REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ochrona praw konsumentów, Gwarancja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak skorzystać z gwarancji na laptopa dla czwartoklasistów?

Wiemy już jakie są zasady korzystania z gwarancji na laptopy. Sprawdź, co musisz zrobić, aby laptop syna/córki został naprawiony. 

Minister cyfryzacji odpowiada na pytania [darmowe laptopy]

Pytania podczas webcastu zadawali praktycy - pracownicy urzędów samorządowych i dyrektorzy szkół.

25 odpowiedzi na pytania o darmowe laptopy. Parametry sprzętu. Można instalować oprogramowanie? Co z gwarancją? Jest monitoring?

Ministerstwo Cyfryzacji odpowiedziało na 25 pytań o program "Laptop dla IV klas".

Rodzicu! Zepsuł się darmowy laptop syna wart 2950 zł? Kto załatwia naprawę - Ty czy szkoła? Ile dni syn bez komputera? Sprzęt zastępczy?

To rodzice, a nie uczniowie będą właścicielami laptopów dla czwartoklasistów. Mają więc wiele pytań o warunki gwarancji dla tego sprzętu. Jak to ma wyglądać? Kto się tym zajmie? Znamy już odpowiedzi na nie.

REKLAMA

Co Polacy wiedzą o gwarancji i rękojmi

41 proc. Polaków ocenia swoją wiedzę na temat gwarancji, rękojmi czy możliwości zwrotu towarów jako przeciętną, 33 proc. jako raczej dobrą, 15 proc. jako słabą, a 8 proc. jako bardzo dobrą – wynika z badania firmy Digital Care. 

Konsumencie, znasz swoje prawa? QUIZ

Prawa konsumenta. Ma je każdy z nas, bo i każdy z nas niemal codziennie dokonuje mnóstwa transakcji i wyborów konsumenckich. Od zakupów spożywczych, przez wybór spodni po rezerwację wycieczki wakacyjnej czy nabycie nowego sprzętu elektronicznego. Właśnie dlatego dobrze jest zapoznać się z prawami konsumenta i wiedzieć, kiedy są łamane, gdzie się zgłosić i co można z tym zrobić. 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta i właśnie z tej okazji mamy dla Was quiz. Sprawdźcie, jak dobrze znacie swoje prawa.

Przedłużenie gwarancji? Toyota Relax chroni do 10 lat

Przedłużenie gwarancji? Toyota Relax daje możliwość wydłużenia ochrony producenckiej nawet do 10 lat lub 185 tys. km przebiegu.

Omnibus na straży uczciwości opinii konsumenckich - czyli koniec z fake reviews

Omnibus to potoczna nazwa unijnej dyrektywy, którą powinni znać wszyscy prowadzący działalność handlową, a zwłaszcza sprzedający online. Dyrektywa wprowadzi sporo pozytywnego zamieszania. Jej implementacja na poziomie krajowym m.in. podejmie walkę z tzw. fake reviews, czyli fałszywymi opiniami (rekomendacjami) konsumenckimi.

REKLAMA

Gwarancja na używanego Lexusa. Tak i to darmowa!

Gwarancja na używanego Lexusa? Lexus Relax to nowy program ochrony. Kupujesz używany model, robisz przegląd w ASO i dostajesz rok gwarancji.

Serwis poza ASO a gwarancja. Przeglądy tylko w ASO?

Serwis poza ASO a gwarancja. Czy niekorzystanie z usług autoryzowanych stacji oznacza problem z gwarancją? Już nie. Prezes UOKiK interweniował.

Zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów zagrażają prawom przedsiębiorców

Konfederacja Lewiatan wystosowała list do premiera i prezesa UOKiK w sprawie zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. Według Lewiatana proponowane zmiany zagrażają prawom przedsiębiorców.

Pieniądze dla firmy w 2022 roku

Pieniądze dla firmy w 2022 roku - jakie są zewnętrzne źródła finansowania? Czy kredyt dla firmy się opłaca? Czym jest faktoring? Co z leasingiem po Polskim Ładzie?

Rękojmia i gwarancja konsumencka – zmiany w 2022 roku

Już wkrótce ulegną zmianie przepisy dotyczące rękojmi i gwarancji konsumenckiej. Zawarte w Kodeksie Cywilnym przepisy dotyczące rękojmi za wady przestaną mieć zastosowanie do konsumentów w przypadku sprzedaży rzeczy ruchomych. W tym zakresie zasady rękojmi przy sprzedaży konsumenckiej zostaną wprowadzone do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (dalej: „u.p.k.”). Projektowane przepisy zmieniają zakres uprawnień przysługujących konsumentom, ale nie wszystkie wprowadzane przez ustawodawcę zmiany będą dla nich korzystne.

Orange ukarany przez UOKiK - musi wypłacić rekompensatę za dodatkowo płatne usługi

Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, dopuścił się do działania na szkodę konsumentów. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wskutek nieprawidłowości towarzyszących aktywacji płatnych usług i serwisów subskrypcyjnych.

Rękojmia za wady towarów – nowe przepisy od 2022 roku

Rękojmia za wady towarów. 1 stycznia 2022 r. mija termin implementacji przez państwa członkowskie UE dyrektywy 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów. Dyrektywa ma głównie eliminować bariery prawne na rynku wewnętrznym Unii oraz wzmocnić ochronę konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży. Jej przepisy zostały utrzymane w ramach harmonizacji maksymalnej. Jest to istotne, ponieważ państwa członkowskie nie mają obecnie co do zasady swobody we wprowadzaniu surowszych lub łagodniejszych norm prawnych w celu zapewnienia innego poziomu ochrony konsumentów. Dyrektywa przewiduje m.in.: rozszerzenie ochrony przewidzianej w dyrektywie na podmioty ją nieobjęte lub ustanowienie dodatkowych środków prawnych pozwalających na podwyższenie ochrony konsumentów. Dyrektywa wprowadza szereg nowych rozwiązań, na które warto się przygotować.

Pośrednictwo w sprzedaży gwarancji a odliczenie VAT

Transakcje pośrednictwa w sprzedaży rozszerzenia gwarancji. Podatnik prowadzący działalność handlową powinien ujmować w mianowniku proporcji VAT również, zwolnione z VAT, transakcje pośrednictwa w sprzedaży rozszerzenia gwarancji. Nie są one bowiem „pomocniczymi transakcjami finansowymi” - tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Duże zmiany w prawach konsumenta - dyrektywa Omnibus

Prawa konsumenta. Szykują się rewolucyjne zmiany w ochronie praw konsumenta. Wdrożenie tzw. dyrektywy Omnibus ma wyeliminować nieprawidłowości podczas wyprzedaży. W przypadku obniżki cen towarów, sklepy - tradycyjne oraz internetowe - będą miały obowiązek podawania informacji o najniższej cenie tego produktu lub usługi w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Wpłynie to istotnie na przebieg coraz popularniejszych w Polsce wyprzedaży. Co więcej, zabroniona będzie sprzedaż usług finansowych poza lokalem sprzedawcy, gdy ma to miejsce podczas tzw. pokazów lub wycieczek.

Europejski Fundusz Gwarancyjny już wkrótce na polskim rynku

Europejski Fundusz Gwarancyjny został utworzony dobrowolnie i solidarnościowo przez państwa członkowskie Unii Europejskiej, jako narzędzie walki z ekonomicznymi skutkami pandemii COVID-19.

Pracownicy JSW z 10-letnią gwarancją zatrudnienia

Pracownicy JSW otrzymali kolejną 10-letnią gwarancję zatrudnienia. Warunki pracy i wynagrodzenia pozostają na dotychczasowych zasadach.

BGK udziela gwarancji dla limitów faktoringowych

Program gwarancji spłaty limitów faktoringowych oferowany przez Bank Gospodarstwa Krajowego to mało znany przez przedsiębiorców a jednocześnie bardzo użyteczny środek pomocowy oferowany w ramach tarcz antykryzysowych.

Wsparcie finansowe dla kupujących pierwsze mieszkanie - dopłaty, czy gwarancje?

Wsparcie finansowe zakupu pierwszego mieszkania jest przedmiotem prac legislacyjnych w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. Wyższe wymagania stawiane przez banki wobec kredytobiorców powodują, że szczególnie młodzi nie mogą sobie pozwolić na zakup własnego „M”. Największą barierą jest wkład własny. Rząd planuje rozwiązać ten problem. Na zachodzie rozwiązaniem są gwarancje.

Czy każdy przedsiębiorca może otrzymać gwarancję de minimis?

Gwarancja de minimis może być udzielana przez różne instytucje, w różnych formach i na różne cele. W przypadku objęcia kredytu gwarancją de minimis, decyzja jest uzależnione od wyników analizy zdolności kredytowej przedsiębiorcy.

Gwarancja Mitsubishi: wydłuż ją do 7 lat lub 200 000 km

Mitsubishi standardowo oferuje 5-letnią gwarancję. Teraz okres ochrony producenckiej można jednak wydłużyć. Kupujący może zdecydować się na objęcie jego auta ochroną do 7 lat i na dystansie 200 000 kilometrów.

Czym jest upadłość konsumencka?

Ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie instytucji upadłości konsumenckiej jako pewnego rodzaju koła ratunkowego, dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, a pozostających w złej kondycji finansowej. Postępowanie upadłościowe ma na celu oddłużenie osoby fizycznej, poprzez upłynnienie jej majątku oraz zaspokojenie wierzycieli. Powyższe zagadnienie reguluje ustawa z dnia 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe (dalej „prawo upadłościowe”).

Koronawirus: producenci przedłużają gwarancję o 3 miesiące!

Epidemia dość mocno ingeruje w rzeczywistość, w tym tą motoryzacyjną. Kierowcy mają np. utrudniony dostęp do serwisów. Marki motoryzacyjne na szczęście o tym pomyślały. Skutek? Postanowiły wydłużyć gwarancję na pojazdy.

Odwołane loty, koncerty, imprezy, wycieczki a zwrot kosztów w czasie epidemii koronawirusa

Koronawirus SARS-CoV-2, wywołujący chorobę COVID-19 krzyżuje plany większości ludzi na całym świecie. Odwoływane są loty, wykupione wycieczki czy planowane od dawna imprezy masowe. Co możemy zrobić, by nie stracić wydanych wcześniej pieniędzy? Ekspert platformy edukacyjnej Kapitalni.org podpowiada, jak możemy reagować i na jakie zwroty kosztów liczyć.

Telefony na kartę - operator powinien zwrócić niewykorzystane pieniądze

Jeżeli masz telefon na kartę (pre-paid), a upłynie ważność konta (np. wskutek braku doładowania w określonym terminie), to jako konsument powinieneś otrzymać zwrot niewykorzystanych środków na tej karcie. Składając reklamację można powołać się np. na decyzję UOKiK z 22 stycznia 2020 r.. Jeżeli Twój operator komórkowy nie chce zwrócić tych pieniędzy - zgłoś sprawę do UOKiK.

7 lat gwarancji na opony Continental. Niemcy mają nowy standard!

Opony Continentala będą dostępne na rynku z nowym standardem. Od teraz producent obejmie je ochroną gwarancyjną na 7 lat!

Wadliwe auto - prawa konsumenta z tytułu gwarancji i rękojmi

Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku zakupu wadliwego auta? Czym różni się gwarancja od rękojmi?

Jakich świadczeń od 2019 roku nie zabierze konsumentowi ani syndyk ani komornik?

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje znowelizowana treść przepisów o stosowaniu limitu potrąceń oraz kwoty wolnej od zajęcia do świadczeń powtarzających się innych niż wynagrodzenie za pracę. Reguły te przeważnie dotyczą pracodawców (a także podmiotów wypłacających inne świadczenia, takich jak zleceniodawcy), z uwagi na procedurę zajmowania świadczeń przez komorników i syndyków (chociaż w tym drugim przypadku zależy to od przyjętej praktyki).

Prawa konsumenta kupującego w internecie

Nadchodzą święta - czas prezentów. Jak co roku, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzmaga działania informacyjne w zakresie praw konsumenckich. UOKiK radzi i przypomina Mikołajom kupującym prezenty przez internet o podstawowych prawach jakie im przysługują: np. prawie do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny lub prawie do reklamacji.

Black Friday a reklamacja towaru i inne prawa konsumenta

Black Friday i Cyber Monday to święta dla konsumentów, którzy w bardzo korzystnych cenach mogą zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, zarówno w kraju jak i za granicą. W zakupowym szale należy jednak pamiętać o prawach jakie przysługują kupującemu, w tym prawie do reklamacji produktu. UOKiK oraz EKC Polska przypominają, jakie prawa przysługują konsumentom w związku z wyprzedażami.

Duże zmiany w prawach konsumenckich – nadchodzi nowy ład dla konsumentów

Nadchodzi rewolucja w zakresie praw konsumenckich – Komisja Europejska niczym Franklin Delano Roosvelt zapowiada ,,nowy ład'', którego celem jest zapewnienie by wszyscy europejscy konsumenci mogli w pełni korzystać z należnych ich praw. Do nowości należy m.in. wprowadzenie tzw. powództw przedstawicielskich ułatwiających zbiorowe dochodzenie roszczeń, zmiany w zakresie sprzedaży na pokazach oraz walka z podwójnymi standardami towarów.

Zakaz pobierania odsetek od odsetek przez banki - projekt Prezydenta

Zakaz pobierania odsetek od zaległych odsetek (anatocyzm) nie dotyczy m.in. sytuacji, gdy pożyczki długoterminowej udziela instytucja bankowa. Prezydent chce to zmienić. Projekt nowelizacji Kodeksu cywilnego został skierowany do Sejmu.

Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop wypoczynkowy

Zdarza się tak, że standard wykupionej wcześniej wycieczki znacznie różni się od tego, jaki gwarantowało biuro podróży w swojej ofercie. Co w sytuacji, gdy zamiast obiecywanego apartamentu zastajemy mały pokoik o niskim standardzie a zamiast widoku na morze z okna widać zniszczone blokowiska? Poniżej podpowiadamy, jak skutecznie bronić się przed nieuczciwymi biurami podróży.

Platforma ODR czyli jak rozwiązać spór przez internet

Platforma ODR (ang. Online Dispute Resolution) obsługiwana przez Komisję Europejską to narzędzie internetowe pozwalające na rozwiązanie sporu z e-sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE. Z użyciem ODR możesz łatwo i szybko rozwiązać spór ze sprzedawcą lub klientem bez wychodzenia z domu.

Problemy z polisolokatami – jak odzyskać pieniądze

Czym są umowy ubezpieczeniowe na życie z funduszem kapitałowym (polisolokaty) i dlaczego ich postanowienia są niezgodne z prawem? Jakie kroki prawne należy podjąć, aby odzyskać pieniądze zainwestowane w polisolokaty? Kwestie te wyjaśnia Adam Jaworski, aplikant radcowski z Kancelarii Prawnej Rachelski i Wspólnicy.

Gwarancje popularnych samochodów – Fiat Tipo

W tym cyklu będziemy się przyglądać warunkom gwarancyjnym popularnych modeli aut w naszym kraju. Zaczynamy od bestselleru włoskiego producenta, kompaktowego Fiata Tipo.

Opłata za udzielenie gwarancji nie stanowi kosztu finansowania dłużnego

W związku z tym, że wynagrodzenie stanowiące opłatę za udzielenie gwarancji nie wiąże się z przekazaniem spółce żadnych środków finansowych, z których mogłaby ona korzystać, koszty te, jako niezwiązane z uzyskaniem lub korzystaniem z finansowania dłużnego, nie będą stanowiły dla podatnika kosztów finansowania dłużnego.

Gwarancja, rękojmia - reklamacja konsumenta, obowiązki sprzedawcy i gwaranta

Uprawnienia reklamacyjne konsumentów oraz obowiązki sprzedawców towarów i usług wynikające rękojmi i obowiązki gwarantów wynikające z udzielonych gwarancji wyjaśniają eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyjaśnienia dotyczą m.in. problemów z reklamacją rzeczy kupionych w internecie od osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, towarów używanych, czy zakupów nabytych za granicą. Warto też wiedzieć jakiej pomocy może udzielić rzecznik konsumentów lub organizacja konsumencka, a także co zrobić jeżeli konsument zawarł umowę wskutek wprowadzenia w błąd przez pracownika przedsiębiorcy.

Upadłość konsumencka i płynące z niej korzyści

Popadnięcie w długi nie musi oznaczać bankructwa i wylądowania „na bruku”. Jedną z dróg do uwolnienia się od zadłużenia wobec wierzycieli jest instytucja upadłości konsumenckiej. Jednak jakie korzyści osiąga osoba, która zdecyduje się złożyć wniosek o upadłość konsumencką?

Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich

Co raz więcej Polaków korzysta z możliwości polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich. Postępowanie polubowne stanowi bardzo szybką i tanią formę rozwiązania sporów konsumenckich. Warunkiem przystąpienia do tego rodzaju postępowania jest zgoda obu stron na jego przeprowadzenie.

Ustawa o nowym systemie wsparcia małych i średnich firm z podpisem prezydenta

Dzięki podpisanej przez prezydenta ustawie firmy będą mogły otrzymywać gwarancje i poręczenia na ok. 9 mld. zł rocznie. Utworzony zostanie Państwowy Fundusz Gwarancyjny.

Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro?

Czym grozi kłamliwy opis towaru na Allegro? Wysoką grzywną, jak miała szansę przekonać się na własnej skórze spółka Multi-Import z Białegostoku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę ponad 15 tys. zł kar za kłamliwy opis oferowanego na Allegro towaru.

W jaki sposób dochodzić swych praw, gdy nowo zakupiony towar psuje się albo ma wady

Po raz trzeci ruszyła kampania „Masz prawo”. Tym razem miejski rzecznik konsumentów w Warszawie podpowiada co można zrobić gdy odkryliśmy wady nowo zakupionego towaru, których w chwili zakupu nie było widać. Można wybrać między gwarancją a rękojmią.

Z jakimi sprawami można zwracać się do Rzecznika Praw Konsumentów?

Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich mogą pomóc konsumentom powiatowi (miejscy) rzecznicy. Wkraczają wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów.

Rok na roszczenia pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub dużego opóźnienia

Dnia 17 marca 2017 roku Sąd Najwyższy definitywnie w uchwale rozstrzygnął kwestię dochodzenia roszczeń w związku ze znacznym opóźnieniem lotów lub odmową przyjęcia na pokład. Pasażerowie, którzy chcą dochodzić swoich praw wobec przewoźników lotniczych powinni działać niezwłocznie, ponieważ takie roszczenie przedawnia się z upływem roku od dnia wykonania przewozu lub dnia, w którym przewóz miał być wykonany (Sygn. akt III CZP 111/16).

Reklamacja obuwia

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar

O czym powinien pamiętać konsument senior?

Konsumenci w starszym wieku bardzo często padają ofiarą nieuczciwych praktyk handlowych. Oto sześć zasad bezpiecznego seniora konsumenta.

Ochrona konsumentów w UE w 2018 r.

UE zapowiada wprowadzenie zmian w 2018 r. w zakresie prawnej ochrony konsumentów. Zmiany dotyczyć będą procedury składania pozwów zbiorowych oraz dostosują regulacje do rynku cyfrowego poprzez stworzenie aplikacji, dzięki którym konsumenci będą informowani o swoich prawach i sposobie ich dochodzenia.

REKLAMA