| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: ochrona praw konsumentów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ochrona praw konsumentów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ochrona praw konsumentów.

Nowe prawo antymonopolowe przyjęte przez Senat

Aktualizacja: 23.05.2014

Nowe prawo antymonopolowe zostało przyjęte podczas 54. posiedzenia Senatu (21-22 maja 2014 r.). Główne cele znowelizowanej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów to zwalczanie praktyk niekorzystnych dla przedsiębiorców i konsumentów. »

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Aktualizacja: 07.08.2014

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy. »

Jak prawidłowo czytać etykiety energetyczne?

Aktualizacja: 14.04.2014

Etykiety energetyczne to krótkie informacje zawierające cenne dane o parametrach technicznych sprzętów gospodarstwa domowego. Czy warto je czytać? Jak prawidłowo odczytać informacje zwarte w etykiecie energetycznej, by ocenić i porównać właściwości produktów? »

Światowy Dzień Praw Konsumenta

Aktualizacja: 07.04.2014

Światowy Dzień Praw Konsumenta obchodzony jest po raz trzydziesty pierwszy, w dniu 15 marca 2014 roku. Światowy Dzień Praw Konsumenta ma charakter międzynarodowy, jego celem jest propagowanie ochrony praw przysługujących konsumentom. »

Odstąpienie od umowy – zmiany w 2014 r.

Aktualizacja: 07.08.2014

W 2014 roku, na skutek wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta, zmianie ulegną zasady odstąpienia od umowy. Główna zmiana dotyczy wydłużenia terminu – do 14 dni, w niektórych przypadkach nawet do 12 miesięcy - na odstąpienie od umowy. »

O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu?

Aktualizacja: 07.02.2014

Planujesz zimowy urlop? Bez względu na to czym podróżujesz, nie zapominaj o prawach konsumenta. W przypadku opóźnień, odwołań czy niedotrzymania warunków umowy konsumentowi przysługują odpowiednie świadczenia. O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu? »

Wzmocnienie praw konsumentów na rynkach energii

Aktualizacja: 31.01.2014

Konsumenci będą mieli więcej praw w zakresie odbioru energii. Przede wszystkim przedsiębiorstwa energetyczne zobowiązane będą do rzetelniejszego informowania konsumentów. Jakie jeszcze zmiany wprowadzi nowelizacja prawa energetycznego? »

Obowiązek zmiany opon na zimę w krajach UE

Aktualizacja: 11.12.2013

Zima często zaskakuje kierowców, więc przed dłuższymi podróżami samochodem warto wcześniej się przygotować. W szczególności, warto zadbać o zmianę opon przed wyjazdem do krajów UE. W większości państw zmiana nie jest obowiązkowa, jednak zdarzają się wyjątki. »

Znaki zaufania przydatne w e-zakupach

Aktualizacja: 20.10.2014

Według raportu Europejskich Centrów Konsumenckich certyfikaty zamieszczone na stronach sklepów internetowych zwiększają zaufanie konsumentów. ECC-Net sprawdziło 54 systemy znaków zaufania w UE. »

Niedozwolone klauzule w umowie – co robić?

Aktualizacja: 10.10.2013

Niedozwolone klauzule umowne są z natury niekorzystne dla konsumentów. Co zrobić, gdy uznamy, że w umowie którą zawarliśmy, znajduje się postanowienie tożsame z klauzulą wpisaną do rejestru klauzul niedozwolonych? »

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu spowodowane siłą wyższą

Aktualizacja: 09.10.2013

Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego opóźnienia – 50 proc. ceny biletu. »

Problem z wakacjami

Aktualizacja: 07.10.2013

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa. »

Zakupy w Chorwacji

Aktualizacja: 01.08.2013

W czasie trwających wakacji, Polacy chętnie wybierają jako miejsce swojego wypoczynku ciepłą Chorwację. Modne podczas letnich urlopów są zakupy w miejscowych sklepach. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało wskazówki, dla konsumentów w Chorwacji. »

Obowiązek producenta do produkowania części zamiennych

Aktualizacja: 10.07.2013

Obowiązek producenta do produkowania części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów nie został wyrażony w przepisach. Dla ochrony praw konsumentów jednak, zostały wprowadzone pewne mechanizmy, które pogarszają sytuacje producentów, gdy ci zaprzestają produkcji części zamiennych do wytwarzanych przez siebie towarów zbyt szybko, zmuszając ich poniekąd do zachowania ciągłości w swojej produkcji. »

Google Glass a ochrona naszej prywatności

Aktualizacja: 19.06.2013

Google Glass stało się przedmiotem wielu artykułów, które wzbudziły zaniepokojenie dotyczące ochrony prywatności. Rzecznicy ochrony danych osobowych pytają o skutki, które może wywoływać urządzenie noszone przez osobę i wykorzystywane do nagrywania dźwięku i filmowania innych ludzi. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Poradnia Kanoniczna

Poradnia została założona przez dwóch absolwentów jedynego w Polsce Wydziału Prawa Kanonicznego znajdującego się na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »