| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Twoje prawa

Czy przedsiębiorca może być traktowany jak konsument

Aktualizacja: 01.09.2011

Konsument, to w dzisiejszym świecie słabszy podmiot prawa cywilnego. Jest on chroniony przed lepiej zorganizowanym, bardziej doświadczonym i co najważniejsze posiadającym większy kapitał przedsiębiorcą. Zgodnie jednak z polskim prawem w niektórych sytuacjach osoba prowadząca własną działalność gospodarczą będzie traktowana jak konsument. »

Przed kim chroniony jest konsument

Aktualizacja: 01.09.2011

Przepisy współczesnego prawa cywilnego skupiają się na ochronie interesów konsumenta. Konsument przez większość państw Europy Zachodniej traktowany jest jako podmiot uprzywilejowany. Takie a nie inne podejście do spraw konsumenckich wynika z ustawodawstwa Wspólnoty Europejskiej. »

Kto nie jest konsumentem

Aktualizacja: 01.09.2011

Współczesne prawo cywilne w sposób szczególny chroni podmiot jakim jest konsument. Dlatego też warto wiedzieć kto jest a kto nie jest konsumentem i dlaczego. »

Kto jest konsumentem

Aktualizacja: 14.09.2011

Wg Kodeksu cywilnego konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Co wynika z tak sformułowanej definicji? »

Czy można dochodzić od sprzedawcy odszkodowania

Aktualizacja: 14.09.2011

Zakupiony przeze mnie system grzewczy szybko się popsuł. W odpowiedzi sprzedawca obiecał wymienić go na nowy. W międzyczasie jednak z powodu braku ogrzewania poniosłem straty materialne. Przedsiębiorca powiedział, że nie zapłaci odszkodowania bo nie ma takiego obowiązku. »

Co daje status konsumenta

Aktualizacja: 28.02.2011

To, czy dokonując określonych czynności, posiadamy status konsumenta ma spore znaczenie odnośnie tego, jak kształtują się nasze prawa. W określonych przypadkach konsumentem może być także przedsiębiorca. »

Ochrona konsumenta przy zakupach w komisie

Aktualizacja: 14.09.2011

Konsumenci robiąc zakupy w komisie mają takie same uprawnienia, jak w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Komisant odpowiada względem kupujących za niezgodność towaru z umową. »

Sylwester - nieudaną imprezę można reklamować

Aktualizacja: 14.09.2011

Pamiętajmy, że zarówno źle wykonaną fryzurę, jak i niespełniającą deklarowanych atrakcji imprezę sylwestrową można reklamować jak wszystkie usługi. Eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypominają o podstawowych zasadach. »

Niezamówiona karta kredytowa

Aktualizacja: 14.09.2011

Od kilku lat posiadam kartę kredytową. W zeszłym tygodniu otrzymałam od banku nową kartę, nie podpisywałam jednak z bankiem żadnej umowy o wydanie kolejnej karty. Nie aktywowałam przysłanej karty i zapomniałam o sprawie. Obecnie bank żąda ode mnie uiszczenia opłat za nową kartę. Czy słusznie? »

Odpowiedzialność banku za niepotwierdzoną przez klienta wypłatę środków z konta

Aktualizacja: 14.09.2011

Podczas wakacji moja karta płatnicza została najprawdopodobniej zeskanowana. W wyniku tego z mojego konta wypłacono w Bułgarii kwotę 2000 złotych. Złożyłam reklamację w banku jednak została ona rozpatrzona negatywnie. Bank twierdzi, że nie ponosi w tej sytuacji odpowiedzialności. Jakie są moje prawa? »

Plac zabaw musi być bezpieczny

Aktualizacja: 14.09.2011

Prawo dziecka do zabawy jest zagwarantowane przepisami międzynarodowymi. Dziecko ma prawo do wypoczynku, czasu wolnego i uczestniczenia w zabawach, także tych na placu zabaw. »

Mediacja ze sprzedawcą przy pomocy Inspekcji Handlowej

Aktualizacja: 14.09.2011

W przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą, czy usługodawcą warto spróbować mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową. Ta forma rozstrzygania sporów jest dobrowolna - muszą się na nią zgodzić obie strony - ale z uwagi na wagę argumentów i sposób ich prezentowania przez mediatorów, bywa często skuteczna. »

Zakupy przez Internet - poradnik

Aktualizacja: 18.07.2011

Internet jest bardzo pomocnym narzędziem w robieniu zakupów. W ten sposób można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Niestety niekiedy robienie zakupów za pośrednictwem Internetu niesie za sobą duże ryzyko. Poradnik pomoże Ci wystrzec się najważniejszych błędów, zwrócić uwagę na najistotniejsze problemy. Wskaże Ci jakie masz prawa i obowiązki. »

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Aktualizacja: 14.09.2011

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy. »

Skrzynka pocztowa pełna reklam

Aktualizacja: 03.10.2011

Do naszych skrzynek pocztowych trafia coraz więcej reklam. Wskutek czego niejednokrotnie pilna korespondencja, której oczekujemy, trafia pomiędzy stos reklamowych gazetek. Nawet napis na skrzynce, że nie życzymy sobie reklam niewiele jest w stanie pomóc. Firmy kolportażowe zajmujące się dystrybucją takich ulotek bardzo często nie zwracają uwagi na prośby mieszkańców. »

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »