| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Akty prawne

Uchwała nr 0007.59.2015 Rady Miejskiej w Czarnem

z dnia 29 września 2015r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu gminy Czarne zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Czarne przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Na podstawie art.18 ust. 1i2 pkt 15, w związku z art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, z późn. zm.) i art. 400a ust. 1 pkt 8 i art. 403 ust. 5 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 1232 z późn. zm.) Rada Miejska w Czarnem uchwala Regulamin dofinansowania ze środków budżetu gminy Czarne zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Czarne przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

§ 1. 1. Regulamin ustala zasady przyznania dofinansowania ze środków budżetu gminy Czarne przedsięwzięć związanych z usuwaniem odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z terenu gminy Czarne.

2. Dofinansowaniu podlegają zadania ujęte w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Czarne.

3. Źrółem finansowania przedmiotowego zadania będzie dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz środki własne beneficjenta końcowego, z którym zostanie zawarta umowa na dofinansowanie.

4. Program realizowany będzie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku gminy Czarne o przyznanie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

5. Zasady finansowania zadania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku określone zostaną w umowie pomiędzy gminą Czarne, a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

§ 2. 1. Dofinansowaniem mogą być objęte koszty demontażu i zbierania wyrobów zawierających azbest oraz transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych powstałych w związku z wymianą pokryć dachowych lub elementów elewacji.

2. Ubiegającym się o dofinansowanie zadania określonego w ust. 1 może być osoba fizyczna, jednostka sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe rolnicy, mali i średni przedsiębiorcy oraz pozostali właściciele nieruchomości (rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością), którzy zamierzają dokonać zmiany pokrycia dachu lub elementó elewacji oraz posiadają tytuł prawny do nieruchomości (np. budynku mieszkalnego, gospodarczego, garażu), zlokalizowanego na terenie gminy Czarne.

3. Koszty określone w ust. 1 sfinansowane będą ze środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z którym zostanie zawarta umowa na dofinansowanie.

4. Koszty podatku VAT ponosić będzie beneficjent końcowy w przypadku, kiedy koszty określone w ust. 3, będą stanowiły wartość dofinansowania netto.

5. W przypadku, gdy budynek z którego zdejmowany będzie azbest jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą, pomoc uzyskana z tego programu będzie pomocą de minimis i będzie udzielana zgodnie z rozporządzeniem Komisji Unii Europejskiej nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 352 z 24 grudnia 2013 r.).

6. Pomoc dla podmiotów sektora produkcji rolnej na zadanie z zakresu usuwania azbestu z budynków służących działalności rolniczej, udzielana będzie zgodnie z rozporządzeniem Komisji Unii Europejskiej nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskie do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L Nr 352 z 24 grudnia 2013 r.).

7. Pomoc dla przedsiębiorstw sektora rybołóstwa, w przypadku gdy zdjęcie azbestu dotyczy budynku służącego działalności na rzecz rybołóstwa, udzielana będzie zgodnie z rozporządzeniem Komisji Unii Europejskiej nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołósttwa i akwakultury (Dz.Urz. UE L Nr 190, z 28 czerwca 2014 r.).

§ 3. 1. Wnioski należy składać w Urzędzie Miasta i Gminy Czarne.

2. O zakwalifikowaniu wniosku do realizacji decyduje kolejność złożenia kompletnego wniosku.

3. Wnioski przyjmowane będą do wyczerpania środków przeznaczonych na realizację programu.

§ 4. Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całej gminy będzie jedna firma posiadającą zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, wydane w trybie przepisy ustawy o odpadach, wybrana przez Urząd zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, która na zlecenie Urzędu dokonywać będzie demontażu, zbierania wyrobów azbestowych i transportu w miejsce unieszkodliwiania powstałych odpadów azbestowych.

§ 5. 1. Planujący wymianę pokryć dachowych lub elewacji budynków i usunięcie odpadów azbestowych z nieruchomości występuje z wnioskiem do Burmistrza Czarnego o dofinansowanie tych prac. Druk wniosku określa załącznik do uchwały.

2. Dofinansowaniem objęty jest następujący zakres prac:

1) demontaż;

2) zbieranie;

3) transport;

4) unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.

3. Do wniosku beneficjent końcowy dołącza:

1) dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu - obowiązkowo, w przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgody wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania;

2) kolorowe zdjęcia obiektów, z których zdejmowany będzie azbest wraz z opisem zawierającym dokładny adres;

3) oświadczenie, że do dnia podpisania umowy beneficjent końcowy dostarczy dokument potwierdzający zgłoszenie remontu związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest lub pozwolenie na budowę, wymagane w przypadku gdy podczas rozbióki elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu lub zmiana wyglądu w odniesieniu do otaczającej zabudowy, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ).

4. Podmiot, który zamierza skorzystać z pomocy de minimis zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem:

1) wypełnionego formularza stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2014 r. poz. 1543);

2) oświadczenie lub zaświadczeń o pomocy de minimis jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat;

3) oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie oraz wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołóśtwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz dwóch poprzednich latach podatkowych lub oświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołósttwie.

5. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóśtstwie jest zobowiązany do dostarczenia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:

1) wypełnionego formularza stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810);

2) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie otrzymanej w tym okresie, lub oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

6. Wniosek może zostać podpisany przez pełnomocnika, przy czym wraz z wnioskiem należy złożyć pełnomocnictwo.

7. Złożone wnioski weryfikowane będą przez powołaną Zarządzeniem Burmistrza Czarnego komisję, składająca się z pracowników Urzędu.

8. Komisja na podstawie dokumentów o których mowa w ust. 3 rozpatruje wniosek i kwalifikuje go do realizacji, powiadamiając o tym pisemnie beneficjenta końcowego.

9. Pozytywnie zaakceptowany wniosek będzie stanowił podstawę do zawarcia umowy cywilnoprawnej.

10. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku oraz po dokonaniu wyboru zgodnie z ? 4 wykonawcy zadania, osoba ubiegająca się o dofinansowanie zobowiązana będzie podpisać umowę, w której określone zostaną warunki, terminy realizacji zadania oraz obowiązki stron.

11. Komisja, o której mowa w ust. 7, może dokonać sprawdzenia wnioskowanych prac na podstawie złożonego wniosku.

12. Druki wniosku, o którym mowa w ust. 1, dostępne będą w Urzędzie Miasta i Gminy w Czarnem oraz na stronie internetowej gminy Czarne.

§ 6. 1. Dofinansowanie nie będzie przyznawane w przypadku złożenia sfałszowanych dokumentów.

2. Osobie ubiegającej się o dofinansowanie, której wniosek nie został uwzględniony nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Osoba ta jednak może starać się o dofinansowanie w przypadku, gdy program będzie ponownie realizowany po uzyskaniu dodatkowych środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

3. W ramach projektu nie będzie realizowana naprawa, odbudowa czy modernizacja obiektów z których zostanie usunięty azbest.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Czarnego.

§ 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Czarnem


Adam Leszek Breska


Załącznik do Uchwały Nr 0007.59.2015
Rady Miejskiej w Czarnem
z dnia 29 września 2015 r.

WNIOSEK

o dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Czarne z funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Czarnem

1. Dane osobowe: (wypełnia osoba fizyczna).

a) imię..........................................................................................................................................................

b) nazwisko................................................................................................................................................

c) adres zamieszkania:................................................................................................................................

ulica.................................................................nr domu................nr mieszkania ..........................

miejscowość......................................................

d) adres realizacji zadania

ulica.................................................................nr domu................nr mieszkania ...........................

miejscowość....................................... nr ewidencyjny działki.......................................................

e) telefon kontaktowy...........................................

f) planowany termin realizacji zadania.

2. Dane firmy: (wypełnia podmiot prowadzący działalność gospodarczą)

a) nazwa:....................................................................................................................................................

b) siedziba:

ulica.................................................................nr domu................nr mieszkania ........................

miejscowość................................................................................................................................

NIP .............................................................. REGON................................................................

c) adres realizacji zadania

ulica............................................. nr domu ........ nr mieszkania ............................................

miejscowość..................................... nr ewidencyjny działki..................................................

d) telefon kontaktowy..........................................email.......................................................................

e) osoba reprezentująca.........................................

stanowisko................................................

f) planowany termin realizacji zadania..................................................................................................

3. Opis wymiany - likwidacji pokrycia dachowego lub elewacji:

a) rodzaj powierzchni (dach/ elewacja)......................................................................................................

b) wielkość powierzchni przeznaczonej do wymiany/ likwidacji (m2)........................................

c) ilość wyrobw zawierających azbest ( dotyczy wyrobów) wcześniej zdemontowanych w m2)................

d) orientacyjny koszt demontażu, transportu i utylizacji azbestu.................................................................

Deklaruję uczestnictwo w projekcie polegającym na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na posesji,o której mowa wyżej i do którychych posiadam tytuł prawny.

Jednocześnie oświadczam, że zapoznałam/łem się z warunkami Regulaminu sfinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Czarne z funduszy uzyskanych z Wojewdzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku i w pełni je akceptuję oraz zobowiązuję się do zawarcia z gminą umowy cywilnoprawnej określającej warunki uczestnictwa w projekcie.

Informuję również, że wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu ?ofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Czarne, zgodnie z ustawą z dnia 29.09.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).

...........................................................................................

(miejscowość, data) (podpis)

Załączniki:

1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu - obowiązkowo, w przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgody wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania.

2. Kolorowe zdjęcia obiektów, z których zdejmowany będzie azbest wraz z opisem zawierającym dokładny adres.

3. Formularz z informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

4. Oświadczenie, że do dnia podpisania umowy beneficjent końcowy dostarczy dokument potwierdzający zgłoszenie remontu związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest lub pozwolenie na budowę, wymagane w przypadku gdy podczas rozbiórki elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu lub zmiana wyglądu w odniesieniu do otaczającej zabudowy.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Czarnem


Adam Leszek Breska

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Company-logos.co

Katalog firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »