| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: turysta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu turysta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące turysta.

Co musisz wiedzieć zanim wykupisz wycieczkę?

Aktualizacja: 03.08.2010

Podpisując umowę z biurem podróży zatrzymaj foldery reklamowe, które przedstawiał ci organizator. Mogą się przydać przy ewentualnej reklamacji. Sprawdź o czym warto wiedzieć kupując wycieczkę. »

Jak sprawdzić biuro podróży?

Aktualizacja: 03.08.2010

Jeżeli planujesz podczas wakacji wyjechać na wymarzoną wycieczkę, sprawdź najpierw czy biuro podróży działa legalnie. »

Biura podróży zagrożone upadłością?

Aktualizacja: 30.05.2011

„Dziennik Gazeta Prawna” ostrzega dzisiaj (12 lipca) przed możliwością kolejnych bankructw biur podróży. Według gazety nawet 40 proc. biur znajduje się w złej kondycji finansowej. »

Na jaką pomoc hotelu może liczyć jego gość

Aktualizacja: 06.07.2010

W działalności zakładów hotelarskich występują nieraz takie sytuacje, gdy hotele lub motele podejmują się świadczenia usług polegających na dokonaniu czynności faktycznych, co nie podlega bezpośrednio pod przepisy kodeksowe dotyczące zlecenia ani innych określonych typów umów o świadczenie usług. »

Gość hotelowy, czyli strona umowy

Aktualizacja: 30.06.2010

Umowa hotelowa jest umową odpłatną, zawsze ma charakter umowy wzajemnej, niezależnie od zasad płatności. Umowa ta ma z natury rzeczy charakter konsensualny. Może być zawarta w dowolniej formie przez podmiot nazywany zwykle hotelarzem. »

Czy umowa hotelowa zawsze jest hotelowa?

Aktualizacja: 30.06.2010

Hotele oraz innego rodzaju zakłady hotelarskie zobowiązują się świadczyć za odpłatnością usługi hotelarskie na podstawie umowy, którą zwykle określa się mianem umowa hotelowa. Zawierana umowa ma kompleksowy charakter i nie da się zakwalifikować ją jako jeden z typów umów unormowanych przez prawo cywilne. »

Czy hotelarz może przetrzymać dowód osobisty gościa?

Aktualizacja: 29.06.2010

Właściciele hoteli i pensjonatów nie mają prawa zatrzymywać dowodu osobistego gościa. Takie uprawnienie nie przysługuje im nawet wtedy, gdyby dowód miał stanowić formę gwarancji uregulowania za pobyt. »

Jakie rzeczy trzeba zostawić w luku bagażowym

Aktualizacja: 25.07.2012

Nie wszystkie rzeczy, które można zabrać w rejs samolotem można wnieść w bagażu podręczny. Część będziemy musieli zostawić w luku bagażowym. »

Czy można zabrać leki na pokład samolotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Na pokład samolotu można zabrać jedynie niezbędne leki. Do kabiny pasażerskiej nie wejdziesz z sokiem, wodą, czy innym napojem o pojemności 100 ml, który został zakupiony przez kontrolą bezpieczeństwa »

Kiedy hotel jest hotelem

Aktualizacja: 22.06.2010

Wybierając kwaterunek na wakacje warto zwrócić uwagę, czy właściciel prawidłowo określa rodzaj swojego obiektu, tak żeby zamiast do hotelu nie trafić do motelu. »

Twoje prawa w hotelu

Aktualizacja: 22.06.2010

Wybierając się na wakacje należy pamiętać, że także właściciele hoteli i pensjonatów mają w stosunku do nas określone obowiązki. Sprawdź jakie. »

Odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu

Aktualizacja: 25.07.2012

W maju Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż całkowita odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu ograniczona jest do wartości około 1134,71 Euro. ETS podkreślił przy tym, że z uwagi na interpretację pojęcia „szkoda” w konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, zawartej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r., w kwocie tej mieści się zarówno szkoda, jak i krzywda poniesiona przez pasażera z tytułu utraty bagażu. »

Poradnik na majówkę: sprawdź jakie masz prawa

Aktualizacja: 30.04.2010

Opóźnienie pociągu, odwołanie autokaru, zmiana ceny wycieczki, czy też gorszy standard pokoju – to tylko część nieprzyjemności, jakie mogą nas spotkać podczas majówki. Sprawdź jakie są twoje prawa. »

Sejm uchwalił zmiany w usługach turystycznych

Aktualizacja: 30.05.2011

19 marca Sejm przegłosował zmiany w ustawie o usługach turystycznych. Nowelizacja ma na celu zwiększenie poziomu ochrony turystów oraz zliberalizowania zasad działania biur podróży. »

UOKiK przypomina: turysto pamiętaj o swoich prawach

Aktualizacja: 01.03.2010

Powoli zbliża się sezon wakacyjny, a w ofercie biur podróży zaczynają królować letnie oferty first minute. Decydując się już teraz na wykup letniej wycieczki pamiętajmy o swoich prawach – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza Polz & Polz

Kancelaria Prawnicza Polz & Polz działa na rynku od 2004 roku. Świadczymy kompleksowe usługi doradztwa prawnego dla podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych, zarówno polskich jak i zagranicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »