| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Dom > Umowa administracji nieruchomością - WZÓR UMOWY

Umowa administracji nieruchomością - WZÓR UMOWY

W umowie tej właściciel powierza zewnętrznemu podmiotowi obowiązki związane z administracją określoną nieruchomością. Zakres administracji nie wykracza poza zwykły zarząd rzeczą.


Umowa administracji nieruchomością


zawarta w dniu ........................  w …………  roku,  między :

właścicielem nieruchomości………………………………………………………………..,

a

administratorem…………………………………………………………………………….


§ 1.

Strony stwierdzają, że przedmiotem tej umowy jest położona w ………..…………. nieruchomość dla której Sąd Rejonowy w …………………... Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi KW. Nr ………..……... Nieruchomość ta składa się z działki nr ……………. o powierzchni ………….m2 .

Stan faktyczny i techniczny nieruchomości został opisany w protokole przekazania w administrację.

§ 2.

Właściciel nieruchomości powierza, a administrator przyjmuje na zasadzie wyłączności obowiązki administracji nieruchomością określoną w § 1 w zakresie nie wykraczającym poza zarząd zwykły.

§ 3.

Administrator zobowiązuje się do administrowania nieruchomością w sposób, który zapewni prawidłowe i zgodne z prawem funkcjonowanie nieruchomości, w szczególności do:

1. utrzymania w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańcom i użytkownikom oraz chodnika i jezdni.

2. dokonywania kontroli technicznych zgodnie z przepisami prawa, bieżących napraw i konserwacji budynku.

3. nadzoru nad realizowaniem umów o dostawę energii elektrycznej, gazu, zimnej wody i odbioru ścieków kanalizacyjnych, wywozu śmieci i innych zanieczyszczeń oraz do kontroli wykonywania warunków umownych.

4. prowadzenia dla nieruchomości rachunkowości wraz z pełną obsługą dokumentacji.

5. pobierania od użytkowników miesięcznych opłat i czynszów, a także dokonywania miesięcznych wymiarów opłat.

6. składania kwartalnych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących administrowanej nieruchomości, w terminie jednego miesiąca od końca kwartału, którego dotyczą.

7. pobieranie i windykację należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości

§ 4.

Administrator nie jest upoważniony do czynności przekraczających zakres tzw. zwykłego zarządu, a w szczególności do: sprzedaży nieruchomości, obciążania nieruchomości prawami osób trzecich, zmiany przeznaczenia części nieruchomości, udzielania zgody na przebudowę, nadbudowę lub adaptację nieruchomości, dokonania podziału nieruchomości wspólnej obejmującej grunt w części nie zabudowanej, Administrator może reprezentować właściciela w sprawie przekraczającej zakres zwykłego zarządu wyłącznie na podstawie odrębnego pełnomocnictwa

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Saveinvest Sp. z o.o.

http://www.grunttozysk.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »