| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Zarobki > Zarobki i prawo > Do kiedy pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia?

Do kiedy pracodawca ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia?

Zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany udostępnić do wglądu dokumenty, na których podstawie zostało obliczone jego wynagrodzenie.

Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym. Składniki wynagrodzenia za pracę, przysługujące pracownikowi za okresy dłuższe niż jeden miesiąc, wypłaca się z dołu w terminach określonych w przepisach prawa pracy.

Podstawowym obowiązkiem pracodawcy jest wypłacanie w terminie wynagrodzenia. Warto zaznaczyć, że termin wypłaty powinien być stały i z góry określony, co oznacza, że pracodawca musi wskazać konkretną datę w umowie o pracę, układzie zbiorowym pracy lub regulaminie wynagradzania. 

Zobacz również: Regulamin wynagradzania - kiedy niezbędny?

Za pracę Pracownik otrzyma wynagrodzenie w wysokości (brutto)………………zł
(słownie: ………….) za miesiąc płatne z dołu do ………….. dnia każdego miesiąca.

Ponadto wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.

Wynagrodzenie może być wypłacane z góry, jeżeli strony tak postanowią.

Podstawa prawna:
Kodeks pracy

Zobacz również serwis: Zarobki

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »