| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: odstąpienie od umowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odstąpienie od umowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odstąpienie od umowy.

Zareklamuj złą usługę

Aktualizacja: 13.01.2010

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują. »

Nieistniejący model

Aktualizacja: 19.07.2011

Niecałe 2 lata temu zakupiłem pralkę. W tej chwili popsuła mi się. Chciałem złożyć reklamacje i zażądać wymiany wadliwej części, ale podobno już nie produkują tego modelu i takiej części nie posiadają. Czy mogę w takiej sytuacji zażądać zwrotu pieniędzy? »

Co zrobić jeśli prace nie zostają rozpoczęte w terminie

Aktualizacja: 16.03.2011

Zleciłeś mechanikowi wykonanie naprawy auta, ale nawet ich zaczął? A może zawarłeś umowę dotyczącą położenia dachu, jednakże fachowiec nie dotrzymał terminu realizacji. Nie jesteś takiej sytuacji bezbronny. Możesz zrezygnować z umowy bez żadnych konsekwencji. »

Co zrobić jeśli umowa o dzieło jest wykonana w sposób nienależyty

Aktualizacja: 13.01.2010

Źle zamontowane okna albo nieprawidłowy montaż drzwi świadczą o tym, że umowa o dzieło jaką zawarliśmy została wykonana w sposób nienależyty.  W takiej sytuacji należy złożyć reklamacje do wykonawcy prac. »

Odstąpienie od umowy

Aktualizacja: 13.01.2010

Odstąpić od umowy o usługę turystyczną można tylko w określonych przypadkach i nie może nastąpić bez powodu. Przyczyną rezygnacji może być np. zmiana istotnych warunków umowy. W innym razie trzeba liczyć się z koniecznością zapłaty kary umownej. »

Zwrot pieniędzy

Aktualizacja: 17.10.2011

Kupiłam w firmie wysyłkowej zestaw kosmetyków. Po dostarczeniu przesyłki stwierdziłam, że zostałam oszukana i chciałam odstąpić od umowy. Sprzedawca obiecywał, że niezwłocznie zwraca pieniądze, jeżeli klient będzie niezadowolony z towaru. Od 2 miesięcy czekam na zwrot pieniędzy, ale bezskutecznie. Czy mogę zaskarżyć działania tej firmy? »

Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację? »

Czy muszę płacić odstępne

Aktualizacja: 17.10.2011

U mnie w domu odbyła się prezentacja eleganckich naczyń kuchennych. Za namową sprzedawcy zakupiłam ten zestaw. Po przemyśleniu sprawy zdecydowałam, że to nie był najlepszy pomysł i postanowiłam go zwrócić. Sprzedawca zgodził się, ale zapowiedział, że będę musiała zapłacić odstępne. Czy to prawda? »

Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie

Aktualizacja: 18.10.2011

Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje? »

Od kiedy liczy się termin do odstąpienia od umowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Zakupiłam wózek dziecięcy w sklepie internetowym. Niestety po dokładnym go obejrzeniu stwierdziłam, że mi nie odpowiada i chcę go zwrócić. Sprzedawca nie chce mi go przyjąć ponieważ twierdzi, że minął termin 10 dni od momentu złożenia zamówienia. »

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Aktualizacja: 19.08.2011

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze. »

Czy trzeba płacić za niezamówioną przesyłkę

Aktualizacja: 18.10.2011

Co zrobić, jeśli otrzymasz przesyłkę, której nie zamawiałeś?  Czy trzeba za nią zapłacić, odesłać czy zostawić w domu? Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy. »

Niewykonanie umowy w terminie

Aktualizacja: 13.05.2014

Niewykonanie umowy w terminie to nie dostarczenie towaru konsumentowi w terminie. Termin wykonania umowy może wynikać albo z regulaminu przedsiębiorcy albo z zapisu ustawy. Zgodnie z nim umowa zawarta przez internet powinna być wykonana najpóźniej w terminie 30 dni. »

Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy

Aktualizacja: 18.10.2011

Konsumenci, którzy  nabywają towary w sieci nie mają możliwości sprawdzenia ich przed zakupem. W przeciwieństwie do sprzedaży dokonywanej bezpośrednio w sklepie. Dlatego też kupujący zostali wyposażeni w prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i zrezygnowania z zakupu. »

Rezygnacja z usług finansowych zawartych w internecie

Aktualizacja: 18.10.2011

Tak samo jak w przypadku zwykłych zakupów w internecie, z umowy dotyczącej usług finansowych można zrezygnować. Konsument ma na to 14 dni. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Wilk Latkowski Doradcy Podatkowi i Radcowie Prawni

Nowoczesna kancelaria doradztwa podatkowego i prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK