Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt.9 lit. „d” oraz lit. „i”, pkt.10, art.51 ust.1 i art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 Z późn. zm.) oraz art.211, art. 212, art. 214, art. 215, art.217,art.218, art.219,art.220,art.221, art.222, art. 235, art.236, art. 237, art.238, art. 239,art.242,art.258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240z późn.zm.) w związku z art.121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz.1241 z późn.zm)
Rada Gminy Rędziny uchwala, co następuje :
§ 1. 1) Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 24.433.229,00zł. zgodnie z załącznikiem nr.1 w tym :
- dochody bieżące w kwocie - 24.433.229,00zł,
2) Ustala się wydatki budżetu w wysokości 29.434.990,00zł zgodnie z załącznikiem nr.2 w tym :
- wydatki bieżące w kwocie 22.209.982,30 zł.
- wydatki majątkowe w kwocie 7.225.007,70zł.
§ 2. Ustala się deficyt budżetu gminy w wysokości 5.001.761,00zł, który zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z:
a) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 2.099.561,00 zł.
b) wolnych środków o których mowa w art.217 ust.2pkt 6 ustawy w kwocie 2.902.200,00zł.
§ 3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu gminy zgodnie z załącznikiem nr.4 .
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 38.000,00zł,
2) celową w wysokości - 62.000,00zł. z przeznaczeniem na wydatki bieżące z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 6. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 114.921,45zł. Do dyspozycji sołectw zgodnie z zał. Nr.5
§ 7. Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii w kwocie 104.000,00zł zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 8. Ustala się plany przychodów i kosztów oraz dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego w zakresie określonym w załączniku nr 7.
§ 9. Plan przychodów i kosztów dla zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 8,9. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000,00zł,
§ 11. Zwalnia się zakłady budżetowe z odprowadzania nadwyżki środków obrotowych, ustalonej na koniec okresu sprawozdawczego do budżetu gminy.
§ 12. Przypadające do spłaty w roku 2012 raty pożyczki w wysokości 900.439,00 zł sfinansowane będą z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych.
§ 13. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kwoty 1.000.000,00 zł.
2) do dokonywania wszelkich zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami ,
3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4) lokowania wolnych środków :
a) w skarbowych papierach wartościowych
b) na rachunkach bankowych w bankach mających siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
5) do dokonywania zmian kwot wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach działu.
§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacjiw Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
| Przewodniczący Rady Gminy mgr inż. Roman Pakuła |