| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Umowa kupno-sprzedaż > Jak napisać zgłoszenie reklamacji

Jak napisać zgłoszenie reklamacji

Warto domagać się, aby przedstawiciel biura podróży potwierdził przyjęcie reklamacji poprzez złożenie podpisu wraz z datą na egzemplarzu, który zachowamy dla siebie (obowiązek potwierdzenia ma zawsze pilot wycieczki – gdy składamy reklamację w czasie trwania imprezy). Nie będzie wówczas wątpliwości, kiedy złożyliśmy reklamację i jakie były nasze zarzuty i żądania.

 Reklamację lepiej wnosić w formie pisemnej i przygotować ją w dwóch egzemplarzach.

DANE TURYSTY, NUMER UMOWY

Turysta powinien podać swoje dane oraz informacje o umowie z biurem podróży – kiedy została zawarta, numer umowy, miejsce pobytu.

DOKŁADNY OPIS

Należy dokładnie opisać reklamowane niezgodności świadczonych usług z umową (np. fatalne warunki panujące w hotelu czy zmiany dokonane w programie zwiedzania bez zgody turystów). Najlepiej unikać ogólników i podawać suche fakty.

OCZEKIWANIA TURYSTY

Warto wskazać, czego oczekujemy w związku z niewłaściwym wykonywaniem umowy (np. jakiego świadczenia zastępczego oczekujemy w zamian za wycieczkę fakultatywną, która się nie odbyła).

PODPISY

Pod zgłoszeniem należy złożyć własnoręczny podpis.

FORMALNOŚCI

Jeśli biuro podróży nie ustosunkuje się do reklamacji na piśmie w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy (gdy składamy ją u pilota, w czasie trwania imprezy) lub w ciągu 30 dni od dnia jej złożenia (gdy składamy ją w biurze podróży, po zakończeniu imprezy), wówczas przyjmuje się, że została ona uznana za uzasadnioną.

Warto gromadzić wszelkie dowody, potwierdzające niewłaściwą realizację umowy (np. zdjęcia, oświadczenie właściciela hotelu, że ma on kategorię 2-gwiazdkową, a nie 3-gwiazdkową, jak zapewniało biuro). Kopie takich dokumentów można dołączyć do reklamacji, natomiast oryginały warto zachować na wypadek sporu sądowego.

POBIERZ WZÓR: Reklamacja

W razie problemów możesz się zgłosić do:

Federacja Konsumentów

tel. (0-22) 827 11 73

www.federacja-konsumentow.org.pl

Polska Izba Turystyki

tel. (0-22) 826 55 36

www.pit.org.pl

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Anna Bielińska-Piechota

Ekspert ds. Kadr i Płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »