REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zagubienie dowodu rejestracyjnego samochodu

Elżbieta Chojnowska
Zagubienie dowodu rejestracyjnego samochodu/fot. Fotolia
Zagubienie dowodu rejestracyjnego samochodu/fot. Fotolia
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli zagubiliśmy dowód rejestracyjny samochodu musimy niezwłocznie wnioskować o wydanie jego wtórnika. Jakie formalności i koszty są związane z tą czynnością? O tym poniżej.

Zgodnie z art. 71 ustawy Prawo o ruchu drogowym dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego jest dowód rejestracyjny. Natomiast zgodnie z art. 72 ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu, zamiast tych dokumentów należy przedstawić zaświadczenie potwierdzające dane zawarte w utraconym dokumencie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji.

REKLAMA

Zobacz: Sprawy urzędowe

Jak uzyskać nowy dowód rejestracyjny?

Organem właściwym jest organ rejestrujący czyli Starostwo powiatowe. W wydziale komunikacji Starostwa powiatowego składamy wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego (wypełniony na odpowiednim formularzu). Okres oczekiwania na wydanie tego dokumentu to około 30 dni. Na ten czas otrzymujemy specjalne zaświadczenie potwierdzające dane zawarte w utraconym dowodzie rejestracyjnym. Do wniosku o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego dołączamy kopię:

  • karty pojazdu,
  • dowodu własności pojazdu np. umowy sprzedaży,
  • wyciągu z rejestru badań technicznych,
  • polisy OC,
  • dowodu tożsamości.

Załączamy również oświadczenie o danych pojazdu, pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań oraz dowód uiszczenia opłat od wniosku.

Zobacz: Umowy w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty

REKLAMA

Zgodnie z art. 75 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym wtórniki są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłata za wtórnik dowodu rejestracyjnego to koszt ok. 50 zł. Starostwo powiatowe dokonuje również potwierdzenia legalizacji tablicy rejestracyjnej. Jest to koszt ok. 15 zł. Opłata ewidencyjna to koszt ok. 2 zł. Łącznie opłata związana z wyrobieniem nowych dokumentów waha się między 50 zł a 80 zł.

Na podstawie art. 73 ustawy Prawo o ruchu drogowym rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela, starosta właściwy ze względu na miejsce jego zamieszkania, wydając dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną, jeżeli jest wymagana. W wypadku wtórnika nie jest konieczne wydanie kolejnej nalepki kontrolnej co zmniejsza koszty.

Polecamy: Podatki 2017

Zobacz: Powiat

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejni funkcjonariusze mają podwyżki. Nawet do 16 100 zł

Tym razem podwyżki dla funkcjonariuszy ABW – przyznano im podwyżki pensji i dodatków.

Anita Noskowska-Piątkowska: Postulat stałych podwyżek w służbie cywilnej

Szefowa służby cywilnej: będę postulowała stały wzrost wynagrodzenia w służbie cywilnej.

Dziś Sejm rozpoczyna trzydniowe posiedzenie - co się wydarzy? Harmonogram obrad w dniach 24-25-26 kwietnia

Dzisiaj, 24 kwietnia Sejm rozpoczyna trzydniowe posiedzenie. Jak będzie przebiegał plan obrad? Jakie projekty ustawa będą procedowane przez parlamentarzystów? Pełny harmonogram obrad Sejmu w dniach 24-25-26 kwietnia 2024 roku.

Podwyżka zasiłku pogrzebowego do 7000 zł już pewna. Czy jeszcze w 2024 roku?

22 kwietnia 2024 r. (w odpowiedzi na interpelację poselską) Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało, że projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw - przewidujący podwyższenie kwoty zasiłku pogrzebowego z 4000 zł do 7000 zł zostanie w najbliższych dniach skierowany do opiniowania w ramach uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych.

REKLAMA

1500,00 zł dla ucznia w roku szkolnym 2024/2025. Sprawdź, kiedy złożyć wniosek, by otrzymać część pieniędzy już w wakacje.

Katalog świadczeń mających wspomóc rodziców w wychowaniu dzieci się poszerza – 800 plus, Dobry Start, dodatek z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, samotnego wychowywania dziecka, na dojazdy. Na początku roku szkolnego przelew dla niektórych rodziców może wynieść nawet 1500,00 zł.

Likwidacja CBA - projekt ustawy już jest! Większość zadań CBA zostanie przekazana policji, powstanie CBZK

Projekt ustawy likwidującej Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) rząd ma przyjąć w II kwartale 2024 r. Tak wynika z informacji umieszczonych w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Większość zadań CBA zostanie przekazana policji, tj. do nowego Centralnego Biura Zwalczania Korupcji (CBZK).

Najdroższa profilaktyka jest i tak tańsza niż najtańsze leczenie. Regulacje prawne zgłoszenia badania działania wyrobu medycznego do diagnostyki in vitro

5 lat projektowanie leku; 5 lat badań klinicznych; 5 lat czasu koncernu na komercjalizację leku; 5 lat rynkowego życia produktu. Życie leku na rynku to co do zasady tylko ułamek życia leku. A jak wyglądają procedury w przypadku wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro (czyli w laboratorium). Tekst przybliża trudne obowiązki badacza i sponsora i rynek europejski wyrobów medycznych.

Co robić, gdy urodzi Ci się dziecko. Jeśli nie zrobisz tej rzeczy w ciągu 21 dni, urzędnik sam wybierze imię dla niemowlaka

Gdy urodzi Ci się dziecko, pierwszym krokiem jest zgłoszenie tego faktu do odpowiedniego Urzędu Stanu Cywilnego. Kierownik urzędu zarejestruje urodzenie dziecka, przekaże ci jego numer PESEL i zamelduje je. Jeśli chcesz zgłosić urodzenie dziecka przez internet, potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu. Te narzędzia pozwalają potwierdzić twoją tożsamość.

REKLAMA

Klamka zapadła. PE zatwierdził przedłużenie dostępu ukraińskich produktów do europejskiego rynku

Klamka zapadła. UE zatwierdziła przedłużenie dostępu ukraińskich produktów do europejskiego rynku. 

Formuła 2015 r. Kto zdaje tą maturę w maju 2024 r.? Na jakich arkuszach? Jakie wymogi?

Formuła 2015 r. jest mniej popularną formą egzaminu maturalnego niż Formuła 2023 r. Kto zdaje ten egzamin? Gdzie znajdzie wymogi egzaminacyjne?

REKLAMA