REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Google

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Zmiany w wyszukiwarce Google. Lider rynku ogłosił nowy pakiet aktualizacji - dużo mniej spamu, więcej pomocnych treści

Zmiany w wyszukiwarce Google od 5 maja. Lider rynku ogłosił nowy pakiet aktualizacji. Ma być dużo mniej spamu, więcej pomocnych treści i wyszukiwarka ma być bardziej wyczulona na te materiały, stworzone przez AI, które zawierają nieprawdziwe dane.

Postanowienia noworoczne 2024. Co drugi Polak porzuca je przed 1 kwietnia, ale reklamy w Internecie wciąż mu je przypominają

Połowa Polek i Polaków podjęła postanowienia noworoczne 2024, ale połowa z tej połowy zrezygnuje z nich w ciągu trzech miesięcy. Nie będą mogli jednak tak łatwo o nich zapomnieć, bo reklamy w Google wciąż będą ich zachęcać do fitness, diety albo suplementów.

Postanowienia noworoczne 2024. Co drugi Polak porzuca je przed 1 kwietnia, ale reklamy w Internecie wciąż mu je przypominają

Połowa Polek i Polaków podjęła postanowienia noworoczne 2024, ale połowa z tej połowy zrezygnuje z nich w ciągu trzech miesięcy. Nie będą mogli jednak tak łatwo o nich zapomnieć, bo reklamy w Google wciąż będą ich zachęcać do fitness, diety albo suplementów.

REKLAMA

Toyota najczęściej wyszukiwaną marką na świecie w 2023 r. Zaraz za nią pojawia się Tesla. A to stanowi spore zaskoczenie

O popularności danego producenta świadczą nie tylko wyniki sprzedaży. To też kwestia tego, ile razy nazwa firmy została wpisana do wyszukiwarki Google. Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką samochodów na świecie w 2023 r. Zaraz za nim uplasowała się jednak Tesla.

Guglowanie już nie dla pokolenia Z. Młodzi szukają odpowiedzi gdzie indziej

Już nie Google odpowiada na pytania zadawane przez pokolenie Z. Młodzi użytkownicy Internetu szukają odpowiedzi i rekomendacji w social mediach. 

Co to jest Discover w Google?

Google Discover to innowacyjna funkcja dostępna głównie na urządzeniach mobilnych. Zamiast tradycyjnego wpisywania zapytań w wyszukiwarce, Google Discover automatycznie prezentuje użytkownikom spersonalizowane wiadomości, artykuły i inne treści oparte na ich zainteresowaniach, historii przeglądania i innych czynnikach. Jest to jakby osobisty asystent informacyjny, który dostarcza Ci treści, zanim nawet o nich pomyślisz.

Czym Google Discover różni się od Google News?

Google, jako lider w dziedzinie technologii, oferuje wiele narzędzi do przeglądania i konsumpcji treści. Dwa z nich, które często są mylone ze sobą, to Google Discover i Google News. Chociaż obie platformy dostarczają użytkownikom wiadomości i aktualne treści, mają różne cele i funkcje. Zanurzmy się w szczegóły, aby zrozumieć kluczowe różnice między nimi.

REKLAMA

Nowe funkcje w Google 2023. Wiarygodność wyszukiwarki oparta o sztuczną inteligencję

Google wprowadza w swojej wyszukiwarce nowe funkcje oparte o sztuczną inteligencję. To odpowiedź na to, co oferuje Bing Microsoftu. Podstawowe założenie? Budowanie wiarygodności i przeciwdziałanie “fejk newsom”. 

Porównanie odpowiedzi Google i ChatGPT na pytania dotyczące zdrowia

Według opublikowanego badania w „Journal of Medical Internet Research”, porównującego odpowiedzi Google i ChatGPT na temat choroby Alzheimera i innych form demencji, wyniki wskazują, że Google dostarcza bardziej aktualnych informacji, podczas gdy ChatGPT prezentuje odpowiedzi bardziej obiektywne

"Sztuczna inteligencja ma potencjał, by zabić wiele osób" - mówi były szef Google

Zagrożenia związane z rozwojem sztucznej inteligencji (AI) są egzystencjalne, bo ma ona potencjał, by w niedalekiej przyszłości skrzywdzić lub zabić wiele, wiele osób - ostrzegł w środę w Londynie były szef firmy Google Eric Schmidt.

Nawigacja Google w Mercedesach. Niemcy budują nowy system

Nawigacja Google w Mercedesach. Niemcy planują stworzyć własną nawigację, korzystając np. z danych geoprzestrzennych.

Google musi usunąć nieprawdziwe informacje o firmie. Tak uznał TSUE

Negatywne opinie o firmie w Google. Panuje przekonanie, że w Internecie nic nie ginie. Jak ma się to do przewidzianego w RODO prawa do bycia zapomnianym? O tym przekonał się Google, który musi usunąć z listy wyszukiwania po nazwisku szkodzące reputacji, nieprawdziwe informacje o członkach zarządu jednej ze spółek.

Najczęściej wyszukiwana marka samochodów w roku 2022?

Najczęściej wyszukiwana marka samochodów? Sprawdzane były oczywiście zapytania w Google`u. Jeżeli chodzi o przedział czasowy, badany był rok 2022.

Prawo do usunięcia danych z wyszukiwarki Google - wyrok TSUE

Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”). Operator wyszukiwarki (w tym przypadku Google) powinien usunąć linki do informacji zawartych w treści, do której odsyłają te linki w sytuacji, gdy osoba żądająca ich usunięcia udowodni, że informacje te są w oczywisty sposób nieprawdziwe. Dowód taki nie musi jednak wynikać ze skierowanego do wydawcy danej strony internetowej orzeczenia sądowego. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w wyroku z 8 grudnia 2022 r. w sprawie C-460/20.

Jak rozpoznać fałszywą reklamę w Google?

KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w Google. Jak rozpoznać fałszywą od właściwej?

Trendy SEO 2022

Jakie trendy w SEO dominują w 2022 roku? Branża SEO wykonuje właśnie big step w kierunku... użytkownika. I choć dla jednostki ten krok może być dzisiaj jeszcze niepozorny i niezauważalny, to w obszarze SEO wywołał niemałe zamieszanie i często gruntowne transformacje w strategiach na ten rok. Zmiany nie skupiają się już tylko na podnoszeniu wartości strony w myśl „zapunktowania” u robotów Google. Idziemy o krok dalej. Punktem wyjścia jest dzisiaj użytkownik, jego wrażenia, intencja, potrzeby oraz ich kontekst. Dlatego, gdy WhitePress na konferencji SEO & Content Camp organizowanej w połowie roku zapytał specjalistów o kluczowe elementy na kolejne 5 lat, wskazywali oni przede wszystkim na trzy z nich: smart content, smart link building i oczywiście – AI. To co łączyło odpowiedzi to m.in. aspekt behawioralny tych działań. Jak się zmienia branża SEO w tym obszarze i na jakie jeszcze elementy zwrócili uwagę specjaliści?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Google wyda 2,7 mld zł na siedzibę w Warszawie. Biura dla 2,5 tys. pracowników

Google zainwestuje ok. 2,7 mld zł w zakup budynków i kompleksu biurowego The Warsaw HUB na warszawskiej Woli - przekazała firma 7 marca 2022 r. Dodano, że firma "będzie wykorzystywać swoje zasoby", by wesprzeć osoby dotknięte wojną w Ukrainie.

Wydawcy chcą współdziałać w kwestii rekompensat od cyfrowych platform

Uzyskanie takich rekompensat od cyfrowych gigantów umożliwia unijna dyrektywa o prawie autorskim i prawach pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym.

Google fawozyrował swoją porównywarkę cen. Jest wyrok

Sąd UE orzekł w środę, że Google nadużył dominującej pozycji na rynku faworyzując własną usługę porównywania cen i ma zapłacić 2,42 mld euro kary. Według rzeczniczki Komisji Europejskiej ds. finansowych Arianny Podesty wyrok ten tworzy "niezbędną jasność prawną dla rynku".

Polskie firmy muszą być obecne w Google, jeśli chcą przetrwać

Wg danych zebranych przez firmę Senuto, w polskim Internecie jest obecnych blisko 90 tysięcy sklepów online i tylko w 2020 roku w czasie pandemii, powstało ponad 6 tysięcy nowych. Generują one miesięcznie prawie 400 milionów odwiedzin tylko z samych wyszukiwarek. Oznacza to, że statystycznie, każdy dorosły Polak, każdego miesiąca, odwiedza sklepy internetowe z użyciem Google 13 razy. Czyli niemal co drugi dzień.

Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

Jak podaje Google, w ostatnim miesiącu 7 na 10 wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w Polsce, a 31% było związanych z zagranicą. Jakie kierunki najczęściej wpisujemy do wyszukiwarki? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

#jednazwielu Nowy atrybut dla firm prowadzonych przez kobiety

#jednazwielu to nowy atrybut w Google Moja Firma, który pozwala wyróżnić się w wyszukiwarce i na Mapach Google biznesom prowadzonym przez kobiety. Jak skorzystać z atrybutu? Co oprócz oznaczenia daje atrybut?

Podatek cyfrowy w Hiszpanii. Google podnosi ceny reklam

Podatek cyfrowy. Gigant technologiczny Google podjął decyzję o podniesieniu w Hiszpanii o 2 proc. cen reklam - wynika z ustaleń dziennika "El Mundo”. Firma chce w ten sposób odzyskać środki, jakie w ramach tzw. podatku cyfrowego nałożył nań od stycznia rząd Pedro Sancheza.

Hiszpania wprowadziła podatek cyfrowy (taksę Google)

Podatek cyfrowy. W Hiszpanii od 2021 roku obowiązuje podatek od określonych usług cyfrowych nazywany powszechnie taksą Google. Opodatkowaniu w wysokości 3 proc. podlegają przychody z reklam internetowych, sprzedaży baz danych i usług pośrednictwa internetowego. Hiszpański urząd podatkowy zwrócił się do dużych firm, m.in. związanych z sektorem nowych technologii, o informacje na temat ich rozliczeń za usługi cyfrowe w ostatnich latach. Dane mają pomóc we wprowadzeniu w życie podatku cyfrowego.

Google: jakie trendy świąteczne obserwujemy w tym roku?

Analityce Google podkreślają, że tegoroczne zakupy świąteczne zrobiliśmy głównie online. Stawia to przed handlowcami i przedsiębiorcami kolejne wyzwania, jak dostosować się do nowej normalności i wyjść naprzeciw wymaganiom klientów.

Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

Nowe technologie i obecność w internecie to szansa dla firm na przetrwanie obecnego kryzysu, a późniejszym czasie – na odbudowę zysków. Ruszył program Firmy Jutra, który pomoże przedsiębiorcom przenieść biznes do internetu. Łukasz Pietrzak w rozmowie z Agnieszką Gorczycą wyjaśnia, na czym polega program FIRMY JUTRA i kto może z niego skorzystać. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Kiedy zostanie wprowadzony podatek cyfrowy w UE?

Propozycje wprowadzające podatek cyfrowy w Unii Europejskiej są już gotowe. Niemiecka prezydencja ma nadzieję, że jeszcze w tym roku UE uda się wypracować porozumienie ws. skuteczniejszego ściągania takiego podatku.

USA blokują wprowadzenie na świecie podatku od firm technologicznych (GAFA)

USA blokują wprowadzenie podatku od firm technologicznych, tzw. GAFA (od nazw Google, Amazon, Facebook, Apple) w krajach OECD - powiedział Minister finansów Francji Bruno Le Maire. Paryż liczy na to, że propozycję takiego podatku zgłosi Unia Europejska - dodał.

Kraje UE wprowadzają podatek cyfrowy

Niektóre kraje Unii Europejskiej nie czekają na regulacje unijne w zakresie podatku cyfrowego. Hiszpania wprowadza 3 proc. podatek cyfrowym od przychodów uzyskanych na hiszpańskim rynku. Prace nad regulacjami w tym zakresie zapowiedziały także Włochy. Natomiast Francja już w ubiegłym roku chciała wprowadzić taki podatek.

Najlepsze miejsce pracy na świecie w 2020 r.

Najlepszym miejscem do pracy na świecie w 2020 r. ma być firma HubSpot. Jakie firmy zajęły drugie i trzecie miejsce? Sprawdź, czy w pierwszej dziesiątce znajduje się Facebook i Google.

Jak wielkie firm internetowe unikają opodatkowania

Z przeprowadzonego przez organizację Fair Tax Mark badania wynika, że potentat internetowy Amazon jest liderem w kwestii unikania opodatkowania. Pozostałe pięć wielkich firm internetowych - Facebook, Google, Netflix, Apple i Microsoft - wyróżniono jako "agresywnie unikające opodatkowania".

G20 o opodatkowaniu wielkich firm technologicznych

Ministrowie finansów grupy G20 na spotkaniu w Fukuoce w Japonii 9 czerwca 2019 r. uzgodnili, że należy załatać luki prawne, które umożliwiają wielkim firmom technologicznym, takim jak Google, czy Facebook, obniżanie płaconego przez nie podatku korporacyjnego – wynika z komunikatu ze spotkania. Pomysł na opodatkowanie tych firm opierać się ma na dwóch filarach. Pierwszy filar dotyczy podziału praw do opodatkowania firmy, która sprzedaje towary lub usługi w danym kraju, nawet jeśli nie jest w nim fizycznie obecna. Jeśli mimo to firmy znajdą sposób na księgowanie dochodów w krajach o niskich podatkach, inne państwa mogłyby wtedy zabiegać o ustalenie globalnego minimum stawki podatkowej w ramach drugiego filaru.

Podatek cyfrowy w UE

15 marca 2019 r. agencja Reutera poinformowała, że Austria planuje wprowadzić własny 3-procentowy podatek cyfrowy dla wielkich firm technologicznych takich jak Amazon, Google czy Facebook, z uwagi na brak porozumienia w tej sprawie na poziomie całej Unii Europejskiej. Premier Mateusz Morawiecki powiedział 18 marca br., że Polska chce wprowadzić podatek cyfrowy razem z wszystkimi państwami UE, ale jeżeli nie będzie konsensusu, to państwa członkowskie będą musiały podejmować te decyzje samodzielnie.

Skarga Fundacji Panoptykon na działalność Google’a

Skargę na działalność Google’a i IAB Europe złożyła Fundacja Panoptykon. Fundacja chce m.in. umożliwienia użytkownikom wglądu do swoich cyfrowych profili.

Wspólny unijny podatek cyfrowy

Koncepcja wprowadzenia wspólnego unijnego podatku cyfrowego ma zostać zaprezentowana już w grudniu tego roku. Nowy podatek obejmowałby swoim zasięgiem przede wszystkim duże firmy technologiczne takie jak Google czy Facebook. Największym zwolennikiem wprowadzenia podatku cyfrowego jest Francja.

REKLAMA