| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: inspekcja handlowa

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu inspekcja handlowa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące inspekcja handlowa.

Etykiety produktów spożywczych - nowe przepisy

Aktualizacja: 17.12.2014

Etykiety produktów żywnościowych powinny - od 13 grudnia 2014 roku, tj. od wejścia w życie nowych przepisów dotyczących etykiet - zawierać wyraźną informację m.in. o alergenach czy dacie zamrożenia żywności. Jakie inne informacje znajdziemy na etykiecie towarów spożywczych? »

Jak kupować bezpieczne zabawki?

Aktualizacja: 30.05.2014

Wybór zabawek na polskim rynku jest ogromny. O bezpieczeństwo zabawek dostępnych w sklepach dba Państwowa Inspekcja Handlowa. Niezależnie, czy wybierzemy interaktywne lalki czy tradycyjne klocki, powinniśmy decydować się na zakup tylko bezpiecznych zabawek. »

Sprzęt elektroniczny w sklepach pod lupą UOKiK-u

Aktualizacja: 13.06.2012

Gdy zakupiony towar stwarza zagrożenie, konsument może zawiadomić Inspekcję Handlową. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał bezpieczeństwo sprzętu elektronicznego. »

Rozstrzyganie sporów przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej (WIIH)

Aktualizacja: 12.01.2012

Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej (WIIH) rozstrzygają spory związane z zakupionym towarem lub usługą (m.in. zakupem obuwia, sprzętu AGD, wykonaniem usług remontowo-budowlanych itp.) »

Polubowne rozwiązywanie sporów między sprzedawcą i klientem

Aktualizacja: 30.12.2011

Jeżeli strony nie mogą się porozumieć, sprawa na ogół trafia do sądu powszechnego, co wiąże się z dużymi kosztami i stratą czasu. W przypadku relacji przedsiębiorca – konsument, alternatywę stanowi mediacja Inspekcji Handlowej (IH) lub polubowny sąd konsumencki. »

Inspekcja Handlowa

Aktualizacja: 15.12.2011

Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa. »

Zasady i procedury mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową

Aktualizacja: 31.03.2011

Do zadań Inspekcji Handlowej należy m.in. podejmowanie mediacji w sprawach dotyczących sporów cywilnoprawnych między konsumentem a przedsiębiorcą, z wyłączeniem sporów dotyczących zakupu energii, usług bankowych, ubezpieczeniowych, pocztowych i telekomunikacyjnych, pośrednictwa finansowego, informatycznych, naukowo-badawczych, edukacyjnych oraz w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej. »

Jakość paliw w 2008 roku

Aktualizacja: 01.09.2011

4,2% stacji skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2008 r. sprzedawało benzynę i olej napędowy nie spełniające norm jakościowych – to o 2,5% więcej niż rok wcześniej. W przypadku gazu LPG zastrzeżenia dotyczyły 5,8% sprawdzonych placówek. »

UOKiK i Inspekcja Handlowa razem

Aktualizacja: 01.09.2011

Likwidacja Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej i przejęcie jego kompetencji przez UOKiK to główne zmiany związane z reformą Inspekcji Handlowej. Nowe zasady weszły  w życie 31 grudnia 2008 roku. »

Usługi gastronomiczne są coraz gorsze

Aktualizacja: 17.10.2011

Po raz kolejny Inspekcja Handlowa dokonała kontroli prawidłowości i rzetelności funkcjonowania usług gastronomicznych w rejonach o nasilonym letnim ruchu turystycznym. Wynika z niej, że standard obsługi konsumentów w tym sektorze w porównaniu z poprzednimi latami nie jest zadawalający. »

Jakość artykułów żywnościowych w supermarketach

Aktualizacja: 01.09.2011

W II kwartale 2008 r. Inspekcja Handlowa przeprowadziła ogólnolnokrajową kontrolę artykułów spożywczych oferowanych w placówkach sieci handlowych. Przedmiotem kontroli były przede wszystkim produkty „marki własnej” sieci handlowych. Jakość ok. 20% kontrolowanych wyrobów była niezgodna z przepisami lub deklaracjami producentów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Europejskie Centrum Konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów w UE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »