| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Umowy > Pułapki w umowach > Sankcje za brak regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną

Sankcje za brak regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną

Brak regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną stanowi praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Jakie sankcje za brak posiadania takiego regulaminu może na przedsiębiorcę nałożyć Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów?

Regulamin świadczenia usług a klauzula abuzywna

Dlatego też, warto, aby przedsiębiorcy świadczący usługi drogą elektroniczną, posiadali regulaminy świadczenia tego typu usług, które będą uwzględniały zarówno interesy konsumenta jak i samego przedsiębiorcy. Ten cel może zostać osiągnięty tylko w przypadku stworzenia regulaminu wolnego od klauzul niedozwolonych, tj. wolnego od postanowień, które kształtują prawa i obowiązki usługobiorcy w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszającymi jego interesy. W przeciwnym wypadku usługobiorca może wystąpić do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (SOKIK) o uznanie danej klauzuli za abuzywną (niedozwoloną). W przypadku uznania przez SOKIK danej klauzuli za abuzywną, zostanie wpisana ona do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, a kosztami całego postępowania zostanie obciążony przedsiębiorca.
Lista klauzul niedozwolonych znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie przed Prezesem UOKiK w sprawie klauzul abuzywnych

Zwróć uwagę na regulamin świadczenia usług

Autor: Małgorzata Suchecka, radca prawny, Buszan Augustyniak Suchecka Adwokat Radcowie Prawni Spółka partnerska

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

PROMAG S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »