REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pasażer, Odwołanie lotu

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

W 2024 będą nowe rekordy: mimo że tanie loty przestają mieć wiele wspólnego z niskimi cenami, na lotniskach odprawia się coraz więcej pasażerów

Powrót do normalności po pandemii, słabnące tempo inflacji, a zwłaszcza towarzyszący im powrót głodu podróżowania u Polaków sprawił, że lotniska w Polsce przeżywały w ubiegłym roku oblężenie ze strony pasażerów. Ta wysoka dynamika ma się utrzymać także w roku bieżącym – i to mimo przetasowań w tanich lotach, w tym także cenowych.

Od 12 listopada 2023 r. nowa wersja rozkładu jazdy pociągów

W niedzielę 12 listopada 2023 r. wchodzi w życie planowa, jesienna korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów. Pociągi według tego rozkładu jazdy będą kursowały do 9 grudnia 2023 r.

Czy za opóźniony pociąg przysługuje rekompensata?

Jeśli nasz pociąg się opóźnił, mamy prawo dochodzić odszkodowania. Urząd Transportu Kolejowego przypomina co nam przysługuje oraz kiedy przewoźnik może odmówić lub ograniczyć wysokość rekompensaty.

37 dodatkowych przystanków dla pasażerów. Kto zyska lepszy dostęp do kolei?

Nowe przystanki kolejowe. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że decyzją Rady Ministrów na liście podstawowej Rządowego Programu Budowy i Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021-2025 znalazło się 37 nowych lokalizacji. Kto zyska lepszy dostęp do kolei? 

REKLAMA

Podróż pociągiem. Zmieniają się prawa i obowiązki pasażerów w UE

Nowe zasady wypłacania odszkodowań za opóźniony pociąg i sprzedaży wspólnych biletów przez przewoźników, polepszenie sytuacji podróżnych z niepełnosprawnościami, zmiany w zasadach oferowania usługi przewozu rowerów – to tylko niektóre istotne zmiany, które wprowadza nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.

W styczniu 2023 r. koleją podróżowało ponad 8 mln osób więcej niż rok temu

Kolej przewiozła w styczniu tego roku ponad 29,6 mln osób, czyli o 8,2 mln więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 38,3 proc. w stosunku do stycznia 2022 r., kiedy to z usług kolei skorzystało 21,4 mln podróżnych - poinformował we wtorek Urząd Transportu Kolejowego.

Będą niższe ceny biletów kolejowych. Premier wskazał datę

Ceny biletów PKP. W ciągu najbliższych dwóch tygodni chcemy doprowadzić do tego, aby nastąpił powrót do niskich, wcześniejszych cen biletów na kolejach - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki.

UTK skontroluje pociągi kursujące do miejscowości wypoczynkowych

W okresie ferii zimowych, od 16 stycznia do 26 lutego br., Urząd Transportu Kolejowego, który m.in. kontroluje stan techniczny jeżdżących po Polsce pociągów, zwróci szczególną uwagę na składy wysyłane do miejscowości wypoczynkowych – zadeklarował w poniedziałek w Katowicach prezes UTK Ignacy Góra.

REKLAMA

Odwołany lot z powodu strajku?

Wiele turystycznych polis ubezpieczeniowych wyklucza wypłatę ubezpieczenia w przypadku odwołania lub opóźnień lotu z powodu strajków.

Protest Ryanair w Hiszpanii – co z wakacyjnymi lotami Polaków?

Protest Ryanair w Hiszpanii ma się odbyć jeszcze w czerwcu. Pracownicy żądają zwiększenia liczby pracowników. Z kolei przewoźnik zapowiada, że nie ugnie się pod groźbą protestów.

Jakie mamy kłopoty w czasie wakacji? [BADANIE]

Ponad połowa Polaków miała kłopoty w czasie wakacji. Jakie problemy są najczęstsze? Czego obawiają się urlopowicze?

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego?

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego, jeżeli lot się nie odbędzie? Co z ewentualnym odszkodowaniem?

W maju 2022 r. paraliż ruchu lotniczego nad Polską

W maju 2022 r. przewidywany jest paraliż ruchu lotniczego nad Polską. Wszystko to za sprawą sporu zbiorowego PAŻP z ZZKRL i odejściem większości kontrolerów ruchu lotniczego z pracy.

Problemy z lotami samolotem w maju 2022 roku

W maju 2022 roku będą problemy z lotami samolotem. Paraliż na lotniskach będzie wywołany brakiem kontrolerów ruchu lotniczego. Można spodziewać się opóźnień w rozkładzie lotów, a nawet braku możliwości startu czy lądowania na Okęciu i Modlinie.

Overbooking z powodu pandemii?

Czy pandemia usprawiedliwia overbooking?Jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych?

Wakacje 2021 - prawa pasażerów

W wakacje 2021 r. ruch pasażerski będzie zależał od sytuacji epidemiologicznej. O jakich prawach powinni pamiętać pasażerowie?

Liczba pasażerów w busie. Pandemiczne ograniczenia zniknęły.

Liczba pasażerów w busie została zredukowana o połowę. Teraz sytuacja wraca do normy - a wszystko za sprawą interwencji Rzecznika MŚP.

Zakaz lotów do końca 2020 r. - jakie państwa obejmuje?

Zakaz lotów międzynarodowych do końca 2020 r. obejmuje dziewięć państw. Które państwa zostały wyłączone z zakazu?

Zakaz lotów od 25 listopada - jakie państwa obejmuje?

Od 25 listopada 2020 r. obowiązuje zakaz lotów międzynarodowych do dziewięciu państw. Do kiedy będą obowiązywały restrykcje? Jakie państwa obejmują?

Zakaz lotów międzynarodowych od 11 listopada 2020 r.

Zakaz międzynarodowych lotów cywilnych do 10 państw będzie obowiązywał od środy 11 listopada 2020 r. Do kiedy będzie obowiązywał zakaz? Jakie państwa obejmie?

Przedłużenie ograniczeń w lotach pasażerskich do 24 listopada?

Przedłużenie ograniczeń w lotach pasażerskich do 24 listopada 2020 r. przewiduje projekt rozporządzenia, który znalazł się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Od kiedy miałoby obowiązywać nowe rozporządzenie? Jakie państwa zostaną wyłączone z zakazu?

Mandat za zbyt dużą liczbę osób w samochodzie. Jaka kara czeka?

Dowód rejestracyjny określa ilość pasażerów. Co gdy kierowca nie zastosuje się do zapisu? Mandat za zbyt dużą liczbę osób w samochodzie jest wysoki.

Wakacje 2020 - skargi i reklamacje konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020?

Loty krajowe od 1 czerwca 2020 r. - jakie zasady na lotniskach?

1 czerwca 2020 r. ruszają pasażerskie połączenia lotnicze. Na razie możliwe są loty krajowe. Pasażerów obowiązują nowe wytyczne. Jakie zasady wprowadzono na lotniskach?

Transport publiczny: nowe limity pasażerów od 18 maja 2020 r.

Nowe limity pasażerów w środkach transportu publicznego obowiązują od 18 maja 2020 r. Do wyboru są dwa sposoby obliczania limitu pasażerów.

Na jakie odszkodowanie może liczyć pasażer autobusu?

Pasażer autobusu może domagać się odszkodowania od przewoźnika w różnych sytuacjach. Eksperci porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl tłumaczą prawne podstawy takich roszczeń wobec firmy przewozowej.

Prawa pasażera w przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu

Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.

Problemy z linią lotniczą - co robić?

Konsumenci często nie wiedzą co robić w przypadku problemów z linią lotniczą. Kiedy można zrezygnować z lotu, a kiedy uzyskać odszkodowanie?

Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji.

Kto odpowiada za szkody wyrządzone przez pasażera?

Jak wygląda kwestia odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez pasażera? Trybunał Sprawiedliwości UE wydał ważne orzeczenie, z którego wynika, że osobą odpowiedzialną za szkodę wyrządzoną przez pasażera jest kierowca. Z sentencji wyroku wynika, że ubezpieczenie OC komunikacyjnego będzie obejmowało sytuacje, w których pasażer stojącego na parkingu pojazdu, przy otwieraniu drzwi tego pojazdu, uderzył i uszkodził stojący obok pojazd.

Rzecznik Praw Pasażerów i wiele innych - zmiany w Prawie Lotnicznym

Nachodzą duże zmiany w Prawie Lotniczym - rząd w dniu 30 października 2018 r. przyjął projekt nowelizacji tej ustawy. Nowe przepisy zakładają m.in. powołanie rzecznika praw pasażerów - podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów między pasażerem a przewoźnikiem, organizatorem wycieczki lub sprzedawcą biletów.

Odwołany lot, uszkodzony bagaż - procedura reklamacyjna krok po kroku

W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Opóźniony lub odwołany lot - prawa pasażera

Jakie prawa ma podróżny w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu albo odmowy przyjęcia na pokład samolotu? Prezentujemy najważniejsze informacje o naszych prawach i obowiązkach linii lotniczych.

Długi weekend w europejskim mieście - jakie mamy prawa?

Utrudnienia na lotnisku czy w hotelu mogą przydarzyć się każdemu, kto podczas zbliżającego się długiego weekendu wybierze się w podróż do jednego z europejskich miast. Jakie prawa przysługują konsumentom? Gdzie zwrócić się o pomoc?

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze.

Co zrobić w przypadku zgubienia bagażu lub odwołania lotu?

Warto wiedzieć, że za opóźniony, odwołany lot lub zgubiony bagaż przysługuje odszkodowanie. Występuje o nie jedynie 1 proc. uprawnionych do tego Polaków.

Odszkodowania dla pasażerów samolotu w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu

Kwestie świadczeń dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia lotu reguluje Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Odszkodowanie dla pasażera za odwołany lot

Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że to przewoźnik a nie biuro podróży powinno wypłacić pasażerowi odszkodowanie za odwołany lot jeśli nie poinformował ich o tym odpowiednio wcześnie.

Ustawa o transporcie kolejowym dostosowana do prawa europejskiego

Ustawa o transporcie kolejowym została podpisana przez Prezydenta. Nowela ma dostosować polskie prawo kolejowe do dyrektywy Parlamentu Europejskiego. Ustawa ureguluje m.in. udostępnianie podróżnym oraz przewoźnikom kolejowym stacji oraz dworca kolejowego.

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Uprawnienia pasażera w przypadku opóźnionego lotu

W przypadku opóźnionego lotu pasażer ma prawo żądać od przewoźnika odpowiedniego wynagrodzenia. Do czego jeszcze uprawniony jest pasażer opóźnionego lotu?

Odpowiedzialność linii lotniczych za wykonanie lotu

Korzystanie z usług linii lotniczych cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, zwłaszcza podczas planowania wyjazdów urlopowych. Przewoźnicy lotniczy oferują nam swoje usługi nie tylko w ramach zorganizowanych imprez turystycznych, ale także wyjazdów indywidualnych. O czym należy pamiętać, decydując się na skorzystanie z oferty danej linii lotniczej, aby – w razie pojawienia się kłopotów – prawidłowo i satysfakcjonująco dla nas rozwiązać problem?

Prawa pasażerów na kolei

Często nie wiemy, jakie prawa przysługują nam jako pasażerom kolei. Znajomość tych uprawnień pomoże nam radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach, a nie raz uchroni przed oszustwem. Co powinien wiedzieć pasażer pociągu?

Przewóz z grzeczności

Przewóz z grzeczności to nieodpłatne i dobrowolne świadczenie uregulowane na mocy ustawy – Kodeks cywilny. Polski ustawodawca zdecydował się na złagodzenie reżimu odpowiedzialności w sytuacji przewozu z grzeczności. Jak kształtują się relacje podmiotów biorących udział w przewozie grzecznościowym?

Karta Warszawiaka – krok po kroku

Karta Warszawiaka to propozycja ze strony Urzędu Miasta Warszawy. Posiadanie Karty Warszawiaka uprawnia do wielu ulg i zniżek. Co zrobić by otrzymać i korzystać z Karty Warszawiaka? Poniżej prosty przewodnik po obowiązujących od 1 stycznia 2014 roku zasadach.

Karta Warszawiaka

Karta Warszawiaka to rozwiązanie wprowadzone od 1 stycznia 2014 roku dla mieszkańców Warszawy. Posiadanie Karty Warszawiaka uprawnia m.in. do zakupu tańszych biletów okresowych. Co należy zrobić by korzystać z preferencyjnych cen?

Mandat za niezapięte pasy bezpieczeństwa pasażera

Kara za brak zapiętych pasów bezpieczeństwa zdaniem wielu osób dotyczy tylko kierowcy. Okazuje się, że nie jest to do końca prawdą.

Nieuczciwe praktyki kolejowych przewoźników

We wzorcach stosowanych przez przewoźników znalazły się postanowienia, które wyłączały ich odpowiedzialność w razie wystąpienia tzw. ograniczenia w ruchu pociągów lub innych bliżej niesprecyzowanych okoliczności. Prezes UOKiK miała także wątpliwości do postanowienia, które mogło wydłużyć czas na rozpatrzenie reklamacji.

Komisja Europejska mobilnie o prawach pasażerów

Komisja Europejska przygotowała aplikację na smartfony, wyjaśniającą podróżującym ich prawa w trudnych sytuacjach. To część kampanii "Prawa pasażera w zasięgu ręki".

REKLAMA