| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: naruszenie praw konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu naruszenie praw konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące naruszenie praw konsumenta.

Światowy Dzień Praw Konsumenta

Aktualizacja: 07.04.2014

Światowy Dzień Praw Konsumenta obchodzony jest po raz trzydziesty pierwszy, w dniu 15 marca 2014 roku. Światowy Dzień Praw Konsumenta ma charakter międzynarodowy, jego celem jest propagowanie ochrony praw przysługujących konsumentom. »

Wzmocnienie praw konsumentów na rynkach energii

Aktualizacja: 31.01.2014

Konsumenci będą mieli więcej praw w zakresie odbioru energii. Przede wszystkim przedsiębiorstwa energetyczne zobowiązane będą do rzetelniejszego informowania konsumentów. Jakie jeszcze zmiany wprowadzi nowelizacja prawa energetycznego? »

O czym należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży?

Aktualizacja: 02.01.2014

Okres wyprzedaży to czas zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. W tym okresie należy zwracać szczególną uwagę na ceny na metkach produktów oraz przy kasie. O czym jeszcze należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży? »

Porady dla e – konsumenta przed świętami

Aktualizacja: 10.12.2013

W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż on-line, bowiem klienci poszukują alternatywy dla zatłoczonych centrów handlowych. Często nie są świadomi swoich praw i boją się podejmować zakupów przez Internet w sklepach internetowych zarejestrowanych w innych państwach. »

Problem z wakacjami

Aktualizacja: 07.10.2013

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa. »

Obowiązek producenta do produkowania części zamiennych

Aktualizacja: 10.07.2013

Obowiązek producenta do produkowania części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów nie został wyrażony w przepisach. Dla ochrony praw konsumentów jednak, zostały wprowadzone pewne mechanizmy, które pogarszają sytuacje producentów, gdy ci zaprzestają produkcji części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów zbyt szybko, zmuszając ich poniekąd do zachowania ciągłości w swojej produkcji. »

Alternatywne metody rozstrzygania sporów konsumenckich

Aktualizacja: 10.07.2013

Alternatywne metody rozstrzygania sporów konsumenckich to szybsze i tańsze sposoby rozwiązywania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Jest to oczywiście pozasądowa droga rozstrzygania sporów. Od 8 lipca tego roku, weszły w życie przepisy unijne, mające na celu ujednolicenie tychże procedur. »

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie

Aktualizacja: 10.07.2013

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie przez klienta biura turystycznego może być dla niego dotkliwa zwłaszcza, gdy w sposób rażący jest wyższa od tej ustalonej uprzednio. Istnieje jednak ograniczony krąg przypadków, w których taka zmiana może mieć miejsce. »

Prawa konsumenta: odbiorca decyduje o mocy przyłączeniowej

Aktualizacja: 21.10.2011

Przy przyłączeniu do sieci to odbiorca określa ile energii potrzebuje. Przedsiębiorca nie może na nim wymuszać większej mocy przyłączeniowej. Takie działanie narusza prawa konsumentów. »

Żabka wprowadzała w błąd i zapłaci karę

Aktualizacja: 01.09.2011

Spółka Żabka Polska wprowadzała w błąd konsumentów w ramach prowadzonej przez siebie kampanii reklamowej. Teraz będzie musiała zapłacić ponad 1,5 mln złotych kary. Decyzję UOKiKu potwierdził już Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Naruszasz prawa konsumentów – zostaniesz ukarany

Aktualizacja: 19.09.2011

Naruszanie zbiorowych praw konsumentów jest karalne. Przedsiębiorca, który nie przestrzega przepisów będzie mógł zapoznać się z wysokością i sposobem ustalania grożącej mu kary. »

Skarga na pracownika ochrony

Aktualizacja: 19.09.2011

W zeszłym tygodniu spotkała mnie niemiła przygoda podczas zakupów. Wychodząc ze sklepu i jednocześnie przechodząc przez bramkę usłyszałam pisk. Od razu podeszła ochrona. Byli bardzo niegrzeczni w stosunku do mnie, traktowali mnie jak potencjalnego złodzieja. Na nic zdały się zapewnienia, że niczego nie ukradłam. Na dodatek zostałam zabrana do specjalnego pomieszczenia w celu przeszukania. Czy mieli do tego prawo? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »