| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: organizator wycieczki

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu organizator wycieczki. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące organizator wycieczki.

Czy klient musi zapłacić za niewykorzystaną rezerwację w hotelu?

Aktualizacja: 13.10.2015

Niepojawiający się w hotelu gość, który uprzednio dokonał rezerwacji, nosi w żargonie turystycznym anglojęzyczną nazwę „no-show”, której polskim odpowiednikiem są „niedojazdy”. Brak jednolitej unijnej regulacji w tym przedmiocie, w przeciwieństwie do prawa dotyczącego przewozów samolotowych, powoduje duży nieład prawny i brak pewności, jeśli chodzi o rezerwacje dokonywane na terenie Polski. »

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Aktualizacja: 08.10.2013

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody. »

Reklamacja wycieczki turystycznej

Aktualizacja: 18.07.2013

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki. »

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych

Aktualizacja: 10.06.2013

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych może budzić pewne wątpliwości ze względu na stosowanie przez biura podróży wyłączeń w umowach zawieranych ze swoimi klientami. »

Reklamacja nieudanej wycieczki

Aktualizacja: 23.01.2013

Każdy, kto nie będzie zadowolony z usług organizatora ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Sprawdź jak złożyć reklamację za nieudaną wycieczkę. »

Gdzie warto wybrać się na narty?

Aktualizacja: 04.01.2013

Szeroki wybór cen i udogodnień: Europejskie Centra Konsumenckie przedstawiają raport poświęcony ośrodkom narciarskim „Ski Resorts in Europe 2012/2013”. »

Święta poza domem - twoje prawa

Aktualizacja: 21.11.2012

Kiedy decydujemy się na spędzenie okresu świątecznego poza domem, warto zapoznać się z naszymi prawami, jakie nam przysługują w związku z korzystaniem z usług biur turystycznych. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy o świadczenie usługi turystycznej. »

Reklamacja wycieczki jako rodzaju imprezy turystycznej

Aktualizacja: 06.09.2012

Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania. »

Weekend majowy w 2013 r.

Aktualizacja: 26.04.2013

Czy w 2013 r. możemy liczyć na długi weekend? O czym pamiętać wybierając się na urlop? »

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Aktualizacja: 21.06.2011

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży. »

Nieudana wycieczka: czego domagać się od biura podróży?

Aktualizacja: 15.06.2011

Zawierając umowę z klientem biuro podróży zobowiązuje się wykonać usług w odpowiednim standardzie. Czego może domagać się klient w przypadku nieudanej wycieczki? »

Ferie - jakie obowiązki ma organizator zimowiska?

Aktualizacja: 06.10.2011

W czasie ferii wielu rodziców decyduje się na skorzystanie ze zorganizowanych form zimowego wypoczynku. Warto wiedzieć czego możemy oczekiwać od osób sprawujących w tym czasie opiekę nad dziećmi. »

Ubezpieczenie organizatora turystyki

Aktualizacja: 28.07.2011

Każdy organizator turystyki zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia na rzecz swoich klientów albo umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej zapewniającej pokrycie kosztów powrotu klienta do kraju. Jest to na wypadek nie zapewnienia powrotu turystów przez organizatora, oraz zwrot wpłat wniesionych przez klientów w razie niewykonania zobowiązań umownych. »

Jak określić wysokość odszkodowania za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania. »

Przed wyjazdem

Aktualizacja: 13.01.2010

Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »