REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Temperatura w miejscu pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Darmowe posiłki dla pracowników do 31 marca 2024 r. Co jeszcze musi zapewnić pracodawca w związku z pracą na mrozie?

Ze względu na warunki atmosferyczne występujące zimą, pracodawca ma szczególne obowiązki związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Niektórym pracownikom należy zapewnić ciepłe napoje i posiłki profilaktyczne. To nie wszystko, o pracodawca musi zadbać w związku z zimą i pracą na mrozie.

Zimno w pracy? Sprawdź jakie masz prawa. Pracodawca może zapłacić 30 000 zł kary

Upalne lato i mroźna zima to okresy, w których pracodawców obciążają dodatkowe obowiązki. To oni muszą zadbać o utrzymanie w miejscu pracy temperatury optymalnej do rodzaju wykonywanej pracy.

Temperatury w pracy

Kwestie dotyczące temperatury w pomieszczeniach pracy reguluje Rozporządzenie Ministra Pracy I Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Zimno w pracy – kiedy pracownik może odmówić wypełniania obowiązków i jak temu zapobiec?

Wciąż pojawiają się informacje o możliwych kłopotach energetycznych w kraju w związku z perturbacjami z dostawą gazu i węgla do odbiorców prywatnych i przedsiębiorstw świadczących usługi energetyczne. Taki stan rzeczy jest wynikiem wojny w Ukrainie oraz wciąż rosnącej inflacji, co spowodowało częściowe załamanie się łańcuchów dostaw. Uzasadnione wobec tego są obawy pracodawców o to, w jaki sposób zabezpieczą ciągłość pracy i pracowników w nadchodzących zimowych miesiącach.

REKLAMA

Upały w pracy a przepisy BHP i zalecenia PIP. Wysoka temperatura w miejscu pracy, napoje, organizacja pracy, pierwsza pomoc przy przegrzaniu organizmu

Już kilka dni temu Główny Inspektor Pracy apelował do pracodawców o zorganizowanie pracy w upalne, gorące dni zgodnie z zasadami BHP. Jak zorganizować pracę w wysokich temperaturach? Kiedy trzeba zapewnić pracownikom nieodpłatnie zimne napoje? Czy przepisy BHP określają maksymalną dopuszczalną temperaturę w pomieszczeniu? Jakie są inne wymogi BHP odnośnie pracy w wysokiej temperaturze otoczenia?

Zimowe obowiązki pracodawcy - bhp

Zimowe obowiązki pracodawcy z zakresu bhp dotyczą okresu 1 listopada - 31 marca. Pracodawca zapewnia odzież zimową, napoje i posiłki, miejsce do ogrzania się oraz odpowiednią temperaturę w pomieszczeniach pracy. Dlaczego najważniejsza jest skuteczność działania pracodawcy?

Praca podczas upałów – zalecenia PIP

Praca podczas upałów - jakie są zalecenie PIP? Po pierwsze, pracodawca zapewnia zimne napoje. Po drugie, wentylację i klimatyzację w pomieszczeniach pracy. PIP zaleca także skracanie czasu pracy.

Praca w upały - zalecenia GIP

Praca w upały - GIP wydał zalecenia dla pracodawców w związku z wysokimi temperaturami. Jakie obowiązki bhp mają pracodawcy względem pracowników?

REKLAMA

Niska temperatura w pracy - co zrobić?

Niska temperatura w pracy może stanowić naruszenie przepisów BHP. Co zrobić, gdy występują trudności z utrzymaniem minimalnej temperatury w pomieszczeniu pracy? Jakie kary grożą pracodawcy? Co w przypadku kontroli PIP?

Upał w pracy - obowiązki pracodawcy z zakresu bhp

Upał w pracy wpływa na niższą wydajność pracowników. Jakie obowiązki z zakresu bhp Kodeks pracy nakłada na pracodawcę w związku z wysokimi temperaturami? Kiedy osoba zatrudniająca musi zapewnić napoje chłodzące?

Nowe obowiązki pracodawcy w związku z wysokimi temperaturami?

Na pracodawcę mogą zostać nałożone nowe obowiązki związane ze zmianą klimatu i wysokimi temperaturami w okresie letnim. Powstała propozycja unormowania maksymalnej temperatury pracy na poziomie 30 stopni C. Po jej przekroczeniu konieczne byłoby podjęcie działań mających na celu zmniejszenie uciążliwości pracy w postaci np.: dodatkowych przerw w pracy, skrócenia czasu pracy, zapewnienia klimatyzacji i pochłaniaczy wilgoci.

Minimalna temperatura w miejscu pracy

Prawo nie określa jasno maksymalnej temperatury w miejscu pracy. Istnieje jednak przepis prawny określający minimalną temperaturę. Ile powinna wynosić temperatura w pomieszczeniach pracy?

Woda dla pracownika – kiedy pracownik ma prawo jej żądać?

W przypadku wysokich temperatur każdy powinien spożywać zwiększoną ilość wody. Czy pracodawca powinien zapewnić pracownikom wodę? Kiedy pracownik może żądać bezpłatnych napojów?

Maksymalna temperatura w miejscu pracy - napoje chłodzące od pracodawcy

Maksymalna temperatura w miejscu pracy nie została jednoznacznie określona przepisami prawa. Jednak po przekroczeniu pewnych temperatur pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom bezpłatnych napojów chłodzących. Ile stopni Celsjusza uznaje się za najwyższą dopuszczalną temperaturę w pracy?

PIP: skargi pracowników w związku z pracą w upale

Od początku czerwca ponad 150 skarg w sprawie pracy w upale - poinformowała Państwowa Inspekcja Pracy. Skargi dotyczyły głównie wysokiej temperatury i braku zimnych napojów w miejscu pracy.

Skrócenie czasu pracy, dodatkowe przerwy, zimne napoje - praca podczas upałów

Zgodnie z przepisami prawa pracy, pracodawca może w upalne dni wprowadzić dodatkowe przerwy albo pozwolić pracownikowi na wcześniejsze wyjście z pracy.Pracodawca ma również obowiązek zapewnić zimne napoje.

Warunki pracy zimą - wyniki kontroli PIP

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach - przypomina PIP. Do Państwowej Inspekcji Pracy wpłynęło ponad 250 skarg na zbyt niską temperaturę w miejscu pracy.

Obowiązki pracodawcy w okresie zimowym w zakresie BHP

W okresie zimowym pracodawca musi zapewnić pracownikom posiłki regeneracyjne i ciepłe napoje. Należy również zapewnić minimalną temperaturę w pomieszczeniach pracy oraz przestrzegać przepisów i zasad bezpieczeństwa przy odśnieżaniu dachów.

PIP: ponad 300 skarg w związku z upałami

Państwowa Inspekcja Pracy otrzymała ponad 300 skarg od pracowników w związku z upałami. Głównym zastrzeżeniem był brak zimnych napojów i wysoka temperatura w miejscu pracy.

PIP apeluje o skrócenie czasu pracy podczas upałów

Z uwagi na panujące wysokie temperatury, Główny Inspektor Pracy zaapelował do pracodawców o skrócenie czasu pracy swoim pracownikom.

Lato w biurze – jak zmniejszyć negatywne skutki upałów?

Lipiec i sierpień to czas urlopów, podczas których można zregenerować siły i odpocząć od codziennych obowiązków zawodowych. Jednak wakacje trwają krótko, a panujące latem upały zmniejszają efektywność pracowników. Promieniowanie UV dociera także do wnętrz, powodując m.in. wzrost temperatury. Ta z kolei negatywnie wpływa na samopoczucie i obniża poziom skupienia osób przebywających w budynku. Co zrobić, żeby zapewnić im komfortowe warunki pracy w gorące dni?

Praca podczas upałów i obowiązki pracodawcy

Podczas upałów pracodawca ma szereg obowiązków wobec swoich pracowników. Może on w upalne dni wprowadzić dodatkowe przerwy. Resort pracy przypomina o obowiązkach pracodawców.

Praca podczas upałów - uprawnienia pracownika

Przepisy Kodeksu pracy nakładają na pracodawcę obowiązek zapewnienia w pomieszczeniach pracy odpowiedniej temperatury. Przepisy nie określają jednak maksymalnej temperatury powietrza, w jakiej praca może być wykonywana w pomieszczeniach. Przyjmuje się, że dla pracy w biurze to 30°C, a dla ciężkiej pracy fizycznej 28°C.

Dodatkowe obowiązki pracodawcy w czasie upałów

Zgodnie z przepisami prawa pracy, podczas upałów na pracodawcach ciążą dodatkowe obowiązki, między innymi zapewnienie pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze zimnych napojów. Za nieprzestrzeganie przepisów, pracodawcy grozi grzywna w wysokości od 1 tys. do nawet 30 tys. zł.

Zimne napoje dla pracowników w czasie upałów

Pracodawca ma obowiązek dostarczyć zimne napoje pracownikom wykonującym pracę w wysokiej temperaturze. Jakie warunki muszą być spełnione by powstał obowiązek dostarczenia zimnych napojów?

Minimalna temperatura w miejscu pracy

Temperatura w biurach nie powinna być niższa niż 18 stopni Celsjusza. Za niewywiązanie się z obowiązku zapewnienia odpowiedniej temperatury na stanowiskach pracy w budynkach grożą mandaty.

Dlaczego latem biura pracują gorzej?

Lato to dla wielu firm okres odpoczynku i urlopów. Taki stan rzeczy ma swoje uzasadnienie w badaniach. Wynika z nich, że pracownicy są w tym okresie dużo mniej wydajni. Jakie czynniki są za to odpowiedzialne? Co zrobić, by niwelować ich wpływ?

Minimalna temperatura w pracy - obowiązki pracodawcy

Przepisy BHP określają minimalną temperaturę w pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca. Zimą - na pracodawcy spoczywa szereg obowiązków w celu zapewnienia odpowiednich warunków pracy.

Temperatura w pracy zimą 2016

Przepisy BHP określają minimalną temperaturę w pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca. Przy lekkiej pracy fizycznej, np. w biurach, temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni C. Pozostali pracownicy, zatrudnieni np. w halach produkcyjnych, powinni mieć zapewnioną temperaturę nie niższą niż 14 stopni C.

Temperatura w miejscu pracy

Pracodawca jest zobowiązany dbać o dobro pracownika poprzez przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy wiąże się z koniecznością zapewnienia m.in. odpowiedniej temperatury w pomieszczeniu, w którym wykonywana jest praca.

Maksymalna temperatura w miejscu pracy

Maksymalna temperatura w pracy nie została określona przepisami prawa pracy. Przyjmuje się, że dla pracy w biurze to 30°C, a dla ciężkiej pracy fizycznej 28°C. Przepisy bhp regulują jednak temperaturę minimalną oraz obowiązek zapewniania pracownikom przez pracodawców zimnych napojów w upalne dni.

Obowiązki pracodawców w przypadku wysokich temperatur

Obowiązki pracodawców w przypadku wystąpienia wysokich temperatur zwiększają się o nieodpłatne zapewnienie wody do picia i dopływu powietrza w pomieszczeniach pracowniczych. Pracodawca musi stworzyć odpowiednie warunki pracy w upalne dni. Może w tym celu wyznaczyć dodatkowe przerwy w pracy. Czy pracownik ma prawo odstąpić od wykonywania pracy w przypadku złego samopoczucia spowodowanego zbyt wysoką temperaturą w miejscu pracy?

Temperatura w pracy biurowej

Zapewnienie pracownikowi minimalnej temperatury w miejscu pracy biurowej to obowiązek pracodawcy wynikający bezpośrednio z przepisów bhp. Niezachowanie norm dotyczących minimalnej temperatury w biurze może upoważniać pracownika do odmowy wykonywania obowiązków służbowych.

Obowiązki pracodawcy w upalne dni

Pracodawca zobowiązany jest dbać o swoich pracowników podczas upałów. Pracownikom przysługują zimne napoje, przerwy w pracy czy skrócenie czasy pracy.

REKLAMA