| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Rok na roszczenia pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia

Aktualizacja: 20.07.2017

Dnia 17 marca 2017 roku Sąd Najwyższy definitywnie w uchwale rozstrzygnął kwestię dochodzenia roszczeń w związku ze znacznym opóźnieniem lotów lub odmową przyjęcia na pokład. Pasażerowie, którzy chcą dochodzić swoich praw wobec przewoźników lotniczych powinni działać niezwłocznie, ponieważ takie roszczenie przedawnia się z upływem roku od dnia wykonania przewozu lub dnia, w którym przewóz miał być wykonany (Sygn. akt III CZP 111/16). »

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Aktualizacja: 17.07.2017

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze. »

Reklamacja obuwia

Aktualizacja: 13.07.2017

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar »

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało projekt chroniący konsumentów

Aktualizacja: 07.07.2017

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało projekt ustawy, który wzmacnia prawa konsumentów. Zawiera on przepisy zobowiązujące sąd do zbadania, czy roszczenie wobec dłużnika jest przedawnione. »

O czym powinien pamiętać konsument senior?

Aktualizacja: 05.07.2017

Konsumenci w starszym wieku bardzo często padają ofiarą nieuczciwych praktyk handlowych. Oto sześć zasad bezpiecznego seniora konsumenta. »

Ogłoszenie upadłości konsumenckiej po raz drugi

Aktualizacja: 23.06.2017

Czy można ogłosić upadłość konsumencką dwa razy? Przedstawiamy komentarz Piotra Glonka - eksperta z kancelarii Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni, doradcy restrukturyzacyjnego. »

Ministerstwo Rolnictwa chce oznakowania produktów wolnych od GMO

Aktualizacja: 09.05.2017

Przygotowany przez Ministerstwo Rolnictwa projekt ustawy określa zasady stosowania specjalnego oznakowania "wolne od GMO" na produktach spożywczych. Oznakowanie takie ma być dobrowolne. »

Zmiany w udzielaniu kredytu hipotecznego 2017 r.

Aktualizacja: 19.04.2017

Zmiany w udzielaniu kredytu hipotecznego zapewnią większą ochronę konsumentów oraz ograniczą prawo do udzielania kredytów hipotecznych przez firmy pożyczkowe. Ponad to kredyt będzie udzielany w takiej samej walucie jak wynagrodzenie kredytobiorcy. »

Unia Europejska chce lepszej ochrony konsumentów w internecie

Aktualizacja: 22.03.2017

Komisja Parlamentu Europejskiego ds. rynku wewnętrznego i ochrony konsumentów (IMCO) zagłosowała we wtorek za rozszerzeniem uprawnień krajowych urzędów ochrony konsumentów w sytuacji nadużyć związanych z handlem w sieci. »

Skutki zastrzeżenia kary umownej

Aktualizacja: 08.03.2017

Kara umowna stanowi substytut odszkodowania i przysługuje wierzycielowi w razie niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania. Zastrzeżenie kary umownej przez strony jest opcjonalne. Wiele osób decyduje się na ten krok, ponieważ jest to solidne zabezpieczenie. »

Jakie elementy musi zawierać weksel trasowany?

Aktualizacja: 08.03.2017

Weksel trasowany potocznie zwany przekazowym to podstawowa forma weksla w polskim prawie. Formalne wymagania jakie musi spełniać dokument, aby został uznany za weksel są bardzo rygorystyczne. Brak jednego obligatoryjnego elementu może powodować jego nieważność, dlatego warto wiedzieć jak poprawnie sformułować weksel. »

Zdolność kredytowa – jakie warunki trzeba spełnić, aby dostać kredyt na mieszkanie

Aktualizacja: 08.03.2017

Wśród społeczeństwa największą popularnością cieszą się kredyty gotówkowe i kredyty na mieszkanie. Jest to szybki sposób na zdobycie pieniędzy na remont lub zakup mieszkania. Co oznacza zdolność kredytowa i jakich formalności możemy się spodziewać podpisując umowę kredytu? »

Sprzedaż towaru przez internet

Aktualizacja: 02.11.2016

Kupując przedmioty w internecie, zwłaszcza telefony trzeba zwrócić uwagę, czy towar oferuje faktyczny sprzedawca, czy polski pośrednik, a rzeczywistym sprzedawcą nie jest np. chińska hurtownia. W tym ostatnim wypadku będzie trudno wyegzekwować prawa konsumenta - przestrzega UOKiK. »

E-sklep odpowiada za wysyłkę towaru

Aktualizacja: 31.10.2016

Sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu fizycznego przekazania jej konsumentowi; próba ograniczenia tego obowiązku w regulaminie sklepu jest niedozwolona - mówi Marcin Jędrzejczak ekspert firmy certyfikującej sklepy internetowe Trusted Shops. »

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Aktualizacja: 25.08.2016

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Lech

prawnik, aplikant rzecznikowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »