| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Dom > Umowa administracji nieruchomością - WZÓR UMOWY

Umowa administracji nieruchomością - WZÓR UMOWY

W umowie tej właściciel powierza zewnętrznemu podmiotowi obowiązki związane z administracją określoną nieruchomością. Zakres administracji nie wykracza poza zwykły zarząd rzeczą.


Umowa administracji nieruchomością


zawarta w dniu ........................  w …………  roku,  między :

właścicielem nieruchomości………………………………………………………………..,

a

administratorem…………………………………………………………………………….


§ 1.

Strony stwierdzają, że przedmiotem tej umowy jest położona w ………..…………. nieruchomość dla której Sąd Rejonowy w …………………... Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi KW. Nr ………..……... Nieruchomość ta składa się z działki nr ……………. o powierzchni ………….m2 .

Stan faktyczny i techniczny nieruchomości został opisany w protokole przekazania w administrację.

§ 2.

Właściciel nieruchomości powierza, a administrator przyjmuje na zasadzie wyłączności obowiązki administracji nieruchomością określoną w § 1 w zakresie nie wykraczającym poza zarząd zwykły.

§ 3.

Administrator zobowiązuje się do administrowania nieruchomością w sposób, który zapewni prawidłowe i zgodne z prawem funkcjonowanie nieruchomości, w szczególności do:

1. utrzymania w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańcom i użytkownikom oraz chodnika i jezdni.

2. dokonywania kontroli technicznych zgodnie z przepisami prawa, bieżących napraw i konserwacji budynku.

3. nadzoru nad realizowaniem umów o dostawę energii elektrycznej, gazu, zimnej wody i odbioru ścieków kanalizacyjnych, wywozu śmieci i innych zanieczyszczeń oraz do kontroli wykonywania warunków umownych.

4. prowadzenia dla nieruchomości rachunkowości wraz z pełną obsługą dokumentacji.

5. pobierania od użytkowników miesięcznych opłat i czynszów, a także dokonywania miesięcznych wymiarów opłat.

6. składania kwartalnych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących administrowanej nieruchomości, w terminie jednego miesiąca od końca kwartału, którego dotyczą.

7. pobieranie i windykację należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości

§ 4.

Administrator nie jest upoważniony do czynności przekraczających zakres tzw. zwykłego zarządu, a w szczególności do: sprzedaży nieruchomości, obciążania nieruchomości prawami osób trzecich, zmiany przeznaczenia części nieruchomości, udzielania zgody na przebudowę, nadbudowę lub adaptację nieruchomości, dokonania podziału nieruchomości wspólnej obejmującej grunt w części nie zabudowanej, Administrator może reprezentować właściciela w sprawie przekraczającej zakres zwykłego zarządu wyłącznie na podstawie odrębnego pełnomocnictwa

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »