| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Przed wyjazdem

Aktualizacja: 13.01.2010

Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży. »

Europejski Szczyt Konsumencki

Aktualizacja: 14.01.2010

Na początku kwietnia br. po raz pierwszy odbył się w Brukseli Europejski Szczyt Konsumencki. »

Jak wyglądają promocje w sklepach

Aktualizacja: 01.09.2011

Pod koniec zeszłego roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła kolejną kontrolę przedsiębiorców. Tym razem przyjrzała się prawidłowości i rzetelności organizowania promocji. »

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Aktualizacja: 28.02.2011

Jak wynika z danych warszawskiego rzecznika konsumentów, najwięcej kłopotów przysparzają konsumentom sprawy telekomunikacyjne. W 2008 r. stanowiły one prawie 1/5 wszystkich porad udzielonych przez stołecznego rzecznika. »

Regulamin tylko z umową

Aktualizacja: 28.02.2011

Podpisując mowę z operatorem telewizji najczęściej podpisujemy kilka dokumentów. Niezwykle ważne jest zapoznanie się z nimi wszystkimi. »

Odłączony telefon

Aktualizacja: 13.01.2010

Odłączono mi telefon za niezapłacony rachunek. Było to zwykłe przeoczenie ok.2 miesięcy od wystawienia rachunku. Czy po tak krótkim okresie czasu zalegania z opłatą, operator ma prawo odłączyć abonenta od usługi? Czy mam prawo żądać wykazu połączeń? Moim zdaniem rachunek znacznie przekracza kwotę, którą ”wydzwoniłam”. »

Brak odpowiedzi na reklamację

Aktualizacja: 18.01.2010

Ostatnio złożyłam reklamację dotyczącą rachunku telefonicznego. Minął już miesiąc, a ja nadal nie otrzymałam odpowiedzi. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić? Czy w przypadku braku odpowiedzi na reklamację uznaje się, że została ona pozytywnie rozpatrzona? »

Światowy Dzień Konsumenta

Aktualizacja: 19.09.2011

Światowy Dzień Konsumenta obchodziliśmy po raz dwudziesty szósty 15 marca 2009 roku. "Konsument i jego rzecznik" - pod takim hasłem świętowaliśmy w Polsce. Była to okazja do przypomnienia sobie o tym, jakie my - konsumenci mamy prawa i kto nam może pomóc w ich egzekwowaniu. »

Dwie umowy z kablówką

Aktualizacja: 28.02.2011

Zawarłem ostatnio umowę z operatorem sieci kablowych. Dostałem odpowiedni sprzęt do tego, a w zasadzie to kazali mi za niego zapłacić. Czy jeśli płacę za sprzęt i jednocześnie za abonament, to mam rozumieć, ze tak naprawdę zawarłem dwie osobne umowy? »

Co zrobić jeśli zostanie zmieniony termin wycieczki

Aktualizacja: 13.01.2010

Kilka miesięcy temu wykupiłam wycieczkę do Portugali. Wylot planowany był na 2 lutego. Jednak miesiąc przed podróżą otrzymałam informacje z biura podróży, że niestety wycieczka została odwołana. Co mogę takiej sytuacji zrobić. W chwili obecnej nie znajdę już tak korzystnej oferty cenowej. »

Mandat za brak gwarancji po polsku

Aktualizacja: 03.10.2011

Kupiłeś sprzęt, ale nie wiesz jak go używać, bo instrukcja obsługi nie jest w języku polskim? Zgodnie z nowymi przepisami sklep może dostać za to mandat. Kary nakładać mogą inspektorzy Inspekcji Handlowej. »

Nieuczciwe praktyki rynkowe

Aktualizacja: 19.09.2011

Celem ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym jest nie tylko zwalczanie takich działań, ale również zapobieganie ich stosowaniu. Dlatego też już samo zagrożenie interesu konsumenta bądź też interesu publicznego, uzasadnia powstanie roszczenia o zaniechanie niedozwolonych działań. »

Czy konieczny jest paragon

Aktualizacja: 17.10.2011

Konsument ma prawo żądać potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży. Najczęściej występuje ono w postaci paragonu. Często jednak zapominamy o nim, gubimy albo druk na nim zdąży już wyblaknąć i nie nadaje się do niczego. Problem pojawia się, gdy chcemy złożyć reklamacje, a sprzedawca żąda od nas paragonu. Przecież udowodnić zakup można w inny sposób. »

Problemy z ceną

Aktualizacja: 17.10.2011

Powszechnie mówi się, że cena powinna być umieszczona przy każdym produkcie. Czy to samo dotyczy potraw w restauracji? Ostatnio trafiłam do lokalu, w którym nie było podanej konkretnej kwoty a jedynie cena za 100 gram dania? Czy nie narusza to interesów konsumentów? Jak jest w przypadku innych usług? »

Skarga na pracownika ochrony

Aktualizacja: 19.09.2011

W zeszłym tygodniu spotkała mnie niemiła przygoda podczas zakupów. Wychodząc ze sklepu i jednocześnie przechodząc przez bramkę usłyszałam pisk. Od razu podeszła ochrona. Byli bardzo niegrzeczni w stosunku do mnie, traktowali mnie jak potencjalnego złodzieja. Na nic zdały się zapewnienia, że niczego nie ukradłam. Na dodatek zostałam zabrana do specjalnego pomieszczenia w celu przeszukania. Czy mieli do tego prawo? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tax Care

Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »