| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Zawarcie umowy kredytu konsumenckiego

Aktualizacja: 29.11.2012

Istnieją ścisłe wymagania dla umów kredytu konsumenckiego. Będąc strona takiej umowy, należy pamiętać o tychże uregulowaniach. »

O czym pamiętać zawierając umowę kredytu konsumenckiego?

Aktualizacja: 29.11.2012

Zanim podpiszesz umowę, powinieneś mieć pewność, że właśnie z tym, a nie innym podmiotem chcesz ją zawrzeć. Mechanizmy przewidziane w ustawie mają za zadanie zapewnić to, że przedsiębiorcy nie wprowadzą Cię w błąd co do warunków, na jakich kredyt ma zostać udzielony, a zwłaszcza co do kosztów, jakie będziesz musiał ponieść. »

Co musisz wiedzieć o kredycie konsumenckim?

Aktualizacja: 29.11.2012

Odsetki stałe i zmienne, stopy procentowe, LIBOR i WIBOR, kredyty i pożyczki, zdolność i ryzyko kredytowe... Niewtajemniczonemu trudno połapać się w gąszczu prawniczych i ekonomicznych terminów, okraszonych często jeszcze bankowym slangiem, które atakują nas codziennie z reklam i ogłoszeń i od których roją się umowy podsuwane nam do podpisu. Poniżej zamieszczamy informacje, które ułatwią poruszanie się po rynku kredytów i pożyczek. »

Koniec monopolu Poczty Polskiej

Aktualizacja: 26.11.2012

Sejm przyjął ustawę prawo pocztowe, liberalizując tym samym rynek usług pocztowych w Polsce. Ustawa ta ma na celu uwzględnienie w polskim ustawodawstwie przepisów III unijnej dyrektywy pocztowej. »

Uprawa GMO w Polsce - Sejm uchwalił ustawę o nasiennictwie

Aktualizacja: 24.05.2013

Uchwalona ustawa przewiduje możliwość obrotu materiałami siewnymi, m. in. nasionami GMO. Sejm przyjął ustawę o nasiennictwie w piątek, 23 listopada 2012 r. »

Konsument a umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa

Aktualizacja: 13.05.2014

Konsument jako podmiot nieprofesjonalny jest objęty szczególną ochroną. W przypadku specyfiki umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy, jest ona szczególnie istotna. »

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Aktualizacja: 26.11.2012

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru. »

Święta poza domem - twoje prawa

Aktualizacja: 21.11.2012

Kiedy decydujemy się na spędzenie okresu świątecznego poza domem, warto zapoznać się z naszymi prawami, jakie nam przysługują w związku z korzystaniem z usług biur turystycznych. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy o świadczenie usługi turystycznej. »

Zakupy w Internecie - odstąpienie od umowy

Aktualizacja: 03.12.2012

Konsument, dokonujący zakupów w Internecie, może odstąpić od umowy w terminie dziesięciodniowym. Jak tego dokonać? »

Pozew zbiorowy za zakupy grupowe

Aktualizacja: 19.11.2012

Klienci jednego ze sklepów internetowych oferujących zniżki nawet do 80 procent szykują pozew zbiorowy. »

Polacy znają swoje prawa podczas zakupów w Europie

Aktualizacja: 19.11.2012

Polski konsument na zakupach w Europie coraz częściej ma świadomość swoich praw. Najwięcej problemów niosą kwestie związane z transportem. »

Bądź świadomym konsumentem

Aktualizacja: 14.11.2012

Świadomy konsument zna swoje prawa i obowiązki. Jak powinien z nich korzystać, żeby zakupy, których dokonuje były satysfakcjonujące? »

Zwrot towaru zakupionego przez Internet

Aktualizacja: 19.11.2012

Zakupy przez Internet z dnia na dzień zyskują coraz więcej zwolenników. W jaki sposób można zwrócić towar nabyty w ten sposób? Co zrobić gdy okaże się on wadliwy lub niezgodny z opisem? »

Za opóźniony lot można uzyskać odszkodowanie

Aktualizacja: 25.10.2012

Jeżeli pasażerowie docierają do miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po przewidzianej godzinie przylotu, mogą domagać się zryczałtowanego odszkodowania od przewoźnika lotniczego tak jak pasażerowie lotu odwołanego w ostatniej chwili. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy opóźnienie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności. »

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

Aktualizacja: 25.10.2012

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Wróbel

analityk rynków finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK