Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 5964
Uchwała nr 154/XVIII/2012 Rady Gminy Mała Wieś
z dnia 14 sierpnia 2012r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania, udzielonych dla publicznych oraz niepublicznych szkół , przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Mała Wieś
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm) oraz art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Rada Gminy Mała Wieś uchwala, co następuje:
§ 1. Niniejsza uchwała reguluje:
1. tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Mała Wieś dla zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Mała Wieś, przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego i ministrowie: publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów o uprawnieniach szkół publicznych oraz innych form wychowania przedszkolnego;
2. tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy dla osób prowadzących inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydawanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy;
3. tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez podmioty określone w pkt 1 i 2.
§ 2. 1. Publiczna szkoła , o której mowa w art. 80 ust. 3 ustawy otrzymuje z budżetu Gminy Mała Wieś dotację na każdego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mała Wieś.
2. Publiczne przedszkole, o którym mowa w art. 80 ust. 2 ustawy, otrzymuje z budżetu Gminy Mała Wieś dotację na każdego ucznia, w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Mała Wieś, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę Mała Wieś.
3. Publiczna forma wychowania przedszkolnego, o której mowa w § 1 ust. 2 otrzymuje dotację z budżetu Gminy Mała Wieś , na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego, w wysokości 50% wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Mała Wieś, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę Mała Wieś .
§ 3. 1. Niepubliczne przedszkole, o którym mowa w art. 90 ust. 2b ustawy, otrzymuje z budżetu Gminy Mała Wieś dotację ustalaną według następujących zasad:
1) kwota dotacji na każdego ucznia wynosić będzie 75% ustalonych w budżecie Gminy Mała Wieś wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z zastrzeżeniem pkt 2,
2) na ucznia niepełnosprawnego kwota dotacji odpowiadać będzie 100% kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mała Wieś,
2. Inna niepubliczna forma wychowania przedszkolnego, o której mowa w § 1 pkt 2 otrzymuje z budżetu Gminy Mała Wieś dotację na każdego ucznia w wysokości 40% wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Mała Wieś, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2.
§ 4. 1. Niepubliczna szkoła, o której mowa w art. 90 ust. 2a ustawy otrzymuje z budżetu Gminy Mała Wieś dotację ustalaną według zasady, że kwota dotacji na każdego ucznia odpowiadać będzie 100% kwoty przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Mała Wieś.
2. Niepubliczna szkoła, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy otrzymuje z budżetu Gminy Mała Wieś dotację ustalaną według zasady, że kwota dotacji na każdego ucznia wynosić będzie 50% kwoty ustalonych w budżecie Gminy Mała Wieś wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w tego samego typu i rodzaju szkołach prowadzonych przez Gminę Mała Wieś.
§ 5. 1. W terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji organ prowadzący publiczną lub niepubliczną szkołę lub przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego składa do Wójta Gminy Mała Wieś wniosek o udzielenie dotacji, zwany dalej "wnioskiem".
2. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do uchwały.
§ 6. 1. Wysokość dotacji w budżecie Gminy ustala się oddzielnie dla każdej publicznej i niepublicznej szkoły lub przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego na dany rok kalendarzowy w oparciu o planowaną liczbę uczniów zgłoszonych we wniosku.
2. Wysokość dotacji należnej publicznej lub niepublicznej szkole lub przedszkolu lub innej formie wychowania przedszkolnego na dany miesiąc ustala się w wysokości stanowiącej iloczyn rzeczywistej liczby uczniów uczęszczających do placówki w danym miesiącu i stawki miesięcznej na jednego ucznia.
3. Dotacja jest przekazywana w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na wskazany we wniosku rachunek bankowy szkoły, przedszkola i innej formy wychowania przedszkolnego.
§ 7. 1. Organ prowadzący publiczną lub niepubliczną szkołę, przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego sporządza i przekazuje do Wójta Gminy Mała Wieś, nie później niż do 15 dnia każdego miesiąca informację o faktycznej liczbie uczniów wg stanu na pierwszy dzień miesiąca, w którym ma być przekazana informacja.
2. Wzór informacji określa załącznik nr 2 do uchwały.
3. Kolejna część dotacji przekazywana jest w wysokości uwzględniającej rzeczywistą liczbę uczniów szkoły publicznej lub niepublicznej lub przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego, podaną przez organ prowadzący w informacji.
4. Do dnia 15 stycznia roku następującego po roku budżetowym organ prowadzący szkolę, przedszkole i inną formę wychowania przedszkolnego przedstawia rozliczenie wykorzystania dotacji w danym roku.
5. Wzór rocznego rozliczenia określa załącznik nr 3 do uchwały.
§ 8. 1. Publiczna lub niepubliczna szkoła ,przedszkole lub inna forma wychowania przedszkolnego, które otrzymało dotację z budżetu Gminy Mała Wieś, podlega kontroli w zakresie prawidłowości przedstawionych danych o liczbie uczniów oraz wykorzystania dotacji.
2. Podstawą do przeprowadzenia kontroli jest pisemne, imienne upoważnienie do kontroli podpisane przez Wójta Gminy Mała Wieś, w którym wskazany jest kontrolowany podmiot, termin przeprowadzenia kontroli, zakres kontroli oraz okres objęty kontrolą.
3. Kontrolujący dokonuje ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli na podstawie dokumentów, pism wyjaśniających, pisemnych oświadczeń oraz opinii rzeczoznawców zebranych w toku postępowania kontrolnego.
4. Kontrolujący może żądać od kontrolowanego sporządzenia niezbędnych do kontroli odpisów, wyciągów z dokumentów lub kopii dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.
5. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole.
6. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu, składając wyjaśnienie na piśmie o przyczynach tej odmowy. W takim przypadku kontrolujący dokonuje weryfikacji przyczyn odmowy i w razie potrzeby podejmuje czynności kontrolne uzupełniające, na podstawie, których mogą być dokonane zmiany w protokole kontroli. W przypadku niepodjęcia uzupełniających czynności kontrolnych, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko kontrolowanemu.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mała Wieś.
§ 10. Traci moc Uchwała Nr 150/XVII/2012 Rady Gminy Mała Wieś z dnia 23 lipca 2012 roku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych placówek oświatowych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
| Przewodniczący Rady Gminy Mała Wieś |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 154/XVIII/2012
Rady Gminy Mała Wieś
z dnia 14 sierpnia 2012 r.
WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI NA …......ROK
...................................
miejscowość , data
Nazwa i adres szkoły/przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego
Nazwa i adres organu prowadzącego szkołę/przedszkole/inną formę wychowania przedszkolnego
Numer i data wpisu do ewidencji
Numer decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej
Planowana liczba uczniów :
- od stycznia do sierpnia..........
w tym uczniowie niepełnosprawni..........
rodzaj niepełnosprawności..........
- od września do grudnia..........
w tym uczniowie niepełnosprawni..........
rodzaj niepełnosprawności..........
Nazwa banku i numer rachunku bankowego szkoły , przedszkola i innej formy wychowania przedszkolnego
…..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Załączniki:
1. Kopia wpisu do ewidencji
2. Kopia decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej
3. Liczba dzieci z danego rocznika ( dotyczy przedszkoli )
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 154/XVIII/2012
Rady Gminy Mała Wieś
z dnia 14 sierpnia 2012 r.
INFORMACJA O LICZBIE UCZNIÓW ZA MIESIĄC ……………………...ROK……..
…................................................
Miejscowość , data
Nazwa i adres szkoły/przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego..............................................................................................................................
Nazwa i adres organu prowadzącego............................................................................................
Numer i data wpisu do ewidencji..................................................................................................
Numer decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej...............................................................
Liczba uczniów na dzień 1 danego miesiąca:...............................................................................
w tym uczniowie niepełnosprawni................................................................................................
Rodzaj niepełnosprawności..........................................................................................................
......................................................................................................................................................
Nazwa banku i numer rachunku bankowego szkoły , przedszkola i innej formy wychowania przedszkolnego
…..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................
…………………………………
Podpis i pieczątka osoby upoważnionej
Załącznik
Lista dzieci uczęszczających do przedszkola według daty urodzenia i miejsca zamieszkania
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr 154/XVIII/2012
Rady Gminy Mała Wieś
z dnia 14 sierpnia 2012 r.
ROZLICZENIE WYKORZYSTANEJ DOTACJI W ROKU ……
Urząd Gminy w Małej Wsi
ul. Jana Kochanowskiego 1
09-460 Mała Wieś
Dane o organie prowadzącym
Nazwa
Adres
Dane o szkole/przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego
Nazwa
Adres
Dane o faktycznej liczbie uczniów w …....roku wg stanu na pierwszy dzień miesiąca :
miesiąc | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII |
Liczba uczniów |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozliczenie wykorzystania dotacji
Dotacja otrzymana z budżetu Gminy Mała Wieś w roku …. w wysokości ……….została wykorzystana na pokrycie wydatków bieżących szkoły/przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego , w tym na :
( podać kwotę , w jakiej płatność sfinansowano środkami z dotacji , oraz datę i numer faktury lub opis innego dokumentu
A. Wynagrodzenia razem…………………
w tym :
1. Wynagrodzenia kadry pedagogicznej ( brutto )...........................................
2. Wynagrodzenia administracji i obsługi (brutto)..........................................
3. Pochodne od wynagrodzeń ( składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy )...............
4. Inne( wymienić jakie)
B. Wydatki rzeczowe razem….. ….......................
w tym:
czynsz........................................................
opłata za wynajem pomieszczeń.................................
opłata za energię elektryczną.............................
opłata za energię cieplną......................
opłata za wodę i ścieki......................
opłata za wywóz śmieci.....................
zakup środków czystości.......................................
zakup pomocy naukowych i dydaktycznych.......................
zakup artykułów biurowych........................
opłaty pocztowe.........................
Inne Jakie?...........................
Suma wydatków …................
Kwota niewykorzystanej dotacji …......... ….........................................................
Data i podpis organu prowadzącego
Uzasadnienie
Podjęcie uchwały jest wynikiem dokonania w dniu 27 września 2011 roku wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Gminy Mała Wieś przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Orszymowo i Okolic, Orszymowo 53, 09-460 Mała Wieś.
W/w stowarzyszenie będzie od 1 września 2012 roku prowadzić Niepubliczną Szkołę Podstawową im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Orszymowie
Typ szkoły: Sześcioletnia szkoła podstawowa, w której w ostatnim roku nauki przeprowadza się sprawdzian, z odziałem przedszkolnym.
Zasadne jest podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania, udzielonych dla publicznych oraz niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Mała Wieś.
- Data ogłoszenia: 2012-08-17