Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645 i poz.1318 oraz z 2014 r. poz. 379 i poz.1072), art. 211 i art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885, poz. 938 i poz. 1646 oraz z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz.1146, poz.1626 i poz. 1877) Rada Miejska w Suwałkach wprowadza następujące zmiany w uchwale Nr IV/19/2015 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 28 stycznia 2015 r. w sprawie budżetu miasta na 2015 rok:
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 1:
1) zmniejszyć plan dochodów budżetowych o kwotę 206.803 zł;
2) zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 27.506.072 zł.
§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 2:
1) zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 2.021.460 zł;
2) zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 34.874.844 zł.
§ 3. Budżet miasta wynosi:
1) plan po stronie dochodów 323.646.040 zł, w tym:
a) bieżących 283.145.567 zł,
b) majątkowych 40.500.473 zł;
2) plan po stronie wydatków 338.891.258 zł, w tym:
a) bieżących 262.290.799 zł,
b) majątkowych 76.600.459 zł.
§ 4. Ustala się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2015 roku zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 6. Ustala się deficyt budżetu miasta w wysokości 15.245.218 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków w kwocie 9.691.103 zł oraz zaciągniętych kredytów w kwocie 5.554.115 zł.
§ 7. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu miasta w kwocie 10.000.000 zł;
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 12.020.000 zł oraz pokrycie zwiększonego deficytu w kwocie 5.554.115 zł.
§ 8. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu miasta w wysokości 27.265.218 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 12.020.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 9. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania kredytów do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 7 Uchwały.
§ 10. Do niniejszej uchwały dołącza się uzasadnienie zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Suwałk.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
| Przewodnicząca Rady Miejskiej w Suwałkach Jadwiga Mariola Szczypiń |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1Dog do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik1Dog.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 2W zl do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik2W%20zl.pdf
Załącznik Nr 2W og do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik2W%20og.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 4 spoza do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik4%20spoza.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr V/41/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 25 lutego 2015 r.
U z a s a d n i e n i e
§ 1. Zmiany planu dochodów dotyczą:
1) działu 600 - Transport i łączność - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym realizacją zadań pn.:"Przebudowa ciągu drogi wojewódzkiej nr 655 w granicach administracyjnych miasta Suwałki - III etap", "Przebudowa ciągu drogi wojewódzkiej nr 653 w granicach administracyjnych miasta Suwałki - I etap (ul. Sejneńska i ul. Bakałarzewska)" oraz "Przebudowa ulicy Nowomiejskiej w Suwałkach - II Etap";
2) działu 630 Turystyka - związane z realizacją zadania pn. "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Podlaskie";
3) działu 750 Administracja publiczna - związane z realizacją projektu pn."Young Eyes";
4) działu 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych w zakresie podatku od nieruchomości;
5) działu 801 Oświata i wychowanie - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych w placówkach oświatowych i przedszkolach;
6) działu 852 Pomoc społeczna - związane z realizacją projektu pn."Suwalski Internet Równych Szans";
7) działu 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych.
§ 2. Zmiany planu wydatków dotyczą:
1) działu 600 - Transport i łączność - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych, w tym realizacją zadania pn.:"Budowa ulicy Zastawie w Suwałkach - I etap" oraz realizacją zadań omówionych w § 1;
2) działu 630 Turystyka - związane z realizacją zadania pn. "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Podlaskie";
3) działu 710 Działalność usługowa - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w zakresie funkcjonowania Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz realizacją zadania pn."Adaptacja II części cmentarza komunalnego";
4) działu 750 Administracja publiczna - związane z realizacją projektu pn."Young Eyes";
5) działu 801 Oświata i wychowanie - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych i przedszkolach, w tym realizacją zadań w niepublicznych jednostkach systemu oświaty (szkołach) oraz realizacją zadań pn."Budowa boisk sportowych wraz z zagospodarowaniem terenu przy Zespole Szkół nr 10 w Suwałkach - dokumentacja" i "Termomodernizacja obiektów oświatowych - II etap (dokumentacja)";
6) działu 852 Pomoc społeczna - związane z realizacją rządowego programu dla rodzin wielodzietnych;
7) działu 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych, w tym realizacją zadań w niepublicznych jednostkach systemu oświaty (żłobkach i klubach dziecięcych);
8) działu 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych;
9) działu 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych, w tym dotyczy funkcjonowania Zarządu Dróg i Zieleni oraz realizacją zadania pn."Dokumentacja przyszłościowa";
10) działu 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych, w tym przesunięciem środków na funkcjonowanie Suwalskiego Ośrodka Kultury;
11) działu 926 Kultura fizyczna - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych oraz dotyczy funkcjonowania Ośrodku Sportu i Rekreacji, w tym realizacji zadania pn."Modernizacja stadionu lekkoatletycznego".
§ 3. Zmiana planu przychodów wynika z konieczności pokrycia kredytem bankowym zwiększonego deficytu budżetowego w kwocie 5.554.115 zł, spowodowanego przyjęciem do wykonania nowych inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.