| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: ochrona praw konsumentów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ochrona praw konsumentów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ochrona praw konsumentów.

Odstąpienie od umowy a osobisty odbiór towaru

Aktualizacja: 07.08.2014

Odstąpienie od umowy – prawo przysługujące konsumentom, którzy zawarli umowę na odległość, przysługuje niezależnie od wybranego sposobu dostawy/ odbioru towaru. Takie stanowisko zaprezentował 12 czerwca Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zdaniem prawo odstąpienia od umowy nie zostaje wyłączone przez fakt osobistego odbioru towaru. »

Lepsza ochrona praw konsumentów już pod koniec roku

Aktualizacja: 07.08.2014

Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia, czyli najprawdopodobniej pod koniec roku. Nowe przepisy nałożą dodatkowe obowiązki na przedsiębiorców zapewniając tym samym lepszą ochronę praw konsumentów. »

Nowe prawo antymonopolowe przyjęte przez Senat

Aktualizacja: 23.05.2014

Nowe prawo antymonopolowe zostało przyjęte podczas 54. posiedzenia Senatu (21-22 maja 2014 r.). Główne cele znowelizowanej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów to zwalczanie praktyk niekorzystnych dla przedsiębiorców i konsumentów. »

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Aktualizacja: 07.08.2014

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy. »

Jak prawidłowo czytać etykiety energetyczne?

Aktualizacja: 14.04.2014

Etykiety energetyczne to krótkie informacje zawierające cenne dane o parametrach technicznych sprzętów gospodarstwa domowego. Czy warto je czytać? Jak prawidłowo odczytać informacje zwarte w etykiecie energetycznej, by ocenić i porównać właściwości produktów? »

Światowy Dzień Praw Konsumenta

Aktualizacja: 07.04.2014

Światowy Dzień Praw Konsumenta obchodzony jest po raz trzydziesty pierwszy, w dniu 15 marca 2014 roku. Światowy Dzień Praw Konsumenta ma charakter międzynarodowy, jego celem jest propagowanie ochrony praw przysługujących konsumentom. »

Odstąpienie od umowy – zmiany w 2014 r.

Aktualizacja: 07.08.2014

W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy. »

O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu?

Aktualizacja: 07.02.2014

Planujesz zimowy urlop? Bez względu na to czym podróżujesz, nie zapominaj o prawach konsumenta. W przypadku opóźnień, odwołań czy niedotrzymania warunków umowy konsumentowi przysługują odpowiednie świadczenia. O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu? »

Wzmocnienie praw konsumentów na rynkach energii

Aktualizacja: 31.01.2014

Konsumenci będą mieli więcej praw w zakresie odbioru energii. Przede wszystkim przedsiębiorstwa energetyczne zobowiązane będą do rzetelniejszego informowania konsumentów. Jakie jeszcze zmiany wprowadzi nowelizacja prawa energetycznego? »

Obowiązek zmiany opon na zimę w krajach UE

Aktualizacja: 11.12.2013

Zima często zaskakuje kierowców, więc przed dłuższymi podróżami samochodem warto wcześniej się przygotować. W szczególności, warto zadbać o zmianę opon przed wyjazdem do krajów UE. W większości państw zmiana nie jest obowiązkowa, jednak zdarzają się wyjątki. »

Znaki zaufania przydatne w e-zakupach

Aktualizacja: 20.10.2014

Według raportu Europejskich Centrów Konsumenckich certyfikaty zamieszczone na stronach sklepów internetowych zwiększają zaufanie konsumentów. ECC-Net sprawdziło 54 systemy znaków zaufania w UE. »

Niedozwolone klauzule w umowie – co robić?

Aktualizacja: 10.10.2013

Niedozwolone klauzule umowne są z natury niekorzystne dla konsumentów. Co zrobić, gdy uznamy, że w umowie którą zawarliśmy, znajduje się postanowienie tożsame z klauzulą wpisaną do rejestru klauzul niedozwolonych? »

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu spowodowane siłą wyższą

Aktualizacja: 09.10.2013

Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego opóźnienia – 50 proc. ceny biletu. »

Problem z wakacjami

Aktualizacja: 07.10.2013

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa. »

Zakupy w Chorwacji

Aktualizacja: 01.08.2013

W czasie trwających wakacji, Polacy chętnie wybierają jako miejsce swojego wypoczynku ciepłą Chorwację. Modne podczas letnich urlopów są zakupy w miejscowych sklepach. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało wskazówki, dla konsumentów w Chorwacji. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Spółki z Górnej Półki

Blog o spółce z o.o. i S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »