| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Finanse > Jak zlikwidować konto

Jak zlikwidować konto

Coraz więcej osób decyduje się na przeniesienie konta osobistego do innego banku. Niektórych jednak spotyka za to niezasłużona kara.

Przy zmianie banku konsumenci często zmuszeni są do ponoszenia dodatkowych kosztów. Dzieje się tak, gdy posiadacz rachunku nie dopilnuje rozwiązania umowy o prowadzenie ROR w poprzednim banku.

Przeczytaj umowę

Rzadko kiedy zamykając konto mamy pod ręką umowę o prowadzenie rachunku bankowego. A jeśli nawet umowę mamy, to np. zawiera ona klauzulę, zgodnie z którą zasady rozwiązania umowy o prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego zawarte są w regulaminie konta. Regulamin zaś dostaliśmy (albo i nie) jako załącznik do umowy.

189,00 złKodeksowe umowy handlowe

Warto zatem przed zamknięciem konta przeczytać podpisaną z bankiem umowę. Przestudiować zapisy regulaminu, dotyczące likwidacji konta. Postanowienia regulaminów są najczęściej skomplikowane. Dobrze jest więc poświęcić ich analizie więcej czasu.

Odwiedź bank

Klient, który oświadczył przez telefon, że zamyka rachunek pozostaje w przekonaniu, że ma problem z głowy. Natomiast formalnie, bez wypowiedzenia na piśmie bank egzekwuje swoje prawa. Nalicza np. opłaty za prowadzenie rachunku.

Dlatego zamykając rachunek warto przejść się osobiście do banku. Pozwoli to wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Uzyska się wtedy więcej informacji. Pracownik banku powinien odpowiedzieć na wszystkie pytania. Można wtedy również sporządzić na piśmie porozumienie o rozwiązaniu umowy.

Podpisz porozumienie z bankiem

Aby korzystać z dobrodziejstw nowego konta osobistego bez żadnych kłopotów, powinniśmy wcześniej rozwiązać umowę z poprzednim bankiem.

Najlepiej podpisać porozumienie o rozwiązaniu umowy o prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego na piśmie.

Potwierdzenie takie powinno zawierać:

  • datę i miejsce sporządzenia,
  • strony jakie je zawarły porozumienie (klient i bank),
  • oświadczenie, że umowa o prowadzenie rachunku bankowego zostaje rozwiązana,
  • oświadczenie banku, że klient pokrył wszystkie opłaty,
  • podpisy

Podpisując taki protokół zabezpieczamy się przed nieuzasadnionymi roszczeniami banku.

Zwróć się do nowego banku

Ostatnio coraz częściej zmieniamy ROR na zasadzie przeniesienia konta. W rzeczywistości wiąże się z tym rozwiązanie starej umowy i następnie podpisanie kolejnej, w nowym banku. Najczęściej to nowy bank bierze na siebie czynności związane z załatwieniem formalności.

Warto zatem zwrócić się do nowego banku z prośbą o pomoc przy przeniesieniu konta. Pracownicy nowego banku znają procedury bankowe i mają doświadczenie w tym zakresie. Będą mogli zatem w wielu kwestiach pomóc.

Przeniesienie konta w tej procedurze może spowodować zaliczenie stażu posiadacza ROR w poprzednim banku. Z tym zaś wiążą się liczne przywileje, np. przy ustalaniu wysokości marży za przyznanie kredytu.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

SIE30
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia

Eksperci infor.pl

Mariański Group

Grupa nowoczesnych kancelarii prawnych.

Zostań ekspertem Infor.pl »