Uchwała nr VI/51/15 Rady Gminy Suwałki
z dnia 22 kwietnia 2015r.
w sprawie ustanowienia Odznaki Honorowej Gminy
Na podstawie art. 3 ust. 1, art. 4 ust. 3 oraz art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach (Dz. U. Nr 31. poz. 130 z 1998 r., Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 123, poz. 1353, z 2009 r. Nr 92, poz. 753) Rada Gminy Suwałki uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się wzór Odznaki Honorowej Gminy Suwałki zwanej dalej "Odznaką".
2. Odznaka, w kształcie medalu o średnicy 38 mm, z krawędzią obustronnie ornamentowaną na wzór wieńca ze świerczyny, wykonana w metalu barwy srebrnej, z uszkiem i kółkiem do zawieszenia, zawiera na stronie licowej wypukły wizerunek godła z ustalonego herbu Gminy (postać św. Romualda), a na stronie odwrotnej czterowierszowy wypukły napis minuskułowy "Zasłużony dla Gminy Suwałki". Wstążka ciemnozielona z rypsu jedwabnego szerokości 38 mm z dwoma paskami białymi o szerokości 10 mm w odległości 8 mm od jej brzegów.
3. Wzór graficzny Odznaki określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Przyjmuje się dyplom nadania odznaki, którego wór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Przyjmuje się Regulamin nadawania i noszenia Odznaki określający zasady i tryb nadawania oraz sposób noszenia Odznaki, stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 4. Traci moc uchwała Nr IV/25/15 Rady Gminy Suwałki z dnia 17 lutego 2015 r.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Suwałki.
§ 6. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VI/51/15
Rady Gminy Suwałki
z dnia 22 kwietnia 2015 r.
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr VI/51/15
Rady Gminy Suwałki
z dnia 22 kwietnia 2015 r.
WZÓR DYPLOMU POTWIERDZAJĄCEGO NADANIE
ODZNAKI HONOROWEJ "ZASŁUŻONY DLA GMINY SUWAŁKI"
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr VI/51/15
Rady Gminy Suwałki
z dnia 22 kwietnia 2015 r.
Regulamin nadawania i noszenia Odznaki Honorowej Gminy Suwałki
§ 1. Ilekroć w Regulaminie nadawania i noszenia Odznaki Honorowej Gminy Suwałki jest mowa o:
1) Odznace - oznacza to Odznakę Honorową Gminy Suwałki,
2) Regulaminie - oznacza to Regulamin nadawania i noszenia Odznaki Honorowej Gminy Suwałki,
3) Gminie - oznacza to Gminę Suwałki,
4) Radzie - oznacza to Radę Gminy Suwałki,
5) Konwencie - oznacza to Konwent Odznaki Honorowej Gminy Suwałki,
6) Podmiotach nie będących osobami fizycznymi - oznacza to osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej,
7) Wyróżnionym - oznacza to osobę fizyczną, której nadano Odznakę lub przedstawiciela podmiotu nie będącego osobą fizyczną, któremu nadano Odznakę.
§ 2. 1. Odznaka może być nadana za całokształt działalności państwowej lub społecznej, kreatywność, za szczególne osiągnięcia do rozwoju Gminy.
2. Odznaka może być nadana:
1) osobom fizycznym niezależnie od obywatelstwa i miejsca zamieszkania;
2) podmiotom nie będącym osobami fizycznymi niezależnie od siedziby;
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Odznaka może być nadana jako wyróżnienie pośmiertne.
§ 3. Odznaka może być nadana tej samej osobie fizycznej lub podmiotowi nie będącemu osobą fizyczną tylko raz.
§ 4. 1. Podmiotami uprawnionymi do występowania z wnioskiem o nadanie Odznaki są:
1) Rada Gminy Suwałki,
2) Wójt Gminy Suwałki;
3) podmioty nie będące osobami fizycznymi mające siedzibę na terenie Gminy.
2. Inne podmioty, w tym osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gminy, mogą występować z inicjatywą o nadanie Odznaki za pośrednictwem podmiotów wymienionych w ust. 1.
§ 5. 1. Wniosek o nadanie Odznaki osobie fizycznej, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do Regulaminu, powinien zawierać dane osobowe osoby przedstawionej do wyróżnienia oraz uzasadnienie ze wskazaniem zasług na rzecz Gminy.
2. Wniosek o nadanie Odznaki podmiotowi nie będącemu osobą fizyczną, winien zawierać charakterystykę dokonań danego podmiotu uzasadniającą nadanie Odznaki. Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 2 do Regulaminu.
3. W uzasadnieniu wniosków, o którym mowa w ust. 1 i 2 powinno się przedstawiać konkretne zasługi na rzecz Gminy wykraczające poza podstawowe obowiązki statutowe lub zawodowe oraz dokonania przynoszące wymierne korzyści dla Gminy i jego mieszkańców.
4. Wnioski w sprawie nadania Odznaki powinny być składane do Konwentu, za pośrednictwem Urzędu Gminy Suwałki, w terminie do 31 grudnia każdego roku.
§ 6. 1. Odznakę nadaje Wójt Gminy Suwałki w drodze zarządzenia, po uzyskaniu pozytywnej opinii Konwentu.
2. W przypadku negatywnej opinii Konwentu, wnioski zwracane są wnioskodawcom.
§ 7. 1. Konwent jest organem opiniodawczym Wójta Gminy Suwałki powołanym do opiniowania wniosków o nadanie Odznaki.
2. Konwent zbiera się na posiedzeniach w I kwartale roku i rozpatruje wnioski złożone do
31 grudnia roku poprzedniego.
3. Konwent może odbyć posiedzenie po raz drugi jeżeli wniosek w sprawie nadania Odznaki wpłynął w trakcie roku i dotyczy szczególnie uzasadnionego przypadku.
4. Członków Konwentu w liczbie 5 powołuje i odwołuje Rada.
5. W skład Konwentu wchodzą:
a) przedstawiciel Rady;
b) przedstawiciel Wójta Gminy Suwałki;
c) 3 przedstawicieli różnych środowisk, których działalność związana jest z Gminą Suwałki.
6. Kadencja Konwentu trwa 4 lata.
7. Praca w Konwencie jest honorowa i nieodpłatna.
8. Na swym pierwszym posiedzeniu Konwent, w drodze głosowania jawnego, bezwzględną większością głosów, wybiera spośród siebie przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza oraz ustala regulamin pracy.
§ 8. 1. Odznakę wręcza Wójt Gminy Suwałki wraz z Przewodniczącym Rady.
2. Wręczenie Odznaki powinno mieć charakter uroczysty, podkreślający osiągnięcia oraz zasługi osób fizycznych i podmiotów, którym Odznaka została nadana.
3. Podmiotom nie będącym osobami fizycznymi oraz Osobom fizycznym Odznakę wręcza się wraz z dyplomem potwierdzającym jej nadanie oraz Regulaminem.
4. Wzór Dyplomu stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
§ 9. 1. Wyróżniony nosi Odznakę na lewej piersi, po wszystkich posiadanych odznaczeniach państwowych, a przed odznaczeniami innych państw.
2. Odznakę nosi się wyłącznie na ubiorze wizytowym.
§ 10. 1. W przypadku zgubienia, zniszczenia lub kradzieży Odznaki lub dyplomu może być wydany duplikat Odznaki lub wtórnik dokumentu. Za wydany duplikat Odznaki pobiera się opłatę w wysokości kosztów jej wytworzenia. Wtórnik dokumentu wydaje się bezpłatnie.
2. Fakt wydania duplikatu Odznaki i wtórnika dokumentu odnotowuje się w prowadzonej ewidencji.
§ 11. 1. Ewidencję nadanych Odznak oraz obsługę kancelaryjno-techniczną w tym zakresie prowadzi Referat Organizacyjny Urzędu Gminy Suwałki
2. Koszty wykonania Odznaki oraz wydatki związane z jej przyznawaniem pokrywane są z budżetu Gminy Suwałki.
Załącznik Nr 1 do Załącznika Nr 3 Regulaminu Odznaki Honorowej Gminy Suwałki
Wniosek o nadanie
Odznaki Honorowej Gminy Suwałki
dla osób fizycznych
1. Dane ogólne osoby zgłaszanej do wyróżnienia:
a) imię i nazwisko:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
b) data i miejsce urodzenia:
....................................................................................................................................................
c) adres zamieszkania, tel., e-mail:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
d) miejsce pracy (nazwa, adres, zajmowane stanowisko):
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
2. Uzasadnienie wniosku ze wskazaniem szczególnych zasług na rzecz Gminy Suwałki lub jej mieszkańców:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
(miejscowość, data)(pieczęć)(podpis wnioskodawcy)
Dane adresowe wnioskodawcy (nazwa, w przypadku osoby prawnej lub innej jednostki organizacyjnej należy podać organ i nr rejestrowy, np. KRS, adres, tel., fax, e-mail):
3. Opinia Konwentu Odznaki Honorowej Gminy Suwałki
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
(miejscowość, data)(podpis przewodniczącego Konwentu)
Załącznik Nr 2 do Załącznika Nr 3 Regulaminu Odznaki Honorowej Gminy Suwałki
Wniosek o nadanie
Odznaki Honorowej Gminy Suwałki
dla podmiotów nie będących osobami fizycznymi
1. Dane ogólne podmiotu zgłaszanego do wyróżnienia:
a) nazwa podmiotu, organ i nr rejestrowy (np. KRS, ewidencja działalności gospodarczej):
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
b) adres siedziby, tel., fax, e-mail:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
c) data powstania, charakter działalności:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
d) liczba lat działalności na terenie Gminy Suwałki:
....................................................................................................................................................
2. Uzasadnienie wniosku ze wskazaniem szczególnych zasług na rzecz Gminy Suwałki lub jej mieszkańców:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
(miejscowość, data)(pieczęć)(podpis wnioskodawcy)
Dane adresowe wnioskodawcy (nazwa, organ i nr rejestrowy - np. KRS, ewidencja działalności gospodarczej, adres, tel., fax, e-mail):
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
3. Opinia Konwentu Odznaki Honorowej Gminy Suwałki:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
(miejscowość, data)(podpis przewodniczącego Konwentu
Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »