| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: odstąpienie od umowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odstąpienie od umowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odstąpienie od umowy.

Kto ponosi koszty zwrotu towaru?

Aktualizacja: 14.05.2014

Zwrot towaru zakupionego w sieci (przez Internet) jest możliwy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na zwrot towaru mamy 10 dni od daty jego otrzymania. Kto w takiej sytuacji ponosi koszty zwrotu towaru? »

Kara dla dewelopera

Aktualizacja: 01.09.2011

Stosowanie niedozwolonych klauzul umownych w umowach z konsumentami może okazać się bardzo kosztowne dla przedsiębiorcy. Przekonał się o tym ostatnio jeden z największych deweloperów - J.W. Construction. Spółka musi zapłacić prawie 1,7 mln złotych. »

Kto płaci za zwrot towaru

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupiłem ostatnio w sklepie internetowym prezent. W między czasie dowiedziałem się, że osobie obdarowanej nie podobają się rzeczy tego typu. W związku z tym postanowiłem odstąpić od umowy. Na szczęście termin jeszcze nie minął. Jednak pojawił się pewien problem. Kto ma zapłacić za tę przesyłkę: ja czy sprzedawca? »

Czy można zwrócić laptopa jeśli zmieniło się w nim oprogramowanie

Aktualizacja: 14.01.2010

Zakup towaru przez Internet daje nam możliwość rezygnacji z umowy, czyli skorzystania z tzw. prawa do namysłu. Termin na odstąpienie od umowy jest różny, w zależności od kraju, w którym produkt został nabyty. Są jednak pewne szczególne przypadki, kiedy odstąpienie od umowy nie jest możliwe. »

Zawarcie umowy drogą mailową

Aktualizacja: 14.01.2010

Interesuje cie zakup sprzętu w obcym kraju, ponieważ ma korzystną ofertę cenową? W dzisiejszych czasach granice nie stanowią przeszkód. Co jednak można zrobić w przypadku, gdy nie można dokonać licytacji poprzez stronę internetową sklepu? Można wysłać zamówienie mailem? »

Ostąpienie od umowy o dzieło

Aktualizacja: 18.07.2011

W związku z chęcią budowy domu, podpisałem z architektem umowę o dzieło, w której zobowiązał się on do wykonania planu budynku mieszkalnego. Jednakże po przedstawianiu mi wstępnego projektu okazało się, ze jest on sprzeczny z moimi wskazówkami, rozkład pokoi jest niezgodny z naszymi wcześniejszymi uzgodnieniami. Czy w takiej sytuacji mogę odstąpić od umowy z architektem, jakie będą tego ewentualne konsekwencje?   »

Moment otrzymania oświadczenia o odstąpieniu

Aktualizacja: 18.10.2011

Zamówiłem przez Internet część do komputera. Po otrzymaniu jej zauważyłem, że niestety się pomyliłem i zakupiłem nie ten model co potrzeba. Dwa dni później wysłałem do sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z towarem. Po 2 tygodniach otrzymałem informacje, że sprzedawca nie uznał odstąpienia ponieważ pismo otrzymał 12 dnia od momentu dotracenia produktu do klienta. Czy taka odpowiedź jest słuszna? »

Podwyższenie ceny za wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam wycieczkę do Egiptu. Podróż ma odbyć się za miesiąc. Jednakże już teraz otrzymałam wezwanie do dokonania dopłaty ze względu na wzrost kosztów opłaty paliowej. Czy biuro podróży może ode mnie żądać tego typu zapłaty? Czy mogę tej sytuacji odstąpić od umowy? »

Źle wykonywane prace remontowe

Aktualizacja: 13.01.2010

Wynająłem fachowców do remontu mojego domku letniskowego. Prace jeszcze nie zostały skończone, ale już widzę, że niektóre rzeczy są źle robione. Co mogę zrobić, zanim dojdzie do prawdziwej katastrofy i trzeba będzie wszystko poprawiać? »

Rezygnacja z zakupu internetowego

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy? »

Jak wyegzekwować przesłanie karty gwarancyjnej

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłem miesiąc temu telewizor LCD w sklepie internetowym. Do telewizora nie była dołączona karta gwarancyjna. Zgłosiłem mailem problem w sklepie, w którym kupowałem produkt. Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni prześlą oryginalną gwarancję producenta. Jednakże nie otrzymałem jej. W jaki sposób mogę to wyegzekwować? Czy mogę zwrócić telewizor do sklepu i odebrać pieniądze ponieważ produkt nie posiada dokumentu gwarancyjnego? »

Zareklamuj złą usługę

Aktualizacja: 13.01.2010

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują. »

Nieistniejący model

Aktualizacja: 19.07.2011

Niecałe 2 lata temu zakupiłem pralkę. W tej chwili popsuła mi się. Chciałem złożyć reklamacje i zażądać wymiany wadliwej części, ale podobno już nie produkują tego modelu i takiej części nie posiadają. Czy mogę w takiej sytuacji zażądać zwrotu pieniędzy? »

Co zrobić jeśli prace nie zostają rozpoczęte w terminie

Aktualizacja: 16.03.2011

Zleciłeś mechanikowi wykonanie naprawy auta, ale nawet ich zaczął? A może zawarłeś umowę dotyczącą położenia dachu, jednakże fachowiec nie dotrzymał terminu realizacji. Nie jesteś takiej sytuacji bezbronny. Możesz zrezygnować z umowy bez żadnych konsekwencji. »

Co zrobić jeśli umowa o dzieło jest wykonana w sposób nienależyty

Aktualizacja: 13.01.2010

Źle zamontowane okna albo nieprawidłowy montaż drzwi świadczą o tym, że umowa o dzieło jaką zawarliśmy została wykonana w sposób nienależyty.  W takiej sytuacji należy złożyć reklamacje do wykonawcy prac. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

TRILUX Polska Sp. z o. o.

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »