| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Zakupy w sieci: dlaczego opcja "kup teraz" jest lepsza niż licytacja?

Aktualizacja: 18.10.2011

Przy dokonaniu zakupów na licytacji konsument nie będzie miał prawa do odstąpienia od umowy. Jeżeli jednak zawrze umowę za pomocą opcji „kup teraz” takie prawo zachowa. Dlaczego? »

Jak producenci oszukują opakowaniem produktu?

Aktualizacja: 01.09.2011

Opakowanie ma nie tylko zachęcić konsumenta do zakupu produktu. Może też pomóc producentowi w niepostrzeżonym podniesieniu ceny. Przeczytaj, jak nie dać się oszukać. »

Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej

Aktualizacja: 18.10.2011

Coraz większą popularnością w Polsce zaczyna się cieszyć idea zakupów grupowych. Takie zakupy dają duże oszczędności. a wszystko zgodnie z zasadą duży może więcej. »

Zmiany w gwarancji konsumenckiej

Aktualizacja: 31.05.2011

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji przepisów dotyczących gwarancji konsumenckiej. Projekt jest implementacją kolejnej dyrektywy europejskiej i dotyczy gwarancji konsumenckiej. »

Ubezpieczenie sprzedaży ratalnej

Aktualizacja: 28.07.2011

Ubezpieczenia sprzedaży ratalnej jest jednym z najczęściej stosowanych ubezpieczeń. Czasami nie jesteśmy nawet świadomi, iż zawarliśmy tego rodzaju umowę. »

Banki naruszały uprawnienia konsumentów

Aktualizacja: 31.05.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował wzorce umowne, jakimi posługują się banki. Efekt? 68 niedozwolonych postanowień i duże kary finansowe. »

Co warto wiedzieć o kupowaniu przez Internet

Aktualizacja: 18.10.2011

W przypadku sprzedaży przez Internet potwierdzenie warunków umowy na piśmie jest jednym z obowiązków sprzedawcy. Klienci muszą być też poinformowani o swoich prawach. »

Szerokopasmowy internet już ogólnodostępny?

Aktualizacja: 08.09.2010

Dnia 17 lipca 2010 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (dalej „ustawa”), której celem jest unowocześnienie gospodarki w szczególności poprzez zapewnienie dostępu do Internetu szerokopasmowego. Jest to bardzo istotne, gdyż Polska pod względem rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i dostępu do niej, wypada nadal niekorzystnie w porównaniu z innymi państwami członkowskim Unii Europejskiej. »

Dokonałeś zakupu na zagranicznych aukcjach internetowych? Zapłacisz podatek!

Aktualizacja: 18.10.2011

Tak Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie (dalej „organ podatkowy”) dnia 24 maja 2010 r. odpowiedział na interpretację indywidualną dotyczącą opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych (dalej „PCC”) transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu. »

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Aktualizacja: 03.10.2011

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji? »

Internet: nowe połączenie o prędkości 1 Gb/s

Aktualizacja: 31.05.2011

Operatorzy Internetowi oferują coraz szybsze połączenie z siecią. Jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna” od 1 września klienci operatora Dialog będą mogli przesyłać dane z prędkością nawet 1 Gb/s. »

Jak reklamować żywność?

Aktualizacja: 17.10.2011

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy. »

Czym jest umowa poza lokalem przedsiębiorstwa?

Aktualizacja: 01.09.2011

Zawarłeś umowę sprzedaży w swoim domu z przedstawicielem firmy? W takiej sytuacji zawarłeś umowę poza lokalem przedsiębiorstwa i dzięki temu masz szczególne prawa. »

Kliniki prawne pomogą konsumentom

Aktualizacja: 31.05.2011

Rzecznik Praw Obywatelskich chce pomóc osobom, które wpadły w pułapkę kredytową lub mają problemy z ubezpieczycielami. W tym celu mają powstać wyspecjalizowane kliniki prawne przy uczelniach prawniczych. »

Zakupy w Internecie - uszkodzenia podczas transportu

Aktualizacja: 18.10.2011

Nie zawsze winę za niepełnowartościowy towar ponosi sprzedawca czy dystrybutor. Pamiętajmy, że sprzedawca wysyłając towar do klienta przestaje ponosić za niego odpowiedzialność. Odpowiedzialność podczas transportu spada na przewoźnika. W zależności od przewoźnika los towaru jest różny. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Jan Furtas

konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »