| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - usługi > Jak się odwołać od opłaty dodatkowej ZTM?

Jak się odwołać od opłaty dodatkowej ZTM?

Każda z osób korzystających z usług Zarządu Transportu Miejskiego ma świadomość tego, że jazda autobusem, tramwajem, metrem itd. bez biletu może skończyć się wezwaniem pasażera do uiszczenia opłaty dodatkowej. W pewnych przypadkach pasażer może skutecznie odwołać się od nałożonej na niego opłaty.

Do reklamacji należy załączyć oryginały biletów lub dokumentów uprawniających do ulgi, ewentualne pełnomocnictwa. W przypadku, gdy w reklamacji nie uwzględniono któregoś z w/w punktów, wnioskodawca jest wzywany do uzupełnienia braków formalnych w ciągu 14 dni. ZTM w Warszawie radzi również by w reklamacji podać również numer telefonu oraz nazwę banku i numer rachunku na wypadek pozytywnego rozpatrzenia sprawy.

Bez rozpoznania zostaną pozostawione reklamacje:

  • nie zawierające danych, które pozwolą zidentyfikować osobę, która ją składa;
  • złożone po upływie 3 msc;
  • nie uzupełnione w ciągu 14 dni o braki formalne.

Przewoźnik powinien udzielić pisemnej odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, jednak ma na to nie więcej niż 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji. Nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na reklamację w wymaganym terminie skutkuje uwzględnieniem reklamacji.

Opracowano na podstawie:

Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (j.t. Dz.U. z 2015 r. poz. 915 z późn. zm.)

Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz.U. z 2006 r. Nr. 38 poz.266)

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kredytmarket

Kredyty online dla małych firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »