| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Klienci pozywają zbiorowo PZU Życie

Aktualizacja: 16.06.2011

Niezgodną z prawem definicję zawału serca zarzucają ubezpieczycielowi jego klienci i idą z pozwem zbiorowym do sądu – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. »

Senior i usługi: Nie dajmy się złapać na marketingowe chwyty

Aktualizacja: 26.08.2011

Jakie zabiegi stosują producenci i sprzedawcy, by skusić nas do zakupu konkretnych produktów? Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy codziennych zakupach. »

Senior i usługi: Zlecenie usługi

Aktualizacja: 26.08.2011

Konsumentem jest każdy z nas, również wtedy gdy zamawia/zleca usługę. Może to być oddanie spodni do pralni albo telewizora do naprawy. Konsumentami jesteśmy także u fryzjera i dentysty. »

Senior i usługi: Zakupy z katalogu (na odległość)

Aktualizacja: 26.08.2011

Zawarcie umowy nie zawsze odbywa się przy jednoczesnej obecności sprzedawcy i kupującego. Możliwe są także inne formy sprzedaży, jak na przykład zamówienie na podstawie katalogu wysyłkowego, zamówienie złożone drogą mailową lub na formularzu wydrukowanym w reklamie prasowej. »

Senior i usługi: Oferty składane przez telefon

Aktualizacja: 26.08.2011

Konsumenci są, niestety, narażeni na wiele nieuczciwych praktyk. Jednym z przykładów jest informowanie o rzekomej wygranej: może to być wycieczka albo luksusowy towar czy duża kwota pieniędzy. Do każdej informacji o wygranej należy podchodzić sceptycznie i przede wszystkim przypomnieć sobie, czy aby na pewno zgłaszaliśmy swój udział w jakimś konkursie. »

Senior i usługi: Zaliczka i zadatek

Aktualizacja: 26.08.2011

Kiedy jednym z warunków umowy jest dokonanie przedpłaty lub wpłaty części ustalonej ceny, konsument powinien mieć pewność, czy ta przedpłata to zaliczka, czy może zadatek. Różnica między zadatkiem i zaliczką jest poważna, zwłaszcza, jeśli chodzi o skutki ewentualnego niedotrzymania warunków umowy. »

Senior w sklepie: Oznakowanie żywności

Aktualizacja: 26.08.2011

Etykiety produktów spożywczych zawierają bardzo dużo cennych informacji. Zanim produkt wyląduje w koszyku, warto sprawdzić czy przypadkiem nie zawiera zbyt dużo soli, cukru czy tłuszczu. »

Senior w sklepie: Oznakowanie wyrobów włókienniczych

Aktualizacja: 02.01.2012

Wyroby włókiennicze produkowane są z różnych materiałów (uwaga alergicy!), dlatego trzeba je prać, suszyć i prasować w różny sposób. Instrukcję zawiera etykieta lub wszywka. »

Senior w sklepie: Oznakowanie zabawek

Aktualizacja: 26.08.2011

Wszystkim nam zależy na bezpieczeństwie dzieci. Dlatego należy zwracać szczególną uwagę na oznakowanie zabawek. Kontrole wykazują, że wiele zabawek nie spełnia przewidzianych przepisami wymagań. »

Senior w sklepie: Oznakowanie obuwia

Aktualizacja: 26.08.2011

Buty są jednym z najczęściej reklamowanych produktów. Aby uniknąć przykrych niespodzianek, kupując buty należy zwracać uwagę na oznaczenia słowne i piktogramy (czyli oznakowanie obuwia za pomocą symboli). Oznakowania te pomogą wybrać obuwie odpowiednie do naszych potrzeb (jest to szczególnie ważne np. dla alergików, których pewne materiały mogą uczulać). Poza tym oznakowanie wskazuje, w jaki sposób konserwować i czyścić obuwie. »

Senior w sklepie: Znaki, które warto zapamiętać

Aktualizacja: 26.08.2011

Niejednokrotnie na produktach, w które zaopatrujemy się każdego dnia widnieją charakterystyczne oznaczenia. Warto wiedzieć o czym producent informuje nas zamieszczając ja opakowaniu odpowiedni znak. »

Senior w sklepie: Gwarancja

Aktualizacja: 26.08.2011

Gwarancja może być udzielona przez producenta, sprzedawcę albo inny podmiot. Nie ma jednego, obowiązującego wszystkich, terminu trwania gwarancji. »

Senior w sklepie: Zwrot towaru bez wad

Aktualizacja: 26.08.2011

Zdarza się, że towar, pomimo braku wad przestaje nam się podobać. Czy możemy go wówczas zwrócić do sklepu? »

Senior w sklepie: Reklamacje żywności

Aktualizacja: 26.08.2011

Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę. »

Senior w sklepie: Niezgodność towaru z umową

Aktualizacja: 26.08.2011

Sprzedawca w świetle przepisów odpowiada za niezgodność towaru z umową, a towar jest niezgodny z umową, jeśli podane konsumentowi informacje o towarze są nieprawdziwe, mylące lub towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kornat

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK