| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > gwarancja

Temat: gwarancja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu gwarancja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące gwarancja.

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową. »

Reklamacja obuwia – cz. 1

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy. »

Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy

Aktualizacja: 03.10.2011

Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji. »

Gdy sprzedawca łamie prawa konsumenta?

Aktualizacja: 31.01.2011

Zgłosiłem reklamację, a sprzedawca nie odpowiada na nią. Zakupiony sprzęt jest wadliwy, a sprzedawca nie chce mi tego uznać. Często równie poważnym problemem oprócz kiepskiej jakości produktów są także nierzetelni sprzedawcy. Gdzie wtedy się skierować? »

Czy gwarancja wyłącza ustawową odpowiedzialność sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Przy wystawianiu gwarancji sprzedawca poinformował mnie, iż dotyczy ona jedynie telewizora, a nie pilota. Stwierdził, iż wynika to z tego, że wcześniej zdarzały się sytuacje, w których pilot nie działał właściwie. Czy w takiej sytuacji mogę reklamować także pilota? »

Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie

Aktualizacja: 31.01.2011

Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem? »

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Aktualizacja: 14.09.2011

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy. »

Naprawa gwarancyjna nie pomogła

Aktualizacja: 14.07.2011

Zareklamowałeś sprzęt w serwisie i czekasz długo na jego naprawę? Przede wszystkim sprawdź jaki termin naprawy jest wpisany w karcie gwarancyjnej. Dowiedz się również czy nie przysługują Ci inne uprawnienia. »

Mandat za brak gwarancji po polsku

Aktualizacja: 03.10.2011

Kupiłeś sprzęt, ale nie wiesz jak go używać, bo instrukcja obsługi nie jest w języku polskim? Zgodnie z nowymi przepisami sklep może dostać za to mandat. Kary nakładać mogą inspektorzy Inspekcji Handlowej. »

Czy na podstawie wyblakłego paragonu można podbić kartę gwarancyjną?

Aktualizacja: 03.10.2011

W grudniu minionego roku kupiłem w jednym z dużych marketów telewizor i kino domowe. Jako dowód zakupu otrzymałem paragon, z którym miałem się zgłosić za jakiś czas, by podbić kartę gwarancyjną na kupiony towar. Gdy za jakiś czas wyjąłem z portfela paragon okazało się, że wyblakł tusz i zrobił się nieczytelny. Na paragonie widać jedynie pieczątkę ochrony (towar był sprawdzany przy wyjściu). Przy zakupie nie byłem sam, pamiętam też sprzedawcę. Czy mogę jeszcze podbić kartę gwarancyjną? »

Wadliwy telewizor zakupiony w Irlandii

Aktualizacja: 31.08.2012

Wielu z nas korzystając z dobrodziejstw dzisiejszych czasów wybiera się na zakupy do sąsiednich krajów, m.in. do Irlandii. Co zrobić jeśli nasz wymarzony telewizor zaczął się psuć? Czy korzystniej jest zareklamować produkt z tytułu gwarancji czy ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy? »

Gwarancja europejska

Aktualizacja: 03.10.2011

Czy istnieje coś takiego jak gwarancja europejska? Na jak długo jest ona wydawana i czy prawdą jest, że niektórych przedmiotów, np. sprzętu elektronicznego, ona nie obejmuje? »

Naprawa gwarancyjna

Aktualizacja: 03.10.2011

Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych. »

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego? »

Gwarancja nie obejmuje wszystkiego

Aktualizacja: 03.10.2011

Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

PolishProperty.eu

PolishProperty.eu to portal zajmujący się kompleksowo rynkiem nieruchomości w Polsce i pozostałych krajach UE.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »