REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi gastronomiczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co i jak jemy w biurach? Gastronomiczno-spożywcza oferta biurowców nie zadowala pracowników. Dlaczego?

Sektor gastronomiczny w biurowcach mocno ucierpiał w wyniku pandemii COVID-19. Równocześnie, jak wynika z raportu Colliers „Zakupy w biurowcu” oczekiwania pracowników obiektów biurowych względem infrastruktury uzupełniającej, m.in. gastronomii, w czasach pracy hybrydowej nie zmalały, a wręcz wzrosły. Co drugiemu pracownikowi biurowca brakuje kantyny, a 37% sklepu spożywczego. Eksperci Colliers w najnowszej publikacji uwzględnili zarówno oczekiwania osób pracujących w warszawskich biurowcach, jak i przeanalizowali aktualną ofertę handlowo-usługową w tych przestrzeniach. 

Czy sprzedaż kawy i herbaty w sali zabaw wymaga kasy fiskalnej?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że sprzedaż kawy i herbaty w sali zabaw dla dzieci, jako usługi związane z wyżywieniem w stacjonarnej placówce gastronomicznej, wymaga posiadania kasy fiskalnej, niezależnie od obrotu.

Czy opłata za stołówkę zakładową to koszt uzyskania przychodów dla spółki?

Według Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydatki związane z opłatą operatorską zostały uznane za koszty uzyskania przychodów, ponieważ przyczyniły się do poprawy atmosfery pracy i zwiększenia efektywności pracowników, co ma wpływ na osiągnięcie większych przychodów przez spółkę.

Czy sprzedawane napoje i przekąski w barze wymagają korzystania z kasy fiskalnej online?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że sprzedaż napojów i słonych przekąsek, kwalifikuje się jako usługi gastronomiczne, co wymaga korzystania z kasy fiskalnej online, niezależnie od braku ciepłych posiłków w ofercie.

REKLAMA

Czy kucharz, który świadczy usługi gastronomiczne, może opodatkować swoje przychody według stawki 3% ryczałtu?

Dyrektor KIS potwierdził, że kucharz, który wykonuje działalność gospodarczą, polegającą na przygotowywaniu posiłków na rzecz Zleceniodawcy, korzystając z produktów oraz narzędzi zapewnianych przez Zleceniodawcę, słusznie stosuje stawkę 3% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 oraz art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a Ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Gdzie teraz najłatwiej można znaleźć pracę? I wcale nie chodzi o sezon

Gdzie najłatwiej teraz można znaleźć pracę? Kto może być spokojny o stanowisko? W czerwcu więcej ofert pracy dla pracowników z branży usługowej; historyczne maksimum ogłoszeń dotyczy sektora hotelarsko-gastronomicznego - wynika z Barometru Ofert Pracy. Przybyło też ofert dla osób o niskich kwalifikacjach.

Praca sezonowa cudzoziemca

Praca sezonowa cudzoziemca jest możliwa w Polsce - jednak tylko w konkretnych branżach i przez określony czas. Określone są szczegółowo podklasy działalności według klasyfikacji PKD, w których wydaje się zezwolenia na pracę sezonową, biorąc pod uwagę znacznie wyższe zapotrzebowanie na siłę roboczą w niektórych okresach roku ze względu na powtarzające się czynności i uwarunkowania sezonowe.

Podatek VAT a napiwki dla pracowników restauracji, barów i innych punktów gastronomicznych

Częstą praktyką w restauracjach oraz barach jest pozostawianie przez klientów napiwków obsługującym ich pracownikom (np. kelnerom). Jak rozliczyć te napiwki na gruncie przepisów dot. VAT?

REKLAMA

Jakie są zasady świadczenia usług?

Ułatwienia w podejmowaniu i wykonywaniu działalności usługowej to główny cel ustawy o świadczeniu usług na terytorium RP. Ustawa weszła w życie w kwietniu 2010 r.

Problemy z ceną

Powszechnie mówi się, że cena powinna być umieszczona przy każdym produkcie. Czy to samo dotyczy potraw w restauracji? Ostatnio trafiłam do lokalu, w którym nie było podanej konkretnej kwoty a jedynie cena za 100 gram dania? Czy nie narusza to interesów konsumentów? Jak jest w przypadku innych usług?

Usługi gastronomiczne są coraz gorsze

Po raz kolejny Inspekcja Handlowa dokonała kontroli prawidłowości i rzetelności funkcjonowania usług gastronomicznych w rejonach o nasilonym letnim ruchu turystycznym. Wynika z niej, że standard obsługi konsumentów w tym sektorze w porównaniu z poprzednimi latami nie jest zadawalający.

REKLAMA