| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > reklamacja

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Jak zabezpieczyć się przed wadami wykonanego dzieła?

Aktualizacja: 18.07.2011

Umowa o dzieło zawierająca szczegółowe postanowienia pozwoli nam, w możliwe dostateczny sposób, zabezpieczyć się na wypadek wad wykonanego dzieła. »

Czy sprzedawca odpowiada również wtedy, gdy nie ponosi winy?

Aktualizacja: 14.07.2011

Niedawno sprzedawca odmownie rozpatrzył moją reklamację. W uzasadnieniu stwierdził, iż nie ponosi on winy i poradził, bym z ewentualnymi roszczeniami zwrócił się do producenta. Co mam zrobić? »

Buty z przeceny – czy można je reklamować?

Aktualizacja: 26.07.2011

Chciałam ostatnio zareklamować buty, które kupiłam na przecenie. Sprzedawca powiedział mi, że taki towar nie podlega reklamacji, o czym podobno informował w trakcie promocji. »

Czy za małe buty można zwrócić do sklepu?

Aktualizacja: 26.07.2011

Kupione buty w domu okazały się zbyt małe. W sklepie powiedziano, że nie jest możliwy zwrot towaru. Czy to aby jest zgodne z prawem? »

Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?

Aktualizacja: 03.10.2011

Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji? »

Jak reklamować żywność?

Aktualizacja: 17.10.2011

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy. »

Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?

Aktualizacja: 12.07.2011

Odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata. Ustawa określa też termin odpowiedzi na reklamację. Nic nie mówi jednak ile ma trwać spełnienie żądań. »

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje? »

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji? »

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

Aktualizacja: 12.07.2011

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną. »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona. »

Obowiązki biura podróży

Aktualizacja: 02.08.2010

Planując wyjazd wakacyjny nie zawsze się zastanawiamy nad formalnościami. Najważniejsze to znaleźć atrakcyjną wycieczkę w dobrej cenie. Warto jednak zastanowić się, czego trzeba wymagać podpisując umowę z biurem podróży i jakie ciążą na nim obowiązki. »

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Aktualizacja: 26.07.2011

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku. »

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

Aktualizacja: 03.10.2011

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki. »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Buchholc

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK