| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Finanse > Czy warto korzystać z banku internetowego

Czy warto korzystać z banku internetowego

Korzystanie z usług bankowych przez internet jest szybsze i tańsze niż tradycyjne metody dokonywania przelewów i zleceń. Jeżeli nasz bank oferuje taką możliwość, to warto z niej skorzystać.

Warto poznać zasady korzystania z rachunku internetowego, gdyż ta forma już zdominuje. Obecnie prawie każdy ma dostęp do konta przez internet.

Banki wprowadzają w oddziałach dość wysokie prowizje (np. za wypłatę środków z rachunku, lub zlecenie przelewu). Zachęcają w ten sposób do korzystania z bankowości internetowej.

Zalety i wady e-konta

Bank, proponując konto internetowe, powinien nas zapoznać z zaletami oraz związanymi z tym kosztami i niebezpieczeństwami.

W zasadzie można mówić tylko o zaletach e-konta, gdyż w dostępie do rachunku bankowego przez internet trudno doszukać się wad. Podnoszone są jednak kwestie związane z bezpieczeństwem. Pamiętać trzeba jednak, że przestępstwa wirtualne popełniane są bardzo rzadko.

Banki standardowe i wirtualne

Możemy wyróżnić dwa typy banków umożliwiających dostęp do rachunku bankowego przez internet:

banki wirtualne (nieposiadające standardowych placówek bankowych), świadczące usługi tylko poprzez internet oraz telefon; do takich banków zaliczymy mBank, Inteligo

banki standardowe, które posiadają rozwiniętą sieć oddziałów i które jednocześnie oferują dostęp do rachunku bankowego również przez telefon i Internet. Obecnie są to wszystkie banki komercyjne a nawet niektóre banki spółdzielcze.

Rachunek bankowy w banku internetowym

W przypadku banku wirtualnego nie ma praktycznie możliwości osobistego kontaktu z bankiem. Założenie konta, wydawanie dyspozycji, składanie wniosków itp. jest możliwe wyłącznie przez internet lub telefon. Bank bowiem istnieje tylko wirtualnie i nie ma oddziałów obsługujących klientów.

Oferowane przez banki e-usługi są bardzo rozwinięte. Klient ma możliwość m.in.:

• podglądu historii własnych rachunków bankowych (głównego i pomocniczych),

• sprawdzenia aktualnego stanu dostępnych środków na koncie i stanu wykorzystania kredytu,

• założenia i likwidacji lokaty terminowej,

• wykonania przelewu na rachunki własne, obce oraz do urzędu skarbowego i ZUS,

• sprawdzenia limitu zadłużenia na rachunku karty kredytowej (i jej spłaty),

• nabycia (i umorzenia) jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych.

Konto z dostępem przez internet w standardowym banku

W takim przypadku rachunek bankowy jest prowadzony w standardowym banku, który dodatkowo oferuje nam usługi bankowości elektronicznej.

Konto zachowuje wszystkie tradycyjne, dotychczasowe funkcje (nadal jest możliwe osobiste odwiedzenie banku i złożenie dyspozycji), a jednocześnie będziemy mogli skorzystać ze wszystkich zalet konta internetowego.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Małecka

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »