| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: ochrona praw konsumentów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ochrona praw konsumentów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ochrona praw konsumentów.

Odstąpienie od umowy kredytu konsumenckiego

Aktualizacja: 29.11.2012

Poniżej zamieszczamy informacje, o tym kiedy i w jaki sposób konsument ma prawo odstąpić od umowy kredytu konsumenckiego. Należy zwrócić szczególną uwagę na termin ewentualnego odstąpienia od umowy. »

Zawarcie umowy kredytu konsumenckiego

Aktualizacja: 29.11.2012

Istnieją ścisłe wymagania dla umów kredytu konsumenckiego. Będąc strona takiej umowy, należy pamiętać o tychże uregulowaniach. »

O czym pamiętać zawierając umowę kredytu konsumenckiego?

Aktualizacja: 29.11.2012

Zanim podpiszesz umowę, powinieneś mieć pewność, że właśnie z tym, a nie innym podmiotem chcesz ją zawrzeć. Mechanizmy przewidziane w ustawie mają za zadanie zapewnić to, że przedsiębiorcy nie wprowadzą Cię w błąd co do warunków, na jakich kredyt ma zostać udzielony, a zwłaszcza co do kosztów, jakie będziesz musiał ponieść. »

Co musisz wiedzieć o kredycie konsumenckim?

Aktualizacja: 29.11.2012

Odsetki stałe i zmienne, stopy procentowe, LIBOR i WIBOR, kredyty i pożyczki, zdolność i ryzyko kredytowe... Niewtajemniczonemu trudno połapać się w gąszczu prawniczych i ekonomicznych terminów, okraszonych często jeszcze bankowym slangiem, które atakują nas codziennie z reklam i ogłoszeń i od których roją się umowy podsuwane nam do podpisu. Poniżej zamieszczamy informacje, które ułatwią poruszanie się po rynku kredytów i pożyczek. »

Nowelizacja prawa antymonopolowego

Aktualizacja: 26.11.2012

Celem przygotowanej przez UOKiK nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów jest przede wszystkim zwiększenie efektywności wykrywania i eliminowania praktyk ograniczających konkurencję oraz usprawnienie postępowań z zakresu kontroli koncentracji. »

Rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o przedsiębiorstwie

Aktualizacja: 10.07.2012

W naszych publikacjach zatytułowanych „ABC Prawa” staramy się wyjaśniać możliwie przystępnym językiem te pojęcia lub instytucje prawne, które występują w codziennym życiu i mają często doniosłe znaczenie, ale ze względu na specyfikę terminologii prawniczej nie zawsze są zrozumiałe dla ogółu obywateli. »

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

Aktualizacja: 15.03.2012

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi. »

BZ WBK wprowadzał klientów w błąd

Aktualizacja: 17.02.2012

Sąd Apelacyjny potwierdził, iż Bank Zachodni WBK przy informowaniu o ofercie Konto24 Prestiż wprowadzał konsumentów w błąd. Wcześniej takie praktyki zarzucił bankowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Interes publiczny przy ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 10.02.2012

Prezes UOKiK może podjąć działania względem przedsiębiorcy jeżeli stwierdzi naruszenie interesu publicznego. Istnienie UOKiK nie wyklucza wystąpienia przeciwko podmiotowi ograniczającemu konkurencję z roszczeniem cywilnoprawnym. »

Kary dla operatorów za wprowadzanie w błąd

Aktualizacja: 31.01.2012

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktyki operatorów telekomunikacyjnych, związane z zachęcaniem konsumentów do udziału w konkursach sms-owych. »

Nielegalne praktyki taksówkarzy z Olsztyna

Aktualizacja: 16.01.2012

Stowarzyszenie taksówkarzy BIS z Olsztyna nierzetelnie informowało klientów o cenie usług – stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorcy nakazano zaniechanie praktyk. »

PZU skazane za ograniczanie konkurencji w kujawsko-pomorskim

Aktualizacja: 04.01.2012

Powszechny Zakład Ubezpieczeń oraz Maximus Broker zawarły porozumienie ograniczające konkurencję w województwie kujawsko-pomorskim. UOKiK wymierzył karę w wysokości przekraczającej 56 mln zł. »

Olbrzymia kara za nierzetelny konkurs sms-owy

Aktualizacja: 02.01.2012

Aż 21 mln zł ma zapłacić Polska Telefonia Cyfrowa za nierzetelny konkurs sms-owy dla abonentów dawnej „Ery” – zdecydowała prezes UOKiKu. Spółka może jednak odwołać się do sądu. »

Klauzula niedozwolona nie musi być identyczna

Aktualizacja: 02.11.2011

Zabronione jest nie tylko stosowanie postanowień umownych identycznych do tych wpisanych do rejestru UOKIKu. Zabronione jest także stosowanie klauzul podobnych. »

Prawa konsumenta – jakie są podstawy reklamacji?

Aktualizacja: 03.11.2011

Z jakich uprawnień może skorzystać konsument podczas reklamacji? Kiedy reklamacja jest uzasadniona, a kiedy nie? Czy termin złożenia reklamacji ma znaczenie? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »