Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 roku Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bolesławcu uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale nr XXXII/209/06 Rady Gminy Bolesławiec z dnia 28 czerwca 2006 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bolesławiec wprowadza się następujące zmiany:
1)w § 3 w pkt. 1 dodaje się litery e) i f) w brzmieniu:
"e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
f) zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe ";
2)w § 3 dodaje się pkt. 7 w brzmieniu:
"7) kompostowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji; ";
3)w § 4 dodaje się punkty 6, 7 i 8 w brzmieniu:
"6) wyrzucania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych, punktów handlowych, gastronomicznych i usługowych oraz innych obiektów, w których powstają odpady w miejscach na ten cel nieprzeznaczonych oraz do koszy ulicznych;
7) składowanie materiałów budowlanych, gruzu, piasku itp. poza nieruchomością, w szczególności na terenie pasa drogowego bez uzgodnienia z zarządcą drogi;
8) wylewanienieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi; ";
4)§ 7 otrzymuje brzmienie:
"§ 7. Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości:
1) urządzenia przewidziane do zbierania odpadów na terenie gminy to:
a) kosze uliczne o pojemności od 10l do 50l;
b) pojemniki na odpady o pojemności 110l, 120l, 240l, 1100l;
c) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła i tworzyw sztucznych o pojemności 120l i 1100l;
d) kontenery przeznaczone na odpady budowlane;
2) właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez wyposażenie nieruchomości w pojemniki o pojemności uwzględniającej częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości;
3) odpady komunalne, które nie są zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w pojemnikach o pojemności 110l, 120l, 240l i 1100l;
4) odpady komunalne, zbierane w sposób selektywny (szkło, tworzywa sztuczne), należy gromadzić w pojemnikach o pojemności 120l i 1100l;
5) do zbierania okresowo zwiększonych ilości odpadów komunalnych, oprócz pojemników, o których mowa w pkt. 1 litera b) i c) mogą być używane worki udostępniane przez podmiot uprawniony do prowadzenia działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
6) odpady wielkogabarytowe należy wystawiać przed wejściem do nieruchomości lub na miejsce wyznaczone do tego celu przez zarządcę nieruchomości, w dniu ich odbioru;
7) odpady budowlane należy składać do kontenera dostarczonego przez podmiot uprawniony;
8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy dostarczać do punktu zbierania zużytego sprzętu elektrycznego (w tym do punktów sprzedaży sprzętu elektrycznego i elektronicznego);
9) zużyte baterie i akumulatory małogabarytowe należy wrzucać do oznakowanych pojemników przeznaczonych na te odpady ustawionych m.in. w punktach handlowych i placówkach oświatowych;
10) przeterminowane leki należy zwracać do aptek, które dysponują odpowiednimi pojemnikami;
11) właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie, w taki sposób by opróżnianie było konieczne nie częściej niż raz w tygodniu bez dopuszczenia do przepełnienia, a przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków dostosować do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia ich oczyszczania określonego w przepisach odrębnych. ";
5)w § 9 pkt. 1 otrzymuje brzmienie:
"1) zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, żużla, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych oraz innych odpadów niebezpiecznych ";
6)w § 10 dodaje się punkty 3 i 4 w brzmieniu:
"3) właściciele nieruchomości są zobowiązani do przechowywania przez okres 24 miesięcy dowodów opłacania usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
4) właściciele nieruchomości są zobowiązani do okazywania na każde żądanie uprawnionych organów kontrolnych dowodów, o których mowa w pkt. 3, wraz z posiadaną aktualną umową na świadczenie tych usług, zawartą z podmiotem uprawnionym. ";
7)po rozdziale IV dodaje się rozdział IVa w brzmieniu:
"ROZDZIAŁ IVa
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowisku odpadów.
§ 12a. Określa się maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania odpowiednio:
1) do 31 grudnia 2010 roku nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji,
2) do 31 grudnia 2013 roku nie więcej niż 50%,
3) do 31 grudnia 2020 roku nie więcej niż 35%, w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w roku 2003. ".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Bolesławiec.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
| Przewodniczący Rady Gminy Jan Durda |
| |