| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Zwrot kosztów przy odstąpieniu od umowy timesharingu

Aktualizacja: 03.10.2011

Zawarłem umowę timesharingu, jednak po namyśle postanowiłem z niej zrezygnować. Przedsiębiorca zażądał ode mnie kwoty, która była oznaczona w umowie, jako koszty poniesione przez niego w celu zawarcia naszej umowy. Czy taka klauzula jest dozwolona? »

Zmiany w kredytach konsumenckich

Aktualizacja: 30.05.2011

Szykują się zmiany w ustawie o kredycie konsumenckim. Zwiększenie maksymalnej kwoty kredytu oraz dłuższy termin na odstąpienie od umowy – takie zmiany zakłada rządowy projekt, który został przyjęty przez Radę Ministrów 5 stycznia 2010 r. »

Poprawa systemu kontroli materiałów budowlanych

Aktualizacja: 30.05.2011

Dobra wiadomość dla konsumentów. Organy nadzoru mają efektywnie kontrolować jakość materiałów budowlanych. Te, które nie spełniają określonych parametrów mają być eliminowane z rynku. »

Sylwester - nieudaną imprezę można reklamować

Aktualizacja: 14.09.2011

Pamiętajmy, że zarówno źle wykonaną fryzurę, jak i niespełniającą deklarowanych atrakcji imprezę sylwestrową można reklamować jak wszystkie usługi. Eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają o podstawowych zasadach. »

Odpowiedzialność banku za niepotwierdzoną przez klienta wypłatę środków z konta

Aktualizacja: 14.09.2011

Podczas wakacji moja karta płatnicza została najprawdopodobniej zeskanowana. W wyniku tego z mojego konta wypłacono w Bułgarii kwotę 2000 złotych. Złożyłam reklamację w banku jednak została ona rozpatrzona negatywnie. Bank twierdzi, że nie ponosi w tej sytuacji odpowiedzialności. Jakie są moje prawa? »

Mediacja ze sprzedawcą przy pomocy Inspekcji Handlowej

Aktualizacja: 14.09.2011

W przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą, czy usługodawcą warto spróbować mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową. Ta forma rozstrzygania sporów jest dobrowolna - muszą się na nią zgodzić obie strony - ale z uwagi na wagę argumentów i sposób ich prezentowania przez mediatorów, bywa często skuteczna. »

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Aktualizacja: 14.09.2011

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy. »

Jak długo przechowywać rachunki

Aktualizacja: 03.11.2011

W zeszłym tygodniu otrzymałam od pewnego wydawnictwa wysyłkowego wezwanie do zapłaty. W piśmie firma żąda ode mnie uregulowania płatności za książkę zakupioną przed 5 laty. Pamiętam, że zapłaciłam za książkę jednak nie posiadam już dowodu wpłaty. Jak długo mam obowiązek przechowywać rachunki? »

Jak bronić się przed windykacją nieistniejącego długu

Aktualizacja: 01.09.2011

Obecnie na rynku aktywnie działa wiele firm windykacyjnych. Z ich usług chętnie korzystają przedsiębiorcy, którym nie udaje się skutecznie egzekwować od konsumentów zapłaty. W większości przypadków żądanie spłaty zadłużenia jest uzasadnione. Jednakże zdarzają się sytuacje windykowania nieistniejącego długu. »

Jak mądrze kupować na wyprzedażach

Aktualizacja: 14.09.2011

Wystartowały w pełni letnie wyprzedaże. Patrząc na metki z cenami obniżonymi o 50% lub więcej łatwo poddać się zakupowej gorączce. Specjaliści z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpowiadają jak nie popełniać błędów i egzekwować prawa konsumenta. »

Co to jest obrót konsumencki

Aktualizacja: 02.08.2011

Wiele instytucji prawa cywilnego związanych jest z tak zwanym obrotem konsumenckim. Chodzi w tym wypadku o sytuacje gdy konsument zawiera umowę z przedsiębiorcą. Zgodnie z ogólnymi założeniami prawo w takich relacjach powinno chronić konsumenta przed bezprawnym działaniem przedsiębiorcy. »

Dziecko to też konsument

Aktualizacja: 01.09.2011

Młodzi konsumenci mają pieniądze i często dokonują zakupów. Ale czy znają swoje prawa? Z okazji Dnia Dziecka UOKiK zaprasza na www.konsumenckieabc.pl – stronę, która uczy najmłodszych, jak być świadomym uczestnikiem gry rynkowej. »

Wybieraj sprzęt oszczędzający energię

Aktualizacja: 01.09.2011

Kolorowa etykieta znakowania energetycznego, jaką znajdziemy na opakowaniu każdej nowej pralki, zmywarki, czy żarówki, stała się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi poprawy efektywności urządzeń elektrycznych w Europie. »

Umowa sprzedaży czy umowa kupna-sprzedaży

Aktualizacja: 14.09.2011

Umowę sprzedaży zawieramy praktycznie każdego dnia, od zakupu świeżego pieczywa po kupno lub sprzedaż nieruchomości. Nazwą „umowa sprzedaży” oraz „umowa kupna-sprzedaży” posługujemy się wymiennie często w sposób automatyczny. Jednak, która nazwa jest właściwa i czy ma jakieś znaczenie, którą nazwą się posługujemy? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »