| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: ochrona praw konsumentów

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu ochrona praw konsumentów. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące ochrona praw konsumentów.

Nowe obowiązki informacyjne wobec podmiotu danych po wejściu w życie RODO

Aktualizacja: 17.05.2017

Wraz z wejściem unijnych przepisów rozszerza się katalog praw osób, których dane dotyczą (podmiotów danych). Przede wszystkim RODO podkreśla prawo do przejrzystego i jasnego komunikowania o zasadach przetwarzania danych. Poza tym podmiot danych może w każdej chwili żądać wyczerpujących informacji na temat przetwarzania swoich danych, ich sprostowania, usunięcia (o ile nie stoi to w sprzeczności z przepisami prawa), zaprzestania przetwarzania (jeżeli jest to uzasadnione), przeniesienia lub ograniczenia przetwarzania. Administrator danych ma obowiązek w momencie pozyskiwania danych wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z przepisów o ochronie danych osobowych wobec każdej osoby, której dane pozyskał. »

UE zapowiada nowelizację dyrektywy audiowizualnej w celu ochrony nieletnich

Aktualizacja: 27.04.2017

Zdaniem komisji Parlamentu Europejskiego konieczna jest nowelizacja dyrektywy audiowizualnej w celu ochrony nieletnich. Nowe przepisy będą skierowane do serwisów takich jak Youtube, Vimeo, Netflix. »

Zabawki internetowe i aplikacje muszą spełniać wymogi prawa UE

Aktualizacja: 29.03.2017

W najbliższym czasie Komisja Europejska przyjrzy się zabawkom i aplikacjom sprzedawanym przez Internet. Pracownicy Komisji sprawdzą czy produkty spełniają wymogi i standardy prawa UE. »

Unia Europejska chce lepszej ochrony konsumentów w internecie

Aktualizacja: 22.03.2017

Komisja Parlamentu Europejskiego ds. rynku wewnętrznego i ochrony konsumentów (IMCO) zagłosowała we wtorek za rozszerzeniem uprawnień krajowych urzędów ochrony konsumentów w sytuacji nadużyć związanych z handlem w sieci. »

Roszczenia z umowy o świadczenie usług

Aktualizacja: 08.03.2017

Przedsiębiorcy oraz konsumenci zawierają liczne umowy o świadczenie usług. Jakie roszczenia przysługują nam w przypadku nienależytego wykonania usługi lub braku opłaty za jej świadczenie? »

Nienależyte wykonanie remontu mieszkania – jakie przysługują nam prawa?

Aktualizacja: 08.03.2017

Jeżeli po zakończeniu prac remontowych nie jesteśmy zadowoleni z rezultatu lub ekipa remontowa przedłuża w nieskończoność termin zakończenia pracy warto jak najszybciej podjąć działania zmierzające do wyjaśnienia kłopotliwej sytuacji. »

Sprzedaż towaru przez internet

Aktualizacja: 02.11.2016

Kupując przedmioty w internecie, zwłaszcza telefony trzeba zwrócić uwagę, czy towar oferuje faktyczny sprzedawca, czy polski pośrednik, a rzeczywistym sprzedawcą nie jest np. chińska hurtownia. W tym ostatnim wypadku będzie trudno wyegzekwować prawa konsumenta - przestrzega UOKiK. »

Jakie są konsekwencje skorzystania z upadłości konsumenckiej

Aktualizacja: 16.08.2016

Wprowadzenie instytucji upadłości konsumenckiej dało możliwość przeprowadzenia postępowania upadłościowego, stwarzającego osobom fizycznym szansę na dalsze życie "bez obciążeń", czego konsekwencją jest zwolnienie niewypłacalnego dłużnika z zobowiązań. »

Ochrona praw konsumenta

Aktualizacja: 20.10.2015

Od grudnia 2014 r. w Polsce funkcjonują nowe regulacje skupione na prawach konsumenta. Gwarantują one otrzymywanie od przedsiębiorcy, przed zawarciem umowy, wyczerpujących informacji istotnych dla zabezpieczenia istotnych interesów konsumenta (m.in. o prawie i terminie na odstąpienie od umowy czy procedurze rozpatrywania reklamacji). Przepisy te ułatwiają także konsumentowi zorientowanie się, jeszcze przed zawarciem umowy, jakie koszty rzeczywiście będzie musiał ponieść w związku z jej zawarciem. »

Uszkodzenie przesyłki a zwrot towaru – nowe niedozwolone klauzule

Aktualizacja: 22.04.2015

W przypadku uszkodzenia przesyłki, sprzedawca nie może odmówić zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru, orzekł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W ostatnim czasie wprowadzono nowe niedozwolone klauzule w obrocie konsumenckim. »

Upadłość konsumencka – nowe przepisy

Aktualizacja: 31.12.2014

Nowe przepisy dotyczące upadłości konsumenckiej wchodzą w życie 31 grudnia 2014 r. (środa). Przepisy zmieniają ustawę Prawo upadłościowe i naprawcze, w zakresie postępowania upadłościowego osób nieprowadzących działalności gospodarczej, tj. upadłości konsumenckiej. »

Korzyści dla konsumentów w 2015 r.

Aktualizacja: 30.12.2014

Podstawowe korzyści dla konsumentów w 2015 roku to: prawo do wyczerpującej informacji, wydłużenie terminu odstąpienia od umowy oraz przywrócenie stosowania kodeksu cywilnego do gwarancji konsumenckiej. Jakie inne korzyści wprowadza od 25 grudnia 2014 r. ustawa o prawach konsumenta? »

Zwrot przecenionego towaru

Aktualizacja: 29.12.2014

Możliwość zwrotu przecenionego towaru, kupionego na wyprzedaży w sklepie stacjonarnym zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Przeceniony towar podlega jednak, w ciągu dwóch lat, reklamacji. Czy możliwy jest zwrot przecenionego towaru kupionego przez Internet? »

Zwrot towaru kupionego online

Aktualizacja: 29.12.2014

Na zwrot towaru kupionego online konsumenci mają – zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 – 14 dni od momentu otrzymania towaru. Jakie inne zmiany wprowadziła ustawa? »

Ile kosztują Święta Bożego Narodzenia 2014?

Aktualizacja: 23.12.2014

Święta Bożego Narodzenia 2014 mają kosztować konsumentów znacznie mnie niż te w ubiegłym roku. Ceny niektórych produktów spożywczych są bowiem nawet o połowę niższe niż rok temu. Taniej kupimy m.in.: jabłka, kapustę, mięso wieprzowe oraz cukier. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Karol Grymuła

Ekspert w zakresie kredytów mieszkaniowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »