| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: odpowiedzialność organizatora

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odpowiedzialność organizatora. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odpowiedzialność organizatora.

Vademecum: Prawa turysty

Aktualizacja: 29.06.2011

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży? »

Nieudana wycieczka: czego domagać się od biura podróży?

Aktualizacja: 15.06.2011

Zawierając umowę z klientem biuro podróży zobowiązuje się wykonać usług w odpowiednim standardzie. Czego może domagać się klient w przypadku nieudanej wycieczki? »

Czy biuro podróży odpowiada także za inne podmioty?

Aktualizacja: 15.06.2011

Odpowiedzialność biura podróży za nieprawidłowe wykonanie umowy jest ściśle regulowana w przepisach prawa. Czy jednak organizator będzie ponosił odpowiedzialność jedynie za swoje zaniechania? »

Biuro podróży nie może ograniczać swojej odpowiedzialności

Aktualizacja: 15.06.2011

Jadąc na wakacje z biurem podróży nie spodziewamy się problemów. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy nagle biuro podróży nie wywiązuje się z umowy. Jak dochodzić swoich praw? Co jeśli w umowie biuro podróży ograniczy swoją odpowiedzialność? »

Czy warto korzystać z ubezpieczenia turystycznego?

Aktualizacja: 28.07.2011

Ubezpieczenie turystyczne pomoże nam wyeliminować straty finansowe spowodowane przez wydarzenia losowe, jakie mogą nas dotknąć na wakacjach. Warto o tym pamiętać przed wyjazdem. »

Co musisz wiedzieć zanim wykupisz wycieczkę?

Aktualizacja: 03.08.2010

Podpisując umowę z biurem podróży zatrzymaj foldery reklamowe, które przedstawiał ci organizator. Mogą się przydać przy ewentualnej reklamacji. Sprawdź o czym warto wiedzieć kupując wycieczkę. »

Ubezpieczenie organizatora turystyki

Aktualizacja: 28.07.2011

Każdy organizator turystyki zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia na rzecz swoich klientów albo umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej zapewniającej pokrycie kosztów powrotu klienta do kraju. Jest to na wypadek nie zapewnienia powrotu turystów przez organizatora, oraz zwrot wpłat wniesionych przez klientów w razie niewykonania zobowiązań umownych. »

Odszkodowanie czy zadośćuczynienie za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 18.01.2010

Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie? »

(Niekoniecznie) wymarzony koncert

Aktualizacja: 14.09.2011

W ostatniej chwili organizatorzy odwołali koncert? A może nie pojawiła się na nim długo oczekiwana gwiazda? Z analizy przeprowadzonej przez UOKiK wynika, że są to bardzo częste przypadki. Nie można zapominać o tym, że kupując od organizatora imprezy bilet stajemy się stroną umowy, która ma takie same prawa jak nasz kontrahent. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

INDOS SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »