REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Paragon, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy paragon stanowi wystarczający dowód kosztów poniesionych w działalności nierejestrowanej?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji potwierdziła, że paragony mogą stanowić dowód kosztów poniesionych w ramach działalności nierejestrowanej.

Reklamacja konsumencka 2024 - termin, zasady. Kiedy reklamacja jest złożona? Co powinien zrobić sprzedawca?

Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?

Reklamacje w transporcie drogowym. Kiedy można ją złożyć? Jak ją napisać?

Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?

Czy sprzedaż internetowa wymaga kas rejestrujących?

Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że sprzedaż internetowa, spełniająca określone warunki, nie wymaga ewidencjonowania na kasie rejestrującej dla transakcji dokonywanych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

REKLAMA

Czy e-faktury mogą zastąpić paragony fiskalne w sprzedaży online?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że spółka nie jest zobowiązana do wydruku ani wydawania paragonów fiskalnych klientom w przypadku sprzedaży internetowej, jeżeli klient wyraził zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej.

Korzystanie z aplikacji e-Paragony ułatwia zwrot towaru czy naprawę gwarancyjną. Jak dodawać paragony?

Czy w przypadku sprzedaży online konieczne jest wysyłanie paragonu fiskalnego, jeśli klient otrzymuje fakturę elektroniczną?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że w sytuacji, gdy sprzedaż jest ewidencjonowana przy użyciu kasy rejestrującej, a klienci otrzymują faktury elektroniczne zgodnie z regulaminem sklepu internetowego, który zaakceptowali, to nie istnieje obowiązek dodatkowego wysyłania paragonów fiskalnych.

KAS wykrył zaniżanie podatków na 6,5 mln zł. Firma nie wydawała paragonów, świadczyła usługi przewozowe przez mobilną aplikację

Ponad 6,5 mln zł przychodu nie zadeklarowała do opodatkowania spółka świadcząca na terenie całego kraju usługi przewozowe przez mobilną aplikację – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.

REKLAMA

Kara 3 tys. zł za paragon na ladzie. Przepisy milczą, fiskus wręcza mandaty

Trzy tysiące złotych - tyle miała zapłacić sprzedawczyni w jednej z lodziarni w Polsce, którą urząd skarbowy ukarał mandatem za położenie paragonu na ladzie sklepu. Kara została ostatecznie uchylona przez Krajową Administrację Skarbową. Jednak przepisy nie regulują sposobu wręczania paragonów konsumentom, co prowadzi do kuriozalnych sytuacji.

Wymiana towaru na nowy w toku reklamacji a VAT. Czy trzeba wystawić fakturę korygującą i nową fakturę?

Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?

E-paragony to oszczędności dla firm. Na jakim poziomie?

Oszczędności kosztowe na samym procesie fiskalizacji dzięki e-paragonom mogą sięgać od 50 do 80 proc. względem papierowych – przekazał prezes Platformy Detalistów Cezary Pierzan. Dodał, że udział e-paragonów na tle papierowych w Polsce nie jest duży, ale dynamika ich wprowadzania się zwiększa.

Czy odnotowanie płatności dokonanej po godzinie 16:00 w dniu następnym przez kasjera na kasie fiskalnej jest prawidłowe?

Dyrektor KIS potwierdził możliwość zaewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej w terminie późniejszym w przypadku, kiedy nie ma możliwości zarejestrowania tej sprzedaży w dniu wpływu zapłaty na rachunek wnioskodawcy.

Paragon dokumentujący otrzymaną zaliczkę. Jak wystawić? Co powinien zawierać?

Klient wpłacił zaliczkę na usługę budowlaną. Czy podatnik powinien zaewidencjonować na kasie fiskalnej paragon z pozycją "zaliczka na montaż stolarki PCV" czy jako "montaż stolarki PCV"?

Paragony grozy na wakacjach. W restauracji doliczają za dodatkowy talerz dla dziecka!

2 euro kosztował talerz, o który poprosiła matka dla małego dziecka, by dać mu trochę swojej porcji makaronu. Taką kwotę dopisano do paragonu pewnej restauracji we włoskiej Ligurii. W innej trzeba było dopłacić za przekrojony tost. 

Gdzie zgłosić niewydanie paragonu? Co powinien zawierać prawidłowy paragon? Czy jest kara za niewzięcie paragonu?

Ministerstwo Finansów w cyklicznej akcji "Weź paragon" zachęca do brania paragonów a jednocześnie wyjaśnia gdzie można zgłosić fakt niewydania paragonu konsumentowi przez sprzedawcę i jaką treść powinien zawierać prawidłowo wystawiony paragon fiskalny. Czy jest kara za niewzięcie paragonu? Czy wystarczy pargon elektroniczny, czy musi być papierowy?

Czy środki na opłacenie kosztów przesyłki zwiększają podstawę opodatkowania VAT?

Artykuł przedstawia interpretację dotyczącą podatku VAT w kontekście kosztów przesyłki dla sprzedawców suplementów diety. Autor analizuje, czy środki pieniężne przeznaczone na opłacenie kosztów dostawy powinny być uwzględniane przy obliczaniu podstawy opodatkowania. Ponadto, omawiane są kwestie dotyczące ujmowania kosztów wysyłki na dowodach zakupu. Interpretacja KIS wyjaśnia te zagadnienia, zapewniając sprzedawcom jasność w kwestii podatkowej i rozliczeń.

Korekta sprzedaży zarejestrowanej na kasie fiskalnej. Reklamacja, zwrot towarów i pieniędzy. Jak to zrobić prawidłowo?

Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.

Co zrobić z nietrafionymi prezentami po świętach?

Czy mamy prawo do reklamacji? Czy zmiany prawa konsumenckiego, które wchodzą w życie od 2023 r., mają zastosowanie do prezentów kupionych przed Nowym Rokiem?

Paragony z kas fiskalnych - przechowywanie, utylizacja

Minister Finansów udzielił wyjaśnień odnośnie przechowywania i utylizacji paragonów fiskalnych z kas rejestrujących (kas fiskalnych).

Korekta stawki VAT przy transakcji z konsumentem [TSUE]

Czy po skorygowaniu stawki VAT dla konsumenta przedsiębiorca może ubiegać się o zwrot VAT? Problem ma zostać rozstrzygnięty przez TSUE na skutek pytania prejudycjalnego, skierowanego przez Naczelny Sąd Administracyjny (sprawa I FSK 1225/18). Temat jest szczególnie interesujący w kontekście podmiotów handlowych zajmujących się branżą retail.

Ewolucja kas fiskalnych - co nas czeka?

Kasy fiskalne przechodzą w ostatnich latach prawdziwą rewolucję, która zmierza do raportowania transakcji do urzędu skarbowego w czasie rzeczywistym. Jednocześnie rynek odchodzi już od kas w postaci dużego sprzętu, obsługiwanego przez kasjera. Coraz bardziej popularne są kasy samoobsługowe, w różnych postaciach i o różnych funkcjonalnościach. Ostatnio przedsiębiorcy coraz większą uwagę przykładają do kas wirtualnych, które mają postać oprogramowania instalowanego na dowolnym urządzeniu. Niestety nie wszystkie branże mogą korzystać z tego rozwiązania.

Coraz więcej skarg na zakup odzieży i obuwia

Europejskie Centrum Konsumenckie corocznie odnotowuje znaczny wzrost liczby skarg na zakup odzieży i obuwia. Czego dotyczą najczęstsze problemy? Co zrobić, aby uniknąć reklamacji lub ją usprawnić?

Zmiany w prawach konsumenta

Sejmowa Komisja Gospodarki i Rozwoju gospodarki przyjęła 6 października 2022 r. poprawki PiS do nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, m.in. znoszącą odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową, jeżeli konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy został o tym poinformowany i to zaakceptował.

Jak przechowywać paragony i raporty fiskalne?

Prowadzimy sklep internetowy. Do każdej sprzedaży ewidencjonowanej na kasie z elektronicznym zapisem kopii wystawiamy fakturę elektroniczną. Do tych faktur musimy przechowywać paragony klienta. Czy możemy je zeskanować i przechowywać w formie elektronicznej? A co z raportami fiskalnymi?

Wakacyjna reklamacja - jak egzekwować swoje prawa?

Jak napisać reklamację? Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji? Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!

Paragon fiskalny 2022 - informacje na paragonie, oszustwa, kontrole KAS

Co czwarty sprzedający nie wystawił prawidłowego paragonu – to wynik kontroli przeprowadzonych przez Krajową Administrację Skarbową (KAS) w wakacje 2022 r. Ministerstwo Finansów podkreśla, że paragon to większe bezpieczeństwo klienta oraz dowód uczciwości ze strony przedsiębiorcy i poszanowania zasad uczciwej konkurencji. KAS prowadzi bieżące kontrole mające na celu uszczelnianie systemu podatkowego i walki z tzw. „szarą strefą”, jednak w przypadku oszustw paragonowych ogromne znaczenie ma postawa kupujących, czyli nas wszystkich. Czy każdy sprzedawca musi wystawić paragon? Czym są prawidłowo wystawione paragony, do czego mogą posłużyć i gdzie zgłaszać nieprawidłowości?

Jak wygląda prawidłowy paragon fiskalny? Akcja MF i KAS: Weź paragon i wspieraj uczciwy biznes na wakacjach

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przypominają, że prawidłowo wydany paragon to bezpieczeństwo klienta i dowód uczciwości przedsiębiorcy. Organy KAS stale sprawdzają, czy sprzedawcy wydają paragony i czy są one poprawnie wystawione. W okresie wakacyjnym działania takie prowadzone są z większym natężeniem w miejscowościach turystycznych. Jak powinny wyglądać prawidłowo wystawione paragony, do czego mogą posłużyć i gdzie można zgłaszać nieprawidłowości?

KAS: Mandat za niewydanie paragonu po nabyciu sprawdzającym

W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. KAS przeprowadziła ponad 3 tys. nabyć sprawdzających. Część ekspertów przekonuje, że obowiązujące od tego roku przepisy budzą wątpliwości, a fiskus chętnie wykorzystuje nowe narzędzie. Z danych wynika, że nałożono ponad 800 mandatów karnych na łączną kwotę blisko 800 tys. zł. Ponadto w pierwszym kwartale organy KAS dokonały 89 tymczasowych zajęć ruchomości.

Bagaż nie doleciał lub został uszkodzony?

W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji.

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych – podatki, cło, reklamacje. Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Jak bezpiecznie kupować w zagranicznym sklepie internetowym? Prowizje, grzywny, a nawet długi – zakupy w zagranicznych sklepach internetowych mogą być droższe niż myślisz! Kiedy zakupy za granicą mogą się skończyć grzywną od Urzędu Celno-Skarbowego? Uwaga na przewalutowanie i prowizje – przez nie cena może wzrosnąć! Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym - odpowiedzialność sprzedawcy

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym. Osoby sprzedające nieruchomość na rynku wtórnym bardzo często uważają, że jak tylko mieszkanie czy dom przejdą w nowe ręce, to nie ma żadnej odpowiedzialności za zbywaną rzecz, w myśl powiedzenia “widziały, co brały”. Niektórzy, aby utwierdzić się w swoim przekonaniu wprowadzają do umów zapisy typu “kupujący zapoznał się ze stanem nieruchomości i nie wnosi do niego zastrzeżeń” lub “stan techniczny nieruchomości jest kupującemu znany i zgadza się na nabycie”. Niestety ani te, ani nawet ogólny zapis, że “mieszkanie jest w stanie do remontu” nie wyłączają odpowiedzialności sprzedającego za wady nieruchomości, co w pewnych przypadkach może okazać się niemiłym zaskoczeniem i spowodować straty finansowe, nawet dużego kalibru. Ta odpowiedzialność sprzedającego wynika wprost z Kodeksu Cywilnego i nazywa się rękojmią.

E-paragon w kasach fiskalnych online

E-paragon już wkrótce w kasach fiskalnych online. Resort finansów przygotował rozporządzenie w tej sprawie. Sprzedawca używający kasy online nie będzie musiał drukować paragonu, przy czym e-paragon będzie mógł wystawić i wydać nabywcy, za jego zgodą i w sposób z nim uzgodniony.

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Wzrost liczby sporów dotyczących odszkodowań

Odszkodowania. Liczne burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę, zawsze powodują wzrost liczby sporów dotyczących wysokości wypłacanych odszkodowań. W Biurze Rzecznika Finansowego można uzyskać bezpłatną pomoc w sporze z ubezpieczycielem.

Paragony fiskalne - dlaczego warto je brać?

Paragony fiskalne. Pod hasłem „Weź paragon” rusza coroczna, ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Finansów. Akcja ma uświadomić Polakom znaczenie brania i wydawania paragonu fiskalnego. Kampania będzie prowadzona do końca sierpnia 2021 roku. Ministerstwo Finansów tłumaczy m.in. jak wygląda prawidłowy paragon i jak rozpoznać błędny.

Jak wybrać lokal gastronomiczny w miejscowości turystycznej?

Lokale gastronomiczne w polskich miejscowościach turystycznych zostały skontrolowane przez Inspekcję Handlową. Czy stwierdzono nieprawidłowości?

Zdjęcia a reklamacja - co warto wiedzieć przed podróżą?

Kiedy warto zrobić zdjęcie, aby ułatwić sobie późniejszą reklamację? Praktyczne okoliczności wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

Wystawianie faktur do paragonów

Wystawianie faktur do paragonów. Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: „ustawa o VAT”) podatnik dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jest zobowiązany prowadzić ewidencję tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Ponadto podatnik ten musi także wystawić i wydać klientowi paragon fiskalny lub fakturę w postaci papierowej lub elektronicznej.

UOKiK o produktach bezglutenowych

UOKiK sfinansował badanie składu produktów bezglutenowych. Jak powinny być oznaczone takie produkty? Czy konsumenci mogą reklamować żywność?

Oczywista pomyłka na paragonie a korekta VAT

Oczywista pomyłka na paragonie a korekta VAT. Skoro wnioskodawca dokonał zaewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży, która faktycznie nie miała miejsca, to ma prawo do korekty wykazanych w deklaracji VAT-7 za miesiąc lipiec 2017 r. kwot dotyczących podstawy opodatkowania oraz podatku należnego. Takie stanowisko wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 19 stycznia 2021 r.

Kasy fiskalne online i wirtualne kasy fiskalne - co warto wiedzieć?

Wirtualne kasy fiskalne i kasy fiskalne online. Którzy podatnicy muszą stosować kasy fiskalne online od 1 stycznia 2021 r.? Kto może korzystać z wirtualnej kasy fiskalnej (kasy programowej)?

Ewidencja faktur uproszczonych w nowym JPK_VAT bez zmian do 30 czerwca 2021 r.

Ewidencja faktur uproszczonych w nowym JPK_VAT pozostanie bez zmian do 30 czerwca 2021 r. Chodzi o prawo do zbiorczego ewidencjonowania paragonów z NIP kupującego do 450 zł. Oznacza to, że obecnie obowiązujące zasady ewidencjonowania paragonów uznanych za faktury uproszczone nie ulegną zmianie po 1 stycznia 2021 r. Zmiana terminu spowodowana jest m.in. przez COVID-19.

Nowe przepisy VAT dotyczące faktur uproszczonych

Traktowanie paragonów z NIP nabywcy o wartości nieprzekraczającej 450 zł (lub 100 euro) za faktury uproszczone przysparza spore problemy przedsiębiorcom. Ma się to zmienić. Ministerstwo Finansów proponuje bowiem, by paragon fiskalny z numerem NIP nabywcy wystawiony na kwotę do 450 zł nie był fakturą uproszczoną.

Wakacje 2020 - skargi i reklamacje konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020?

Faktura do paragonu - błąd w numerze NIP na paragonie

Minister Finansów wyjaśnił, że w przypadku zaistnienia błędu w numerze NIP nabywcy umieszczonym na paragonie fiskalnym dopuszcza się możliwość wystawienia noty korygującej, zgodnie z art. 106k ustawy o VAT do wystawionej do takiego paragonu faktury albo paragonu fiskalnego będącego fakturą uproszczoną. Jednocześnie Minister sprecyzował, że jako błąd w numerze NIP należy rozumieć oczywistą pomyłkę, na przykład brak jednej cyfry, przestawienie cyfr, bądź pomyłkę w jednej cyfrze. W wypadku popełnienia takiej pomyłki należy wystawić fakturę z takim samym błędnym numerem NIP, jaki znalazł się na paragonie i następnie do tej faktury powinna być wystawiona nota korygującą z prawidłowym numerem NIP. Minister Finansów uznał jednak, że nie można wystawić noty korygującej w przypadku, gdy na paragonie fiskalnym nie umieszczono w ogóle numeru NIP lub podano kompletnie błędny numer NIP, np. 9999999999 lub NIP innego podatnika.

Faktura elektroniczna wysłana na e-mail zamiast paragonu

Czy w sytuacji sprzedaży dokonywanej na rzecz klienta będącego osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, która to sprzedaż jest ewidencjonowana przy użyciu kasy rejestrującej, w przypadku przesłania klientowi faktury elektronicznej na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail (w formie dokumentu elektronicznego lub linku do dokumentu elektronicznego) firma będzie zobowiązana do wydania klientowi również paragonu fiskalnego?

Co możemy reklamować w restauracji?

Chyba wszystkim spośród nas zdarza się od czasu do czasu zjeść coś na tzw. „mieście”. Nieważne, czy jest to ekskluzywna restauracja czy niepozorna knajpka – chodzi przede wszystkim o to, żeby jedzenie, które tam zamówimy było świeże i dobre. A co jeśli nie jest? Czy klientowi przysługuje reklamacja?

Towary zakupione za granicą - czyli co można legalnie przywieźć z wakacji?

Sezon wakacyjny w pełni, w związku z tym wielu z nas wybierze się na zagraniczne wycieczki, także te poza granicami Unii Europejskiej. Nierzadko chcemy z tych wojaży zabrać coś ze sobą choćby na pamiątkę, albo prezent dla bliskich. Poniższy artykuł pozwoli ustalić, co i na jakich zasadach możemy przewieźć przez granicę.

Wystawianie faktur do paragonów z NIP kupującego – zmiana stanowiska MF

Od 1 stycznia 2020 r. fakturę z NIP nabywcy można wystawić do paragonu tylko wtedy, gdy paragon też zawierał NIP nabywcy. Jednocześnie paragony z NIP do 450 zł uznawane są za faktury uproszczone, co zdaniem MF powoduje, że nawet na żądanie nabywcy nie możemy wystawić pełnej faktury. Ostatnio wydana interpretacja sugeruje jednak, że MF zaczyna zmieniać zdanie. Odpowiadając na pytanie podatnika MF uznał, że może on wystawić pełną fakturę do paragonu z NIP nabywcy do 450 zł, pod warunkiem że ten zwróci mu paragon.

Odpowiedź na reklamację w Polsce i UE - w jakim terminie?

W niektórych przypadkach przedsiębiorca ma nawet kilka tygodni na odpowiedź na reklamację. Przepisy obowiązujące w Polsce mogą wydawać się skomplikowane. Jak jest zatem w pozostałych państwach UE?

REKLAMA