Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.), art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 8 ust. 2a i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) -zostaje zawarte porozumienie następującej treści:
§ 1.
1. Powierzający powierza, a Przyjmujący przyjmuje do realizacji zadanie polegające na położeniu 5 cm nawierzchni asfaltowej o szerokości 3 m na długości 3 km w ciągu drogi powiatowej nr 1441 S położonej na terenie Gminy Ujsoły poza pasem wykonywanych prac kanalizacyjnych około 9 000 m2 .
2. Wszystkie czynności formalno prawne, związane z realizacją robót, o których mowa w ust. 1 (wykonanie przedmiaru robót, wybór wykonawcy, zlecenie wykonania robót i zapłata na rzecz wykonawcy), będą prowadzone przez Przyjmującego , zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami i normami.
§ 2.
1. Koszt wykonania powierzonego zadania wyniesie 500 000 PLN zgodnie z kosztorysem stanowiącym załącznik nr 1 do porozumienia.
2. Powierzający , na prowadzenie powierzonego zadania, zobowiązuje się przekazać na rzecz Przyjmującego dotację celową na zasadach określonych w ust. 3.
3. Dotacja celowa na wykonanie całego powierzonego zadania odtworzenia drogi wyniesie nie więcej niż kwotę 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy PLN) i zostanie rozliczona w latach 2011 - 2012 zgodnie z poniższym harmonogramem:
1.na rok 2011 kwota dotacji wyniesie 65 000 PLN (słownie sześćdziesiąt pięć tysięcy PLN) - płatna do 31.10.2011 r. i zostanie rozliczona do 30.11.2011 r. po dostarczeniu kserokopii faktur wraz z protokołem odbioru;
2.na rok 2012 kwota dotacji wyniesie 435 000 PLN (słownie czterysta trzydzieści pięć tysięcy PLN) - płatna do 31.10.2012 r. i zostanie rozliczona do 30.11.2012 r. po przedłożeniu faktur wraz z protokołem odbioru .
4. W przypadku gdy po przetargu kwota wykonania zadania ulegnie zmniejszeniu powierzający przekaże w terminach pokreślonych w ust. 3 proporcjonalnie zmniejszoną dotację określoną w formie stosownego aneksu do porozumienia.
5. W przypadku nie przekazania przez Powierzającego w terminach określonych w ust. 2 należnych środków finansowych, Przyjmującemu przysługują odsetki ustawowe.
6. W przypadku niewykorzystania całości dotacji lub wykorzystania niezgodnie z niniejszym porozumieniem dotacja podlega zwrotowi: - w 2011 r. w terminie do dnia 15.12.2011; - w 2012 r. w terminie do dnia 15.12.2012 r.
§ 3.
1. Powierzający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości realizacji przez Przyjmującego zadania, objętego porozumieniem. W ramach prawa do kontroli Przyjmujący jest zobowiązany udzielić Powierzającemu wszelkich informacji, dotyczących realizacji zadania, objętego niniejszym porozumieniem.
2. Przyjmujący jest zobowiązany powiadomić Powiatowy Zarząd Dróg (PZD) w Żywcu, wykonujący w imieniu Powierzającego czynności, związane z realizacją przedmiotowego zadania, o planowanym terminie końcowego odbioru robót z co najmniej trzytygodniowym wyprzedzeniem oraz umożliwić przedstawicielowi PZD w Żywcu udział w czynnościach odbioru końcowego inwestycji.
§ 4.
Przyjmujący z tytułu realizacji zadania, objętego porozumieniem, ponosi odpowiedzialność wobec Powierzającego i osób trzecich.
§ 5.
Wszelkie zmiany niniejszego porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 6.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym porozumieniu zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz innych powszechnie obowiązujących aktów prawnych.
§ 7.
Porozumienie zawarto w pięciu jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa egzemplarze dla każdej ze stron oraz jeden egzemplarz do opublikowania.
§ 8.
Porozumienie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
PRZEKAZUJĄY: | PRZEJMUJĄCY: |
Starosta Andrzej Zieliński Wicestarosta Andrzej Kalata Skarbnik Powiatu Elżbieta Wątroba | Wójt Gminy Tadeusz Piętka Skarbnik Gminy Ewa Caputa |