| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr VII/75/2011 Rady Powiatu Przysuskiego

z dnia 30 sierpnia 2011r.

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów

Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. nr 142 poz. 1592 ze zmianami) oraz na podstawie art. 130 a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zmianami)

Rada Powiatu w Przysusze uchwala co następuje:

§ 1. Ustala się wysokość opłat za usunięcie pojazdu z drogi:

1) rower lub motorower - 100 zł

2) motocykl - 200 zł

3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 440 zł

4) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t do 7,5 t – 550 zł

5) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 7,5 t do 16 t - 780 zł

6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 1150 zł

7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1400 zł

§ 2. Ustala się wysokość opłat za przechowywanie za każdą rozpoczętą dobę pojazdu usuniętego z drogi na parkingu strzeżonym:

1) rower lub motorower - 15 zł

2) motocykl – 22 zł

3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 33 zł

4) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t do 7,5 t – 45 zł

5) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 7,5 t do 16 t – 65 zł

6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 120 zł

7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 180 zł

§ 3. Ustala się wysokość kosztów powstałych wskutek odstąpienia od wykonywania usługi usunięcia pojazdu w sytuacji gdy Wykonawca dojechał do miejsca zdarzenia ale nie podjął czynności związanych z załadunkiem pojazdu

1) rower lub motorower – 60 zł

2) motocykl – 120 zł

3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 180 zł

4) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t do 7,5 t – 240 zł

5) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 7,5 t do 16 t – 320 zł

6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 360 zł

7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 420 zł

§ 4. Ustala się wysokość kosztów powstałych wskutek odstąpienia od wykonywania usługi usunięcia pojazdu w sytuacji gdy Wykonawca dojechał do miejsca zdarzenia i podjął czynności związane z załadunkiem pojazdu:

1) rower lub motorower – 80 zł

2) motocykl – 160 zł

3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - 240 zł

4) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t do 7,5 t – 320 zł

5) pojazd o dopuszczalnej masie powyżej 7,5 t do 16 t – 400 zł

6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 480 zł

7) pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 560 zł

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY


mgr Leopold Modrzecki


Uzasadnienie

Wprowadzone uchwałą zmiany w wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym, jak również ustalenie wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonywania dyspozycji usunięcia pojazdu, wynika ze zmiany w art. 130a ustawy - Prawo o ruchu drogowym, która wchodzi w życie z dniem 21 sierpnia 2011r. na podstawie ustawy z dnia 22 lipca 2010r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010 r. Nr 152 poz.1018).

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Deloitte

Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe i podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »