| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Zarobki > Zarobki i prawo > Regulamin wynagradzania - kiedy niezbędny?

Regulamin wynagradzania - kiedy niezbędny?

Pracodawca jest obowiązany stworzyć regulamin wynagradzania w przypadku gdy zatrudnia co najmniej 20 pracowników, nie objętych zakładowym układem zbiorowym pracy ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy.

Przepis artykułu 77(2) § 5 Kodeksu pracy stanowi, że do regulaminu wynagradzania stosuje się odpowiednio m.in. przepisy art. 239 § 3. Z przepisu tego wynika, że regulaminu wynagradzania nie ustala się dla :

• członków korpusu służby cywilnej,

• pracowników urzędów państwowych zatrudnionych na podstawie mianowania i powołania,

• pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie wyboru, mianowania i powołania w:

   - urzędach marszałkowskich,

   - starostwach powiatowych,

   - urzędach gminy,

   - biurach (ich odpowiednikach) związków jednostek samorządu terytorialnego,

   - biurach (ich odpowiednikach) jednostek administracyjnych jednostek samorządu terytorialnego,

• sędziów i prokuratorów. 

Zobacz również: Wypłata wynagrodzenia w częściach

• zatrudnionych w państwowych jednostkach sfery budżetowej (art. 773 k.p.), oraz

• osób zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy, gdyż warunki ich wynagradzania muszą wynikać z umowy,

• właścicieli firm prywatnych,

• osób zatrudnionych na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego np. na podstawie umowy o dzieło czy zlecenia.

Zobacz również serwis: Zarobki

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

iMoto portal zmotoryzowanych

iMoto to nowe rozwiązanie w sferze internetowej, które łączy w sobie szereg funkcji przydatnych dla właścicieli samochodów i motocykli.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »