| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > konsument

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich

Aktualizacja: 11.01.2018

Co raz więcej Polaków korzysta z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich. Postępowanie polubowne stanowi bardzo szybką i tanią formę rozwiązania sporów konsumenckich. Warunkiem przystąpienia do tego rodzaju postępowania jest zgoda obu stron na jego przeprowadzenie. »

Będą zmiany w upadłości konsumenckiej

Aktualizacja: 20.12.2017

Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiada zmiany w upadłości konsumenckiej. Zmiany polegają m.in. na możliwości zawarcia porozumienia z wierzycielem poza sądem, a także na ogłoszeniu upadłości bezmajątkowej już w momencie otwarcia procedury upadłościowej, bez ogłaszania fazy likwidacyjnej i planu spłat. »

Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro?

Aktualizacja: 07.12.2017

Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro? Wysoką grzywną, jak miała szansę przekonać się na własnej skórze spółka Multi-Import z Białegostoku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę ponad 15 tys. zł kar za kłamliwy opis oferowanego na Allegro towaru. »

W urzędzie zapłacisz kartą – projekt ustawy

Aktualizacja: 29.11.2017

Minister Rozwoju i Finansów chce promować rozwój płatności bezgotówkowych. Stworzony przez niego projekt ustawy zakłada nałożenie na urzędy obowiązku zapewnienia możliwości dokonywania bezgotówkowych płatności za podatki i różnego rodzaju opłaty. Obowiązek zapewnienia tej możliwości będzie dotyczył także niektórych przedsiębiorców, a także pojawi się egzekucji administracyjnej. »

Czy można zareklamować towar kupiony na promocji?

Aktualizacja: 28.11.2017

Black Friday już minął, jednak towar zakupiony podczas ogromnych wyprzedaży pozostał. Czy towar zakupiony w promocji można zareklamować? Odpowiedź brzmi: tak, konsumentowi w trakcie wyprzedaży przysługują takie same prawa jak w zwykle, co oznacza, że przeceniony towar można reklamować, chyba że przyczyną obniżki była wada, o której został poinformowany.   »

Czy karp zniknie ze świątecznego stołu?

Aktualizacja: 14.11.2017

Na początku listopada 2017 r. do Sejmu trafił stworzony przez grupę posłów PiS projekt ustawy o ochronie zwierząt. Nowe przepisy precyzują definicję znęcania się nad zwierzętami. W przypadku żywych ryb znęcaniem będzie ich transport lub przetrzymywanie bez dostatecznej ilości wody. Takie unormowanie może przełożyć się na mniejsza dostępność karpia w sklepach. »

Skąd wysokie ceny jaj w Polsce? Ministerstwo rolnictwa odpowiada.

Aktualizacja: 14.11.2017

W ostatnim czasie, oprócz odczuwalnych cen masła, we znaki dają się również ceny jaj. Ministerstwo rolnictwa twierdzi, że nagły wzrost cen jaj na rynku jest spowodowany mniejszą podażą jaj na rynku unijnym spowodowaną ograniczeniem liczby kur niosek m.in. z powodu wystąpienia we Włoszech grypy ptaków. »

W jaki sposób dochodzić swych praw, gdy nowo zakupiony towar psuje się albo ma wady

Aktualizacja: 05.10.2017

Po raz trzeci ruszyła kampania „Masz prawo”. Tym razem miejski rzecznik konsumentów w Warszawie podpowiada co można zrobić gdy odkryliśmy wady nowo zakupionego towaru, których w chwili zakupu nie było widać. Można wybrać między gwarancją a rękojmią. »

Z jakimi sprawami można zwracać się do Rzecznika Praw Konsumentów?

Aktualizacja: 08.09.2017

Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich mogą pomóc konsumentom powiatowi (miejscy) rzecznicy. Wkraczają wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów. »

Nowe zasady przedawniania roszczeń przeciwko konsumentowi

Aktualizacja: 04.09.2017

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało projekt ustawy nowelizującej zasady przedawniania roszczeń majątkowych. Obok skrócenia ogólnych terminów przedawnienia z 10 do 6 lat, proponuje wprowadzenie zakazu dochodzenia przedawnionych roszczeń przeciwko konsumentowi. »

Rok na roszczenia pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia

Aktualizacja: 20.07.2017

Dnia 17 marca 2017 roku Sąd Najwyższy definitywnie w uchwale rozstrzygnął kwestię dochodzenia roszczeń w związku ze znacznym opóźnieniem lotów lub odmową przyjęcia na pokład. Pasażerowie, którzy chcą dochodzić swoich praw wobec przewoźników lotniczych powinni działać niezwłocznie, ponieważ takie roszczenie przedawnia się z upływem roku od dnia wykonania przewozu lub dnia, w którym przewóz miał być wykonany (Sygn. akt III CZP 111/16). »

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Aktualizacja: 17.07.2017

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze. »

Reklamacja obuwia

Aktualizacja: 13.07.2017

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar »

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało projekt chroniący konsumentów

Aktualizacja: 07.07.2017

Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało projekt ustawy, który wzmacnia prawa konsumentów. Zawiera on przepisy zobowiązujące sąd do zbadania, czy roszczenie wobec dłużnika jest przedawnione. »

O czym powinien pamiętać konsument senior?

Aktualizacja: 05.07.2017

Konsumenci w starszym wieku bardzo często padają ofiarą nieuczciwych praktyk handlowych. Oto sześć zasad bezpiecznego seniora konsumenta. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Kaszubiak

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK