Szkolenia dla biegłych rewidentów z miękkich umiejętności
REKLAMA
REKLAMA
Warto doskonalić umiejętności miękkie
– Na Uniwersytecie Harvarda od ponad 20 lat prowadzone są badania na temat inteligencji emocjonalnej, opisuje je w swoich książkach psycholog, autor bestsellerów - Daniel Goleman.
Wynika z nich, że czynnikiem warunkującym sukces w życiu nie jest sam intelekt i stopnie uzyskiwane podczas edukacji, a właśnie inteligencja emocjonalna i społeczna - wyjaśnia Anna Dąbrowska, trener, coach, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego.
REKLAMA
Zdaniem Golemana sukces w życiu zależy w znacznej mierze od umiejętności kierowania emocjami i radzenia sobie w sytuacjach społecznych. Ta zasada dotyczy także sfery zawodowej. Bo umiejętności miękkie są dziś tak samo potrzebne do prowadzenie biznesu jak tradycyjne kompetencje twarde: wiedza techniczna czy ekspercka.
Umiejętność komunikacji, budowania relacji, współpracy i pracy zespołowej, planowania czasu, rozwiązywania problemów, czy asertywność i autoprezentacja to dziś kompetencje, które mogą okazać się decydujące w wyścigu po klienta na konkurencyjnym rynku. A biegli to przecież nie tylko weryfikatorzy sprawozdań finansowych, ale także przedsiębiorcy, którzy muszą umieć odnaleźć się w biznesie.
- Dobra informacja jest taka, że każdy może rozwijać obie formy inteligencji, zarówno inteligencję społeczną jak i emocjonalną - mówi Anna Dąbrowska. - Dlatego warto, żeby biegli także doskonalili te kompetencje - dodaje Ewa Sowińska zastępca prezesa KRBR i przewodnicząca Komisji ds. szkoleń.
Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts
KIBR uczy kompetencji miękkich
Jakich konkretnie kompetencji potrzebują zatem biegli rewidenci? Zdaniem Anny Dąbrowskiej będą to na pewno kompetencje komunikacyjne.
REKLAMA
- Biegli rewidenci powinni umieć rozmawiać ze swoimi klientami, wiedzieć, jak uzyskać od nich pożądane informacje, ale też powinni umieć potem w zrozumiały sposób przedstawić wyniki badania, odpowiedzieć na pytania klienta, przygotować prezentację dla innych pracowników firmy - wyjaśnia ekspert.
Ważne też, żeby biegli rewidenci umieli być asertywni w komunikacji z klientem. To znaczy wiedzieć, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach, np. gdy klient nie chcę podać jakichś informacji, albo wręcz odwrotnie, nadużywa kontaktów z audytorem, dzwoni w dzień i w nocy - wylicza Anna Dąbrowska i dodaje, że ważne i pożądane na rynku kompetencje to też umiejętność zarządzania projektami - bo przecież badanie to także pewien proces (swoisty projekt), który można usprawnić i sprawić by był bardziej efektywny. Ale kompetencje miękkie, których nie należy lekceważyć to także umiejętność zarządzania czasem, a więc dbanie o zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym.
- Jedną nogą człowieka jest praca, ale jest też druga - życie osobiste - ciężko stać tylko na jednej nodze, potrzebujemy w życiu tego balansu.
Naprzeciw tym potrzebom kompetencyjnym wyszła Krajowa Izba Biegłych Rewidentów. Teraz biegli rewidenci będą mogli nabyć te wszystkie kompetencje w Centrum Edukacji KIBR. CEK poszerzył ofertę kursów dla biegłych rewidentów właśnie o szkolenia z umiejętności miękkich.
- Biegli rewidenci będą mieli szansę dowiedzieć się, jak prowadzić negocjacje w biznesie, jak skutecznie komunikować się z klientem, czy jak zarządzać projektami - wyjaśnia Ewa Sowińska. W trakcie kursów nauczą się jak efektywnie optymalizować czas, dowiedzą się też jak radzić sobie ze stresem. Wszystkie kursy będą prowadzone w formule warsztatowej.
- W trakcie kursu uczestnicy będą angażowani w różnorodne działania, będą przepracowywane konkretne schematy odpowiadające realnym sytuacjom biznesowym - zapowiada Anna Dąbrowska, która będzie odpowiedzialna za prowadzenie kursów, i dodaje, że uczestnicy mogą spodziewać się pracy w grupach i na forum, ale też pracy indywidualnej, przykładów z życia, a nawet odgrywania scenek i gier.
IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
Szkolenia z umiejętności miękkich jako samokształcenie
Od 16 lutego 2016 roku biegli rewidenci mogą szkolenia z umiejętności miękkich włączyć w zakres samokształcenia i zaliczyć tym samym część obligatoryjnego doskonalenia zawodowego.
Krajowa Rada Biegłych Rewidentów przyjęła uchwałę, w której ustaliła tematykę samokształcenia biegłych rewidentów. Powinna ona obejmować głównie zagadnienia związane z wykonywaniem zawodu biegłego rewidenta i od 16 lutego po raz pierwszy dotyczyć może także umiejętności miękkich, których posiadanie niezbędne jest do wykonywania profesji.
- Mogą to być szkolenia w obszarze bieżącej pracy z klientami (np. negocjacje biznesowe, zarządzanie projektami, sztuka prezentacji), budowania relacji z klientem (np. komunikacja, asertywność i współpraca) czy umiejętności osobistych wspierających efektywność działań (np. zarządzanie czasem) - wylicza Ewa Sowińska.
Oferta kursów na https://ce.kibr.org.pl/
REKLAMA