REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarejestrować się w urzędzie pracy przez internet?

Joanna Kuzub
Zielona Linia
Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia
Jak zarejestrować się w urzędzie pracy przez internet? / fot. Shutterstock
Jak zarejestrować się w urzędzie pracy przez internet? / fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja w urzędzie pracy i uzyskanie statusu osoby bezrobotnej uprawnia do otrzymywania zasiłku dla bezrobotnych. Jak można się zarejestrować? Czy można zrobić to także przez internet?

Elektroniczna rejestracja w urzędzie pracy

Planujesz rejestrację w urzędzie pracy? Sprawdź, czy możesz uzyskać status osoby bezrobotnej oraz jak się zarejestrować elektronicznie!

REKLAMA

Zarejestrować się w urzędzie pracy można za pośrednictwem serwisu praca.gov.pl. Z rejestracji za pośrednictwem internetu mogą skorzystać osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny albo profil zaufany ePUAP.

Polecamy: Kodeks pracy 2019. Praktyczny komentarz z przykładami + PDF.

Upewnij się, czy możesz się zarejestrować

REKLAMA

Przed przystąpieniem do rejestracji warto upewnić się, że jest ona możliwa. Status osoby bezrobotnej mogą uzyskać osoby, które spełniają określone warunki. Nie wystarczy brak pracy. Oprócz dochodów, nie można posiadać również opodatkowanych przychodów przekraczających połowę minimalnego wynagrodzenia. Nieruchomość rolna również ma wpływ na prawo do rejestracji w urzędzie pracy.

Rejestrując się, trzeba być zdolnym i gotowym podjąć zatrudnienie, co automatycznie uniemożliwia rejestrację osobom przebywającym na L4. Wszystkie warunki, dotyczące uzyskania statusu osoby bezrobotnej, można znaleźć na naszej stronie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwsza weryfikacja, czy spełnione są warunki do nabycia statusu osoby bezrobotnej, odbywa się w oparciu o odpowiedzi w ankiecie zgłoszenia do rejestracji. Aby wypełnić ankietę należy na stronie praca.gov.pl wybrać „Zgłoszenie do rejestracji”, a następnie adresata wniosku, czyli urząd, w którym chcesz się zarejestrować.

Należy pamiętać, że rejestracja ze statusem osoby bezrobotnej odbywa się ze względu na meldunek stały lub czasowy. Osoby, które nie posiadają meldunku w ogóle, rejestrują się w urzędzie pracy, na obszarze działań którego przebywają.

Metoda rejestracji

Po wypełnieniu ankiety, system poinformuje Cię, jaki status został określony na podstawie odpowiedzi.  Po akceptacji zostaniesz przeniesiony do zakładki z wyborem metody rejestracji. Aby zarejestrować się elektronicznie, należy wybrać „Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy”.

Skompletuj dokumenty wymagane do rejestracji

Kolejnym warunkiem uzyskania statusu osoby bezrobotnej jest przedstawienie wszystkich dokumentów wymaganych przy rejestracji.  Należy udokumentować posiadane wykształcenie (np. świadectwem ukończenia szkoły, dyplomem), doświadczenie zawodowe (np. świadectwami pracy) oraz przedstawić posiadane uprawnienia.

Rejestrujący się mają obowiązek poinformować o posiadanej nieruchomości rolnej, pobieranych świadczeniach z ZUS lub KRUS oraz dodatkowym przychodzie.

Osoby posiadające przeciwskazania do wykonywania określonych prac powinny posiadać dokument potwierdzający takie przeciwskazania.

Do wniosku o dokonanie rejestracji konieczne jest załączenie wszystkich zeskanowanych dokumentów wymaganych do rejestracji. Wykaz dokumentów można znaleźć np. na stronie urzędu pracy.

Sumaryczny rozmiar dołączonych załączników elektronicznych (skanów) nie może przekroczyć 24,00 MB, a rozmiar pojedynczego załącznika nie może przekroczyć 1,00 MB.

Weryfikacja klienta

Po wprowadzeniu wszystkich danych, można zapoznać się z prawami i obowiązkami osoby zarejestrowanej w urzędzie pracy.  Po potwierdzeniu zapoznania się z nimi przechodzi się do etapu weryfikacji, czyli podpisania wypełnionego wniosku popisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP i przesłanie go do adresata, czyli wybranego urzędu pracy.

Potwierdzenie rejestracji elektronicznej

REKLAMA

Jeśli dokumenty zostały poprawnie wysłane, na skrzynkę mailową otrzymasz urzędowe poświadczenie przedłożenia. Nie jest to tożsame z uzyskaniem statusu osoby bezrobotnej, a jedynie potwierdzeniem, że przekazanie dokumentów do wybranego urzędu przebiegło pomyślnie.

Pewność, że uzyskałeś status osoby będziesz mieć dopiero po otrzymaniu decyzji wydanej przez urząd pracy. Dokument zostanie udostępniony na koncie praca.gov.pl, a informacja o dokumencie oczekującym na odbiór przyjdzie na skrzynkę mailową. Warunkiem jego odczytania, jest potwierdzenie odbioru profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym.

Status osoby bezrobotnej nabywa się z dniem wysłania dokumentów, jeżeli komplet dokumentów został przesłany poprawnie..

Szczegółowe informacje na temat systemu znajdują się na stronie praca.gov.pl https://www.praca.gov.pl/eurzad/pomoc/index.html

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Wynagrodzenie minimalne 2023 [quiz]
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/15
Kiedy będą miały miejsce podwyżki minimalnego wynagrodzenia w 2023 roku?
od 1 stycznia i od 1 lipca
od 1 stycznia i od 1 czerwca
od 1 lutego i od 1 lipca
Następne
Prawo
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wcześniejsza emerytura dla urodzonych w konkretnych latach i spełniających warunki

Po zmianach, które weszły w życie na początku tego roku więcej osób może przejść na wcześniejszą emeryturę. Aktualnie bowiem nabycie prawa do emerytury pomostowej przysługuje osobom znacznie młodszym niż wcześniej. Przyszli emeryci nie muszą teraz udowadniać, że wykonywali pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze przed 31 grudnia 1998 r.

RPD do nauczycieli: bez kartkówek i sprawdzianów po majówce, czy długim weekendzie z Bożym Ciałem. Prace domowe też niewskazane

Rzeczniczka praw dziecka Monika Horna-Cieślak zaapelowała w liście do nauczycieli o uszanowanie prawa uczniów do wypoczynku w trakcie majówki i długiego weekendu czerwcowego.

Czy wynajmujący może wejść do swojego mieszkania o dowolnej porze? Czy najemca może odmówić mu wstępu? Sprawdź, jakie są zasady.

Prawa wynajmującego, a prawa najemcy – co jest ważniejsze? Prawo chroni obie strony umowy. Ich zakres jest inny w przypadku awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio powstaniem szkody, a inny w odniesieniu do okresowego i doraźnego sprawowania kontroli nad nieruchomością.

Nowy obowiązek do końca 2024 roku: 1 punkt ładowania aut elektrycznych na 10 lub 20 miejsc parkingowych. Kogo dotyczy?

Zbliżające się zmiany prawne w zakresie eMobility przyniosą w Polsce potrzebę szybkiej elektryfikacji parkingów. Dlatego E.ON Polska prezentuje przewodnik po wybranych zagadnieniach dotyczących obowiązujących i przyszłych regulacji w obszarze elektromobilności. Materiał powstał we współpracy z zespołem Dekarbonizacji kancelarii prawnej Osborne Clarke oraz firmą doradztwa podatkowego MDDP. Jest on kierowany do właścicieli i zarządców nieruchomości komercyjnych.

REKLAMA

Chcesz potańczyć? 10.000 zł bezzwrotnego dofinansowania na organizację potańcówki czeka na chętnych. Bez wkładu własnego.

Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi uruchamia program Potańcówki Wiejskie. Można dostać 10.000 zł bezzwrotnego dofinansowania, bez wkładu własnego, ale trzeba nawiązać współpracę z wykonawcami tradycyjnej muzyki danej społeczności lokalnej.

Elektroniczne listy polecone z potwierdzeniem odbioru. Nowa usługa Poczty Polskiej: e-Doręczenia. Jak dołączyć firmę do systemu e-Doręczeń?

Już niedługo zostanie wdrożona nowa usługa Poczty Polskiej e-Doręczenia. To prawdziwa rewolucja, która ma w dalszej perspektywie zastąpić tradycyjną papierową korespondencję wysyłaną do osób prywatnych, urzędów czy firm. Bank Pocztowy przeprowadził właśnie testy tej usługi z wykorzystaniem udostępnionego przez Pocztę Polską interfejsu API. Po jej wdrożeniu, zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, będzie można dokonać wysyłki pisma w formie elektronicznej. Ta nowinka, to efekt wchodzącego w życie od października 2024 r. ułatwienia dla obywateli w postaci elektronicznego adresu do e-Doręczeń. 

Kto będzie musiał oddać 13. emeryturę? Niektórzy seniorzy powinni to sprawdzić

Niektórzy seniorzy będą musieli zwrócić 13. emeryturę. Pożegnanie z "trzynastką" dotyczy emerytów, którzy przekroczyli kwotowy limit dorabiania do emerytury. Dowiedz się, ile wynosi taki limit w 2024 roku, czy ta sytuacja dotyczy Ciebie?

Kolejni funkcjonariusze mają podwyżki. Nawet do 16 100 zł

Tym razem podwyżki dla funkcjonariuszy ABW – przyznano im podwyżki pensji i dodatków.

REKLAMA

Anita Noskowska-Piątkowska: Postulat stałych podwyżek w służbie cywilnej

Szefowa służby cywilnej: będę postulowała stały wzrost wynagrodzenia w służbie cywilnej.

Matura 2024. Co trzeba umieć na maturę z języka angielskiego? Wymagania egzaminacyjne

W jakim terminie odbywa się egzamin z języka angielskiego? Jakie są wymagania egzaminacyjne na maturze z tego przedmiotu? 

REKLAMA