| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Konsument - telekomunikacja

Czy trzeba płacić część abonamentu

Aktualizacja: 28.02.2011

Chcę podpisać umowę o dostęp do Internetu. Jednak w jej treści zauważyłem niepokojący mnie zapis. Zgodnie z nim mogę czasowo zawiesić korzystanie z sieci, jednak za ten czas i tak muszę zapłacić jedną trzecią wartości abonamentu. Czy jest to zgodne z prawem? »

Brak dostępu do Internetu

Aktualizacja: 13.01.2010

W kwietniu wyjechałem za granicę. Gdy wróciłem okazało się, że mam odcięty dostęp do Internetu. Po dokładnym przejrzeniu zaległej korespondencji  nie zauważyłem w niej upomnienia dotyczącego niezapłaconej faktury. W biurze obsługi klienta poinformowano mnie, że muszę zapłacić zaległe opłaty z odsetkami i uregulować należność za ponowne podłączenie. Czy operator nie powinien mnie najpierw poinformować o zaległościach? »

Co zrobić gdy nie można dzwonić

Aktualizacja: 18.10.2011

Ostatnio w naszym bloku przez 3 dni nie działał telefon. Poniosłam z tego tytułu znaczące koszty - musiałam dzwonić z telefonów komórkowych. Rachunek za 3 dni wyniósł dwa razy więcej niż zazwyczaj (u operatora stacjonarnego miałam wykupiony korzystny abonament). Oczywiście przez pierwszy dzień nie zostałam poinformowana o awarii. Czy operator może ponieść jakieś konsekwencje? »

Czy można przenieść numer jeśli zmienia się operatora

Aktualizacja: 13.01.2010

Zamierzam zmienić sieć komórkową. Ponieważ przyzwyczaiłem się już do mojego numeru telefonu to chciałbym go zostawić. Słyszałem, że operatorzy komórkowi mają w tej chwil obowiązek przeniesienia numeru. Czy to prawda? »

Czy można wypowiedzieć umowę jeśli zmienia się regulamin

Aktualizacja: 18.10.2011

Umowy z operatorami telekomunikacyjnymi zazwyczaj zwierane są na czas określony. Czasami w trakcie jej trwania może wystąpić zmiana regulaminu świadczenia usługi. W takiej sytuacji  konsument ma prawo albo przyjąć proponowaną zmianę i korzystać z usługi na innych warunkach albo z niej zrezygnować i umowę wypowiedzieć bez ponoszenia żadnych kar. »

Ograniczenie odpowiedzialności operatora

Aktualizacja: 31.01.2011

Umowy z operatorem o dostęp do Internetu często zawierają pewne pułapki. Najczęściej dotyczą one swobodnej interpretacji umowy tylko przez przedsiębiorcę albo ograniczenie w dochodzeniu odszkodowania za przerwy w usłudze. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »