| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Pułapki w umowach > Pułapki w umowach

Pułapki w umowach

Sprawdź w jakich umowach można znaleźć najwięcej pułapek, niekorzystnych dla konsumentów zapisów. Zobacz na co należy zwracać uwagę podpisując umowę z przedsiębiorcą.

Na podstawie ilości spraw wpływających do rzeczników konsumentów, można wyodrębnić cztery najpopularniejsze branże, z którymi konsumenci mają najwięcej problemów. Dotyczy to różnego rodzaju usług, a przede wszystkim:

  • usług telekomunikacyjnych - operatorzy telekomunikacyjni często wykonują umowy niezgodnie z jej postanowieniami, stosują niewłaściwe cenniki, nie wypłacają odszkodowań z tytułu przerwy w świadczeniu usługi, wprowadzają zapisy regulaminów sprzeczne z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne;

Zobacz: Konsument - telekomunikacja

  • usług turystycznych – turyści najczęściej narzekają na niską jakość wykonywanych usług, żądania przez biura podróży dopłaty do wycieczki bez udokumentowania powodów wzrostu ceny bez jednoczesnej możliwości odstąpienia od umowy, odmowę wypłaty odszkodowania z tytułu złożonej reklamacji;

Zobacz: Konsument - turystyka

  • usług bankowych – najpoważniejsze zastrzeżenia dotyczą podwójnego pobierania opłaty za brak spłaty kwoty minimalnej karty kredytowej, pobieranie ubezpieczenia już po czasie objętym jego ochroną (w przypadku wcześniejszej spłaty kredyty), nie rozpatrywania reklamacji w odpowiednim terminie;

Zobacz: Konsument i finanse

  • innych usług – w przypadku wykonywania napraw i remontów różnego rodzaju często można spotkać się z brakiem określenia w umowie jej przedmiotu albo wykonywania przez fachowców umowy niezgodnie z jej treścią i ustaleniami.

Zobacz: Konsument - Usługi

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Alicja Moszyńska

Właścicielka firmy Architektura Biznesu: doradza MSP w zakresie budowania marki i kultury firmy, marketingu, negocjacji i obsługi klienta.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK