| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > reklamacja

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Senior w sklepie: Niezgodność towaru z umową

Aktualizacja: 26.08.2011

Sprzedawca w świetle przepisów odpowiada za niezgodność towaru z umową, a towar jest niezgodny z umową, jeśli podane konsumentowi informacje o towarze są nieprawdziwe, mylące lub towar nie posiada cech, o których zapewniał sprzedawca. »

Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Przepisy prawa gwarantują konsumentom bezpłatną naprawę lub wymianę w przypadku uznania reklamacji. Co jednak w sytuacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana? Czy konsumenta obciążają koszta nieuzasadnionej reklamacji? »

Zwrot towaru a reklamacja

Aktualizacja: 03.11.2011

Zwrot towaru do sklepu to nie to samo co reklamacja. Zwrot jest możliwy jedynie za zgodą sprzedawcy. Reklamacja to uprawnienie konsumenta, którego żaden sprzedawca wyłączyć nie może. »

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Aktualizacja: 03.11.2011

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy. »

Nie opłaca się zwlekać z reklamacją

Aktualizacja: 03.11.2011

W przypadku spostrzeżenia wady zakupionego towaru powinniśmy jak najszybciej złożyć reklamację do sprzedawcy. Zbędna zwłoka w tej kwestii może mieć olbrzymie konsekwencje dla naszych roszczeń. »

Czy sprzedawca musi zwrócić koszty poniesione podczas reklamacji

Aktualizacja: 05.05.2011

Reklamacja jest co do zasady bezpłatnym uprawnieniem każdego konsumenta. To oznacza, że na sprzedawcy będą ciążyły koszty wynikłe podczas reklamacji. »

Czego można żądać przy reklamacji towaru?

Aktualizacja: 17.10.2011

Jeżeli zakupiony przez nas produkt zawiera wady, wtedy też będzie mogli udać się do sprzedawcy z reklamacją. Roszczenia konsumentów w takiej sytuacji są jednak ograniczony jedynie do żądania naprawy lub wymiany. »

Co napisać w reklamacji butów?

Aktualizacja: 30.08.2012

Reklamacja nie jest sformalizowanym pismem, które tak jak pozew musi zawierać określone elementy. Niemniej jednak dobrze napisana reklamacja może ułatwić nam dochodzenie naszych praw. Co warto zawrzeć w reklamacji butów? »

Wymiana butów na inny model

Aktualizacja: 26.07.2011

Przy reklamacji konsumenci mogą wybrać spośród dwóch uprawnień: bezpłatna naprawa lub bezpłatna wymiana wadliwego towaru. Co jednak w sytuacji, gdy sprzedawca każe nam wybrać inny produkt? »

Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości

Aktualizacja: 03.10.2011

Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają? »

Wielkanoc. Jak reklamować żywność – cz. 2

Aktualizacja: 19.04.2011

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa? »

Wielkanoc. Jak reklamować żywność? – cz. 1

Aktualizacja: 18.04.2011

Podstawowym prawem konsumenta jest reklamacja. Dotyczy to nie tylko takich produktów jak odzież, czy obuwie. Reklamować można żywność, także tę kupioną luzem. Zobacz jakie masz prawa? »

Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną?

Aktualizacja: 31.03.2011

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej daje sprzedawcy 14 dni na udzielenie odpowiedzi reklamacyjnej. Niektórzy sprzedawcy uznają, że chodzi tutaj o 14 dni roboczych. Jak jest naprawdę? »

Reklamacja: czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie?

Aktualizacja: 18.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jedną z takich przydatnych informacji jest odpowiedź na pytanie, czy czas wniesienia reklamacji ma znaczenie? »

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Goska

Radca prawny, prawnik zarządzający Kancelarii Radców Prawnych Goska&Gortat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »