| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > reklamacja

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Co i jak reklamujemy

Aktualizacja: 17.10.2011

Z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKIK wynika, że większość konsumentów nie zdarzyło się w poprzednim roku nabyć wadliwego lub niezgodnego z umową produktu. Jeśli respondent kupił wadliwy produkt, to najczęściej była to żywność. Być może dlatego, że żywność kupuje się najczęściej. Bardzo często badani kupowali także wadliwe obuwie. Nieco rzadziej wady ujawniały się w nabytym sprzęcie RTV i AGD oraz w odzieży. »

Gdzie złożyć reklamacje jeżeli producent już nie istnieje

Aktualizacja: 17.10.2011

Zakupiłam rok temu cztery pary drzwi do całego mieszkania. Ponieważ drzwi są wadliwe, mają uszkodzone zamki i zawiasy, postanowiłam je reklamować. Jednak zostałam poinformowana, że  producenta już nie ma i nie wie, czy jest jego następca. Czy to prawda, że mogę teraz reklamować drzwi u sprzedawcy? »

Czy do reklamacji trzeba załączyć uszkodzone opakowanie

Aktualizacja: 17.10.2011

Paczka, którą wysłałam został doręczona, ale niestety brakowało w niej pewnych części. Poza tym samo opakowanie okazało się być uszkodzone. Chciałam złożyć reklamację skradzionych rzeczy. Poczta jednak domaga się, abym dołączyła uszkodzone opakowanie. Czy to jest zgodne z prawem? »

Termin na odpowiedź od poczty

Aktualizacja: 14.07.2011

Zareklamowałem usługę pocztową, ponieważ w ogóle nie została ona wykonana. Od momentu wysłania paczki minęły cztery tygodnie, a adresat nadal jej nie otrzymał. Jak długo mam czekać na odpowiedź od poczty? »

Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Aktualizacja: 19.07.2011

Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi? »

Kiedy trzeba poinformować wykonawcę o wadach

Aktualizacja: 12.07.2011

Z usług fachowców korzystamy bardzo często. Dotyczą one zwykłych spraw życia codziennego, np. naprawa butów u szewca oraz poważnych inwestycji związanych np. z remontem domu. W sytuacji gdy zauważymy wady w wykonanej usłudze należy pamiętać o tym, że mamy miesiąc na poinformowanie wykonawcy o nich. »

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację usługi turystycznej

Aktualizacja: 12.07.2011

Pojechałeś na wycieczkę i wróciłeś z niej niezadowolony? Usługa turystyczna nie została wykonana zgodnie z umową? Masz prawo złożyć reklamację a organizator turystyki ma obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 30 dni. »

Towar promocyjny też można reklamować

Aktualizacja: 17.10.2011

Często, zwabieni dobrą ceną, zakupujemy towary promocyjne. Jeżeli promocja nie była spowodowana uszkodzeniem produktu, a jedynie sezonową wyprzedażą, to mamy prawo oczekiwać, że zakupiony przez nas produkt będzie sprawny. W przypadku gdyby okazał się niezgodny z umową możemy składana niego reklamacje do sklepu. »

Czy do przedsiębiorstwa energetycznego można złożyć reklamacje

Aktualizacja: 20.07.2011

Jednym z najczęstszych problemów jakie pojawiają się między konsumentem a przedsiębiorstwem energetycznym jest przerwa w dostawie energii elektrycznej. Często mamy do czynienia również ze źle naliczoną fakturą. W obu przypadkach konsument nie jest pozbawiony praw. Może składać reklamacje. »

Kiedy można złożyć reklamację do sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca. Jeżeli zauważymy w naszym towarze jakieś usterki można złożyć na niego reklamacje. O tym wiedzą prawie wszyscy. Lecz rzadko mamy świadomość, że w przypadku składania reklamacji konieczne jest przestrzeganie pewnych terminów. Mamy dwa miesiące na poinformowanie sprzedawcy o wadzie. »

Czego można żądać od sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności. »

Reklamacja usługi telekomunikacyjnej

Aktualizacja: 20.07.2011

Trudno jest dzisiaj wyobrazić sobie świat bez telefonów komórkowych, a tym bardziej jakikolwiek dom bez telefonu stacjonarnego. Lecz mimo, iż są to tak powszechne usługi nadal bywają wykonywane przez operatorów w sposób nieprawidłowy. Jakie uprawnienia nam przysługują jeśli nagle nasz telefon nie będzie chciał dzwonić? »

Czego można domagać się od gwaranta

Aktualizacja: 20.07.2011

Reklamację na popsuty, uszkodzony lub niedziałający towar można składać do gwaranta. Tylko pod warunkiem, że gwarancja została udzielona konsumentowi w momencie zakupu. »

Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Aktualizacja: 18.07.2011

Każdy wie, że w przypadku, gdy jakaś rzecz się popsuje, to można na nią złożyć reklamację do sprzedawcy. Problem pojawia się kiedy trzeba ją sporządzić. Telefon do sklepu z informacją, że nasz sprzęt nie działa może czasem nie wystarczyć. Dobrze jest wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, o których należy pamiętać podczas reklamowania towaru niezgodnego z umową. »

Co zawrzeć w reklamacji usługi turystycznej

Aktualizacja: 12.07.2011

Wykupując wycieczkę w biurze podróży klient powinien mieć świadomość, że jest chroniony prawem w przypadku jej nie wykonania zgodnie z umową. W przypadku naruszenia postanowień umowy, gdy usługa turystyczna została wykonana w sposób nienależyty albo w ogóle niewykonana konsument ma prawo złożyć reklamacje. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Adwokat dr Sebastian Koczur

ekspert z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »