| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Temat: usługi turystyczne

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu usługi turystyczne. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące usługi turystyczne.

Jakie są rodzaje ubezpieczeń turystycznych?

Aktualizacja: 29.03.2012

Obecnie ubezpieczenia turystyczne są coraz bardziej popularne, a turyści chętnie korzystają z możliwości wykupienia polisy na wyjazd, oferowanej przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Każdy turysta może zatem ubezpieczyć w czasie podróży samochód, zdrowie, bagaż oraz wykupić polisę od rezygnacji z wakacji. »

Najczęstsze skargi konsumentów

Aktualizacja: 15.03.2012

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje 2011 r. Najwięcej skarg konsumentów dotyczyło umów zawieranych przez internet. »

Jakie są obowiązki narciarzy na stoku?

Aktualizacja: 13.01.2012

Tegoroczna zima nie rozpieszcza narciarzy. Nie oznacza to jednak, że miłośnicy białego szaleństwa mogą rekompensować sobie słabe warunki jazdy łamiąc przepisy określające obowiązki narciarzy na stokach i nartostradach. Jakie to obowiązki i co grozi narciarzom za ich nieprzestrzeganie? »

Przygotowanie stoku do sezonu narciarskiego – obowiązki przedsiębiorcy

Aktualizacja: 13.01.2012

Pomimo niesprzyjającej narciarzom aury, sezon narciarski trwa już od kilku miesięcy. Warto jednak pamiętać, że nawet słabe warunki jazdy, czy mała ilość śniegu nie zwalniają właścicieli stoków z obowiązków związanych z bezpiecznym wypoczynkiem swoich klientów. Jak powinien być przygotowany stok narciarski? »

Jak biura łamią prawa turystów?

Aktualizacja: 29.12.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw. »

Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową

Aktualizacja: 28.12.2011

Już wkrótce przywitamy nowy rok. Na balach, zabawach oraz imprezach turystycznych przygotowanych przez biura podróży. Pamiętajmy, że kupując bilety na bal, czy wycieczkę sylwestrową mamy prawo domagać się jej prawidłowego wykonania. »

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Aktualizacja: 14.10.2011

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika. »

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Aktualizacja: 05.07.2011

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży? »

Czy biuro podróży odpowiada także za inne podmioty?

Aktualizacja: 15.06.2011

Odpowiedzialność biura podróży za nieprawidłowe wykonanie umowy jest ściśle regulowana w przepisach prawa. Czy jednak organizator będzie ponosił odpowiedzialność jedynie za swoje zaniechania? »

Wyjeżdżasz na ferie? Pomyśl o ubezpieczeniu OC

Aktualizacja: 10.02.2011

Wyjeżdżając na ferie warto pomyśleć nad ubezpieczeniem turystycznym. W nieprzewidzianych wypadkach bardzo pomocne może okazać się ubezpieczenie OC dla turystów. »

Do działalności turystycznej wykształcenie niepotrzebne

Aktualizacja: 16.11.2010

Niedawna nowelizacja ustawy o usługach turystycznych zniosła wymóg zapewnienia kierowania przedsiębiorstwem lub jego oddziałem przez osobę spełniającą określone wymagania co do wykształcenia, praktyki i niekaralności. To oznacza, że do świadczenia usług nie jest potrzebne wykształcenie. »

Co powinna zawierać umowa timesharingu?

Aktualizacja: 27.10.2010

W umowie timesharingu przedsiębiorca zobowiązuje się do oddania do korzystania z określonego lokalu przez pewien okres w danym roku. Umowa musi zawierać m.in. dokładne określenie lokalu. »

Timesharing: czy to dobry pomysł na urlop?

Aktualizacja: 27.10.2010

Jeżeli po powrocie z udanego urlopu stwierdzisz, że w takie miejsce chciałbyś jeździć co roku, to zastanów się nad timesharingiem. »

Jak zgłosić roszczenie po upadku biura podróży?

Aktualizacja: 05.07.2012

Pokrycie roszczeń z powodu niewypłacalności biura podróży jest obowiązkiem ubezpieczyciela. Na wezwanie marszałka województwa jest on zobowiązany najpierw pokryć koszty powrotu klientów do kraju. Z pozostałej kwoty są wypłacane odszkodowania. »

Orbis Travel złożył wniosek o upadłość

Aktualizacja: 29.09.2010

Orbis Travel, jedno z największych polskich biur podróży, złożyło wniosek o upadłość. Zgodnie z przepisami prawa powrót turystów do kraju zorganizuje urząd marszałkowski. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK