| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: sprzedaż konsumencka

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu sprzedaż konsumencka. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące sprzedaż konsumencka.

Różne terminy gwarancji w dokumencie i w reklamie

Aktualizacja: 31.01.2011

Kupiłem niedawno sprzęt elektroniczny, na które sprzedawca wystawił mi gwarancję. W domu zauważyłem, że w dokumencie okres gwarancji został określony na 6 miesięcy. Tymczasem w reklamie producent przekonywał, że gwarancja trwa rok. Czy to jest zgodne z prawem? »

Jak wyglądają promocje w sklepach

Aktualizacja: 01.09.2011

Pod koniec zeszłego roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła kolejną kontrolę przedsiębiorców. Tym razem przyjrzała się prawidłowości i rzetelności organizowania promocji. »

Czy można reklamować wyroby srebrne

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłam srebrny zegarek, w którym zepsuło się zapięcie. Złożyłam na niego reklamacje, ale sprzedawca odmówił mi naprawy. Stwierdził, że może wykonać tylko naprawę grzecznościową. Czy to prawda? Czy istnieje jakaś różnica w przypadku wyrobów ze srebra? »

Oznakowanie obuwia

Aktualizacja: 25.07.2011

Każdy towar konsumpcyjny podlega pewnym rygorom dotyczącym m.in. oznaczeń. Dotyczy to również obuwia. Dzięki informacjom zamieszczonym na produkcie mamy pewność, że nasze wymarzone pantofelki na pewno są skórzane. »

Co zrobić jeśli kupimy podróbkę

Aktualizacja: 18.10.2011

Podróbki od lat królują na bazarach i ulicznych straganach. Wraz z rozwojem internetu towary imitujące produkty znanych marek wkroczyły także do e-sklepów oraz portali aukcyjnych. Konsument nabywający towary w Internecie w większym stopniu narażony jest na niebezpieczeństwo kupna podróbki, niż ma to miejsce w zwykłym sklepie. Sprawdź, czego możesz się domagać, gdy zakupiony drogi sprzęt grający, kosmetyk czy element garderoby okaże się nie produktem oryginalnym a jedynie jego imitacją. »

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa – uprawnienia konsumenta

Aktualizacja: 19.09.2011

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa polega na oferowaniu swoich towarów poza sklepem, na ulicy, w miejscu pracy lub wypoczynku konsumentów. Jest sposobem walki o klientów. Warto wiedzieć, jakie prawa przysługują im przy zawieraniu takiej transakcji. »

Kiedy odstąpienie od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową jest możliwe

Aktualizacja: 14.07.2011

Codziennie konsumenci mają kłopoty z produktami, które albo są wadliwe, albo nie mają właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca, czy są niekompletne. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni z tego co kupiliśmy, zanosimy rzecz z powrotem do sklepu, żądając od razu zwrotu gotówki, jednak nie zawsze będzie to możliwe. »

O czym musisz wiedzieć przed zakupem

Aktualizacja: 17.10.2011

Umowa sprzedaży jest jedną z najpopularniejszych umów. Zawieramy ją w zwykłych sprawach życia codziennego, nawet kiedy kupujemy bułki w sklepie. W niektórych przypadkach warto jest jednak głębiej się zastanowić nad podjęciem decyzji o zakupie. Pomocne mogą być w tym celu informacje, które sprzedawca powinien nam udostępnić. »

Czy można zwrócić zakupiony w internecie program komputerowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłem program komputerowy w sklepie internetowym. Nie zastanawiałem się zbyt długo nad wyborem ponieważ byłem przekonany, że mogę go oddać ciągu 10 dni. Kiedy odebrałem przesyłkę i sprawdziłem program okazało się, że nie jest to dokładnie czego oczekiwałem. Zwróciłem przesyłkę, ale sprzedawca nie chce jej odebrać. Twierdzi, że w przypadku programów komputerowych prawo do odstąpienia nie przysługuje. Czy to prawda? »

Reklamacja perfum

Aktualizacja: 20.07.2011

Tydzień temu kupiłam perfumy, jednak była to pochopna decyzja i po paru dniach stwierdziłam, że zapach ten kompletnie mi się nie podoba. Dodam, że perfumy te kosztowały całkiem sporo. Czy mam prawo do zwrotu pieniędzy lub do wymiany na inne perfumy? »

Zwrot pieniędzy za nietrafiony zakup

Aktualizacja: 20.07.2011

W minionym tygodniu kupiłam skórzaną torebkę. Jednak już przy pierwszej próbie jej założenia oberwał się od niej pasek. Według mnie pasek do torebki został umocowany wadliwie. Nie sądzę, aby naprawa zlikwidowała wadę raz na zawsze, problem będzie powracał. Dlatego też chciałabym złożyć reklamację, z tą uwagą, iż nie jestem zainteresowana naprawą bądź wymianą rzeczy. Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu pieniędzy lub obniżenia ceny? »

Umowa sprzedaży konsumenckiej

Aktualizacja: 03.08.2011

Polski system prawa wyróżnia dwa rodzaje umów sprzedaży. Jedną reguluje kodeks cywilny drugą specjalna ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. »

Produkt zastępczy

Aktualizacja: 14.07.2011

Oddałeś rzecz do naprawy i nie wiesz czy należy ci się na jej czas produkt zastępczy? Przeczytaj i dowiedz się czy masz do tego prawo. »

Odpowiedź na reklamację po 14 dniach

Aktualizacja: 12.07.2011

Kupiłam kurtkę w jednym ze sklepów firmowych. Po 6 miesiącach noszenia jej podszewka wytarła się i wyglądało to bardzo nieładnie. Złożyłam reklamacje i zażądałam wymiany na nową.  Reklamacja została odrzucana. Nie otrzymałam jednak żadnej odpowiedzi. Poznałam decyzje dopiero kiedy sama poszłam do sklepu. Było to 16 dnia od momentu złożenia reklamacji. Czy nie jest to za długi okres na rozpatrzenie reklamacji? »

Gwarancja europejska

Aktualizacja: 03.10.2011

Czy istnieje coś takiego jak gwarancja europejska? Na jak długo jest ona wydawana i czy prawdą jest, że niektórych przedmiotów, np. sprzętu elektronicznego, ona nie obejmuje? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »